Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 hvorfor er ikke tjetjenere og folk fra kaukasus venner med russerne? det kan godt hende at jeg har skrevet navnene feil, men det er ikke så viktig. jeg lurer bare på hva de har imot hverandre. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Russerne okkuperte dem for noen hundre år siden gjennom brutal krig. De har aldri blitt assimilerte russere, men har levd videre som egne grupper med felles hukommelse om egen krig. Nasjonalisme med andre ord. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 er de sinte for noe som skjedde for 100 år siden? min dårlige utdannelse fører til at jeg må spørre hva "assimilerte" betyr. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Assimilering er å gjøre en annen befolkningsgruppe helt lik en selv. 100 år er ikke lenge, nordmenn krevderett til eget land etter 500 år med fremmed styre, og vi var ganske like våre herskere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå