Gå til innhold

Bærbar 15'6 gamer under 15 laks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er MSI GT eller GX 600-serien. Men det vil komme mange nye bærbare i de nærmeste par månedene, og alle produsentene er i ferd med å oppgradere utvalget sitt med Sandy Bridge prosessorarkitekturen. Men det er nok de nevnte produsentene som kommer til å satse hardt på bærbare for spilling i den nærmeste fremtiden også. Er man ute etter bærbar til spilling - se etter Clevo (Kunshan), Alienware, Asus, eller MSI.

Lenke til kommentar

Må nok vente litt til!

Ser du sitter på en Kunshan selv, har du en brukeranmeldelse av den? Hvis ikke, kan du fortelle litt om kvaliteten? Tenker mest på byggekvalitet, utseende, skjermen og lyden? samt hvordan den er å dra med seg? Din ble kjøpt i 2010?

Lenke til kommentar

Min er mer en portabel workstation enn en spill-laptop. Den ble kjøpt i 2009, og har gått ut av produksjon. Den er forløperen til den som i dag heter Kunshan X7200, men uten mulighet for SLI-kobling av 2 skjermkort. Den er såpass spesiell at det er vanskelig å sammenligne den med de andre av dagens Kunshan'er - men den har fungert upåklagelig helt fra første dag, uten et eneste problem, og byggekvaliteten er god - selv etter mange timers bruk hver dag, og mye frakting fra det ene stedet til det andre, ser den fremdeles ut og fungerer som om den var ny. Generellt vil jeg si at de fleste Clevo laptoper (altså Multicom Kunshan, Xishan eller Alishan) befinner seg i mellomsjiktet når det gjelder byggekvalitet og kvalitetsfølelse ... ikke helt der oppe sammen med Dell Precision, HP Elitebook og de dyreste Lenovo Thinkpad'ene, men bedre enn den jevne Acer, HP og alle de andre som konkurrerer i budsjettsegmentet.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Okei, høres tålig bra ut det! Lurer forresten på hva det egentlig betyr og sette opp to hardisker i RAID? og om en bør velge raid 0 eller 1(hva er forskjellen?)? Eneste jeg har fått ut av det er at det vil bli en forbedring i hastighet? eller er jeg på jordet? Ser også at det er mulighet og sette opp SSD i raid fra multicom, er det "lurt" ?

Kanskje jeg får svar her, så slipper jeg å lage et nytt emne :)

Mvh Håkon

Lenke til kommentar

Litt større? bare 3kg ekstra, halvert batteritid (om ikke mer) og en 17,3" skjerm. Er vel det jeg kaller mye større. Føler også at 17 tommere ikke er til å flytte på. Aldri om jeg sitter på toget og drar frem en 17 tommer for så å redigere powerpoint presentasjonen min!

Nei huff! Netsen litt rart å anbefale den syns jeg, trodde jeg gjorde det nokså klart :)

For all del, pc'en er god til sitt bruk.

Mvh Håkon

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ønsker helst en 1080p skjerm, noe asusen desverre ikke har 15'6" format...

Har du prøvd en 15,6" laptop med 1080p skjerm?

Min mening er at oppløsningen blir for høy på enn så liten skjerm. (windows grensenitt).

Merker ikke så mye forskjell i spill heller, da tettheten (DPI) ved 1366x768 er like høy som ved det de fleste stasjonære gamerene spiller på (24 tommer 1920x1080).

Lenke til kommentar

Har hørt at det blir bedre hvertfall, men hva er begrunnelsen til at det vil se identisk ut, for jeg regner med det er det du mener?

Er det kun for at det skal virke bedre på papiret å ha 1080p? er det ingen vettuge grunner til at de har puttet inn det?

Har du erfaringer med dette?

Alt vil også bli noe mindre på skjermen? er hvertfall det jeg opplever når jeg endrer oppløsningen på skjermen min, jo høyere, jo mindre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har hørt at det blir bedre hvertfall, men hva er begrunnelsen til at det vil se identisk ut, for jeg regner med det er det du mener?

Er det kun for at det skal virke bedre på papiret å ha 1080p? er det ingen vettuge grunner til at de har puttet inn det?

Har du erfaringer med dette?

Alt vil også bli noe mindre på skjermen? er hvertfall det jeg opplever når jeg endrer oppløsningen på skjermen min, jo høyere, jo mindre.

Tror du henger deg litt for mye opp i oppløsningen.

DPI som jeg nevner er dots per inch.

Ta f.eks. 1080-oppløsning på en 15,6 og en 24 tommer.

Det er like mange "dotter"/pixler på begge skjermene, men ettersom 15,6" er mindre, står pixlene langt tettere.

På en 24 tommer med 1080 står pixlene like "trangt" som på en 15,6 tommer med 768-oppløsning.

En kan vel si at 1080 er bedre enn 768, men jeg selv ville ikke latt det gå utover f.eks. grafikkytelsen osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Du må også tenke på at de fleste mobile skjermkortene sliter en del med 1080p oppløsning, så du kan ende opp med at du må skru ned likevel.

Lenke til kommentar

Hm, okei. Men skal bruke dataen til langt mer enn spilling. Vil ikke "trangere" pixler gjøre til at bilde ser mer detaljert ut, som når man spiller av en blu-ray?

Syns også asus ser for "gamer-pc" ut. Syns det er litt kulere med ulv i fåreklær(cleanest mulig), selvom jeg ikke skal la utseendet bestemme valg av pc. Liker også at en slipper alt crap-ware som følger med fabrikksdataer som asus, acer og lignende, samt at jeg selv står fritt til å velge en del av komponentene. Blant annet er jeg avhengig av en ssd, da det er noe jeg har vendt meg til.

Lenke til kommentar

Okei, høres tålig bra ut det! Lurer forresten på hva det egentlig betyr og sette opp to hardisker i RAID? og om en bør velge raid 0 eller 1(hva er forskjellen?)? Eneste jeg har fått ut av det er at det vil bli en forbedring i hastighet? eller er jeg på jordet? Ser også at det er mulighet og sette opp SSD i raid fra multicom, er det "lurt" ?

Mvh Håkon

RAID Wikipedia

Men den maskinen du ser på, P150, har bare plass til 1 harddisk, så da slipper du å tenke på det :hrm:

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Mvh Håkon

RAID Wikipedia

Men den maskinen du ser på, P150, har bare plass til 1 harddisk, så da slipper du å tenke på det :hrm:

Er smertelig klar over det! hehe... Og takk for link (burde søkt opp selv) det var lærerikt.

Hva ville dere/du valgt når det kommer til ram? 4 eller 8gb? Har fint råd til å legge på 8gb ram, men vil det være nødvendig? Driver stort sett med noe tung multitasking og clan nivå i FPS som Battlefield og Cod4.

Liker spesielt å spille Civ5 mens jeg snakker med venner på skype, sjekker internett, musikk fra spotify og sitter på facebook. Hvis jeg vil merke forbedring av 8gb vil jeg gå for det :)

Mvh Håkon

Lenke til kommentar

Ønsker helst en 1080p skjerm, noe asusen desverre ikke har 15'6" format...

Har du prøvd en 15,6" laptop med 1080p skjerm?

Min mening er at oppløsningen blir for høy på enn så liten skjerm. (windows grensenitt).

Merker ikke så mye forskjell i spill heller, da tettheten (DPI) ved 1366x768 er like høy som ved det de fleste stasjonære gamerene spiller på (24 tommer 1920x1080).

Jo høyere oppløsning jo bedre! Det du sier med Windows grensesnitt er bare tull da man kan stille på det. ( Kontrollpanel -> Skjerm ) på WINDOWS 7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...