jmh5 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hei, jeg trenger hjelp til å finne ut av hvordan jeg best kan oppgradere min pc. Pcen skal brukes til å kjøre tunge lyd og bilderedigeringsprogrammer. Prossesoren er en AMD Athlon II P320 Dual-Core Processor på 2,1GHz, grafikkortet er et ATI Mobility Radeon HD 5470. Jeg har startet så smått med å oppgradere RAM minne fra 4Gb til 8Gb. Jeg lurer på om det ville ha stor effekt å bytte harddisk? Lurer på om den som sitter der nå er en samsung 640Gb 5400rpm 2,5" disk (er ikke sikker). Jeg har hørt om noe som kalles for ssd, vil dette være kompatibelt med min pc? vil det evt. gi bedre ytelse? Kan min maskin ha 2 interne disker? Er helt fersk her og er absolutt ikke dreven på dette så alle svar og forslag mottaes med takk=) Her er en kopi av ytelsesinformasjonen: Mer informasjon om datamaskinen Komponent Detaljer Delresultat Resultat Prosessor AMD Athlon II P320 Dual-Core Processor 5,1 Avgjøres av laveste delresultat Minne (RAM) 8,00 GB 7,1 Grafikk ATI Mobility Radeon HD 5470 5,0 Spillgrafikk 3571 Totalt tilgjengelig skjermminne (MB) 6,2 Primær harddisk 522GB ledig (582GB totalt) 5,9 Windows 7 Home Premium System -------------------------------------------------------------------------------- Produsent Acer Modell Aspire 5551G Totalt systemminne 8,00 GB RAM Systemtype 64-biters operativsystem Antall prosessorkjerner 2 Lagring -------------------------------------------------------------------------------- Total størrelse på harddisk(er) 582 GB Diskpartisjon (C:) 522 GB ledig (582 GB totalt) Mediestasjon (D:) CD/DVD Grafikk -------------------------------------------------------------------------------- Skjermkorttype ATI Mobility Radeon HD 5470 Totalt tilgjengelig skjermminne 3571 MB Dedikert skjermminne 512 MB Dedikert systemminne 0 MB Delt systemminne 3059 MB Driverversjon for skjermkort 8.713.3.0 Oppløsning på primærskjerm 1366x768 DirectX-versjon DirectX 10 Nettverk -------------------------------------------------------------------------------- Nettverkskort Atheros AR5B93 Wireless Network Adapter Nettverkskort Broadcom NetLink Gigabit Ethernet Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 En SSD vil normalt gi en markant ytelsesforbedring på en slik maskin. Det vil utgjøre en mye større forskjell enn å øke memory fra f.eks 4 til 8gb. Jeg har lest at man kan øke ytelsen så mye som opptil 60% på diskbaserte oppgaver. Lenke til kommentar
jmh5 Skrevet 18. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2011 Har nå byttet ut harddisken som satt der (samsung 640gb 5400rpm) med en 120gb corsair 120gb SSD, dette er vanvittig=) Maskinen starter opp tre ganger raskere og operasjoner som å åpne powerpoint filer tar ca. 2sekunder=) Dette er en oppgradering som definitivt kan anbefales=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå