h0ax Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Jeg kunne trengt litt hjelp til å finne ut hva som feiler speilrefleksen min. La merke til at det har begynt å dukke opp en prikkete rød linje på enkelte bilder jeg tar (alltid langs bunnen av bildet): http://i.imgur.com/c8eiw.jpg Det varierer hvor tydelig den prikkete linjen er. Det er ikke alltid det skjer, og hvis jeg bytter til 16:9 istedenfor 3:2 så ser det ikke ut til å oppstå i det hele tatt. Forslag til hva det kan være? Jeg har et Sony a (alpha) kamera. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Ewww - dette låter (og for all del ser ut som!) defekt kamera - her er det nok bare én ting som hjelper, er jeg redd - å sende det inn på service. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Det der er helt klart en feil på kamera - sensoren (er vel egentlig avlesningskretsene ...) Lenke til kommentar
baarsk Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Er dette noen som skjer både med jpg bilder og rå-filer (AFW), rett fra kamera? Mener å ha sett dette før, jeg testet ut (UFRaw) og (Raw Therapee)for noen år siden. I den forbindelsen så jeg noen slike linjer på de ferdig behandlede og konverterte bildene, fra (ORF) til JPG. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå