Gå til innhold

Temaer jeg kan fordype meg i?

Anbefalte innlegg

Jeg liker å ha noe å gjøre.

Jeg har prøvd følgende:

• Matematikk - jobbet mye i flere år, er nå et par-tre år foran klassen.
  • Rubiks kube - kjedet meg etter et par uker, og tider rundt 50 sek. Litt lite poeng i å kunne løse den, følte jeg.
  • Juss - ganske gøy å lese lover, liker spesielt forbrukerkjøpsloven.
  • Programmering - ga opp etter å ha holdt på en stund, det er litt vanskelig å lære uten å gå på skole for det.

Så, da trenger jeg noe nytt å holde på med. Liker veldig godt ting som involverer logikk, men også matte, fysikk, kjemi... Noen som har noen forslag?

-----

Edit: Har tenkt litt på kryptologi, men vet ikke hvor jeg kan lære om dette.

Endret av DarkLightA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Historie, speiselt Napoleons krigene, en rikere og mer spennende periode å studere finnes ikke, det er også tusenvis av bøker å lese noen er over 100 år gammle andre kom ut forige uke, viss du vil kan du lære deg tysk og eller fransk og eller russisk og lese om krigen fra deres perspektiv på deres naturlige språk, finnes tusenvis av dokumenter på disse språkene som ikke er å finne på engelsk.

Dette er noe man kan bruke hele livet på, blir du veldig god, kan du skrive en bok og kanskje bli rik.

Lenke til kommentar

http://www.amazon.com/Campaigns-Napoleon-David-G-Chandler/dp/0025236601/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1296586027&sr=8-1

Er jo et must, ikke perfekt men gir en god innføring,

Senere kan man studere spesifike slag

Dette er min favoritt http://www.amazon.com/1813-Leipzig-Napoleon-Battle-Nations/dp/1853674354/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1296586157&sr=1-1 utrolig godt skrevet og veldig my action.

Så har du http://www.amazon.com/Wellingtons-Rifles-Waterloo-Legendary-Sharpshooters/dp/B001G7R7D4/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1296586222&sr=1-1 skrevet som en roman, men handler om ekte mennesker som har levd og hva som skjedde med del, tidivs veldig veldig god og tidivs velidg trist.

Lenke til kommentar

Du er tydeligvis flink i mye, så kanskje du kan prøve deg på litt forskjellige ting. Lære seg sånne ting som kan være greit å ha kjennskap til. Selvforsvar, førstehjelp, dykking, skyting( ok, du får ikke bruk for det, men det er moro likevel), klatring, navigering med forskjellige hjelpemidler.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kjemi er jo stas da!

Om du går til anskaffelse av litt enkelt utstyr(kan gi deg tips her) kan du også kombinere teori med praksis, noe som gjør det enda kjekkere. Rekne ut oksygenbalanse i brennbare komposisjoner, vakumdestillering, synterese nye stoffer, rekne på entalpi osv..

Veldig kjekt tema synes hvertfall jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...