minimum payne Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 vel, tittelen sier jo det meste, kan jeg sette opp et cluster på 8 playstation 2 maskiner (kjøper jo dem brukt da) og få maskinen min (win 2000) til å kjøre fortere, rendre 3 d studio, spill, sånne ting. bare 4 maskiner ville jo banket unna med prosessorkraft. her er spec på playstation 2 prosessoren: Playstation 2 spesifikasjoner Prosessor: U128-bit RISC-prosessor, 300 MHz (294,912) RAM: 32MB DRAM (Direct Rambus) Minnebuss (båndvidde): 3,2 GB per sekund FPU: 6,2 GFLOPS 3D CG geometric transformation Grafikkprosessor: 75 millioner polygoner per sekund. (Dagens PSX klarer 360.000 per sekund) 150 MHz, 4MB integrert VRAM Cache (mellomlager): Instruction: 16 kb. Data: 8 kb+16kb (ScrP) Lyd: SPU2, 2MB RAM (AC3, Dolby Digital, DTS støtte) Bilde: Oppløsning: Fra Diskstasjoner: DVD (4x), CD (24x), plass til 3,5" harddisk. Støtte for PlayStation, DVD (MPEG-2 dekoder), audio CD. Dimensjoner: 178mm x 301mm x 78mm 2.1 kg Porter: 2 Kontroller-plasser 2 Minnekort-plasser 2 USB porter 1 iLink (IEEE1394), også kalt FireWire 1 Plass for PC kort (PCMCIA Type III) 1 AV multikabel ut 1 Optisk digital ut Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 hmm.. mener å ha hørt at det går an ja.. sælig med tanke på ethernet muligheten man oxo.. men ikke slå for hardt hvis jeg tar feil da.. ps: bruker du ikke litt feil forum nå? Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 nei, synes ikke det, jeg er ute etter å overklokke kapasiteten i dataen min, med å bruke extra prosessorer, sunes det er helt relevant for overklokkere, jeg vil ha en maskin som river unna, ikke dette treige xp3000 stæsjet, jeg vil ha xp 30000. Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Diskstasjoner:DVD (4x), CD (24x), plass til 3,5" harddisk. Støtte for PlayStation, DVD (MPEG-2 dekoder), audio CD. Den 3,5" hd'n det er plass til. Er det en vanlig IDE disk eller? Vurderer og sette inn en vanlig disk hvis det går an i stedetfor den Sony kommer til og selge. Lenke til kommentar
Golf Bag Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Tja, de kommer sikkert til å lage litt egne "vrier" på ting slik at du ikke klarer nettop det.... Dessuten vil de kanskje lage et nytt filsystem eller noe sånn, og da blir det mye klatt for å få det til... Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 ahh.. forsto akkuratt alt litt bedre.. for å være helt ælig: jeg tror ikke det vil virke fordi ps2 cpuen er helt andeledes en forexempel en amd xp3000. så du vil nok ikke kunne få en "xp30000" uansett. men jeg forstår hva du har tengt trur jeg.. men et problem til blir lav båndbredde. etter min kjennskap er det bare 10mega bit ethernet på ps2? dette vil ikke være ideelt akkurat. å "clustre" med nye maskiner, som har såpass mye kraft, krever teknologi som leverer utrolige mengder med mb i sekundet. det kan nok med fordwel brukes på gammelt utstyr,(ble gjort med 16 gamle 386 maskiner på skolen, som et projekt, i linux, med 10mb nettverkskort husker jeg) men du må nok ha minst gb lan for å få det til å virke skikkelig misstenker jeg. mvh. El_Diablo_21 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå