Deaktivert Konto Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Jeg liker å ha noe å gjøre. Jeg har prøvd følgende: Matematikk - jobbet mye i flere år, er nå et par-tre år foran klassen. Rubiks kube - kjedet meg etter et par uker, og tider rundt 50 sek. Litt lite poeng i å kunne løse den, følte jeg. Juss - ganske gøy å lese lover, liker spesielt forbrukerkjøpsloven. Programmering - ga opp etter å ha holdt på en stund, det er litt vanskelig å lære uten å gå på skole for det. Så, da trenger jeg noe nytt å holde på med. Liker veldig godt ting som involverer logikk, men også matte, fysikk, kjemi... Noen som har noen forslag? ----- Edit: Har tenkt litt på kryptologi, men vet ikke hvor jeg kan lære om dette. Endret 25. januar 2011 av DarkLightA Lenke til kommentar
Luigi85 Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Hva med navigasjon ? nautikk med tanke på å navigere på havet Endret 31. januar 2011 av cooooopa Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Historie, speiselt Napoleons krigene, en rikere og mer spennende periode å studere finnes ikke, det er også tusenvis av bøker å lese noen er over 100 år gammle andre kom ut forige uke, viss du vil kan du lære deg tysk og eller fransk og eller russisk og lese om krigen fra deres perspektiv på deres naturlige språk, finnes tusenvis av dokumenter på disse språkene som ikke er å finne på engelsk. Dette er noe man kan bruke hele livet på, blir du veldig god, kan du skrive en bok og kanskje bli rik. Lenke til kommentar
Luigi85 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Ja er enig med Gunfreak der , det er en veldig interessant tid Har ikke noen bøker å anbefale da ? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 http://www.amazon.com/Campaigns-Napoleon-David-G-Chandler/dp/0025236601/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1296586027&sr=8-1 Er jo et must, ikke perfekt men gir en god innføring, Senere kan man studere spesifike slag Dette er min favoritt http://www.amazon.com/1813-Leipzig-Napoleon-Battle-Nations/dp/1853674354/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1296586157&sr=1-1 utrolig godt skrevet og veldig my action. Så har du http://www.amazon.com/Wellingtons-Rifles-Waterloo-Legendary-Sharpshooters/dp/B001G7R7D4/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1296586222&sr=1-1 skrevet som en roman, men handler om ekte mennesker som har levd og hva som skjedde med del, tidivs veldig veldig god og tidivs velidg trist. Lenke til kommentar
empetre Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Interesserer historie deg? Synes selv at USA's presidentrekke er verdt å lære seg noe om. Kan anbefale "Presidentene" av Hans-Olav Lahlum: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3192881 Ellers er jo geografi et morsomt tema Lær deg alle verdens hovedsteder, og så delstatshovedsteder i USA. Tar ikke så lang tid som man kanskje skulle tro! Lenke til kommentar
Deaktivert Konto Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Er nok ikke helt gira på historie oog geografi Lenke til kommentar
empetre Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Da får du prøve å slå persen min på rubiks kube. 28 sek Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Du er tydeligvis flink i mye, så kanskje du kan prøve deg på litt forskjellige ting. Lære seg sånne ting som kan være greit å ha kjennskap til. Selvforsvar, førstehjelp, dykking, skyting( ok, du får ikke bruk for det, men det er moro likevel), klatring, navigering med forskjellige hjelpemidler. Lenke til kommentar
Luigi85 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Har du fordypet deg i noe nå da ? Lenke til kommentar
varmit Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Kjemi er jo stas da! Om du går til anskaffelse av litt enkelt utstyr(kan gi deg tips her) kan du også kombinere teori med praksis, noe som gjør det enda kjekkere. Rekne ut oksygenbalanse i brennbare komposisjoner, vakumdestillering, synterese nye stoffer, rekne på entalpi osv.. Veldig kjekt tema synes hvertfall jeg Lenke til kommentar
handerrre Skrevet 5. mars 2011 Del Skrevet 5. mars 2011 Hvilke programmeringsspråk prøvde du å lære deg ? Du kan jo fordype deg i f.eks matlaging? hehe. Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Trylling er jo utrolig moro, men krever mye arbeid for å bli god. Ellers så synes jeg personlig at alt innen personlig utvikling og fysikk er interessant. Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Pyroteknikk (FORUM LINK) Trylling Photoshop Kjemi Lære deg en ny dialekt Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Musikk! Det er kreativt og utruleg givande! Sjølv vil eg anbefale piano, ettersom dette kan gjer at du fattar noter og akkordar lettare. Ellers har du gitar som ein kan bruka til alt. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Mitt tips her er språk: Spansk og kinesisk er i vinden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå