Gå til innhold

Intel Core i7 eller i5 2500?

Anbefalte innlegg

Ja, tviler på at 560'ene blir noe lengre en 570/580, og de er like brede som HK'et, så de vil nok ikke kræsje i hardisk racken på et kabinett som er 54 cm langt + -.

Men hadde jeg vært deg, så hadde jeg spart opp 800 kr til og kjøpt Corsair Obsidian 800D!

Kremen av kabinetter, der har alt plass. (Snakker av egen erfaring.)

You

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

800 Watt med en 80 plus PSU vil være mere en nok for 2 gtx 560.

Og byxxi, Du ser på Benchmarks,der du utnytter alle coresa for fullt, når du kjører et spill er Aldri alt 100% utnyttet og de fleste spill støtter bare dual cores.

F.eks. http://www.mmo-champion.com/threads/824899-i5-2500k-vs-i7-2600k

Du kan virkelig ikke hevde at en cpu er bedre enn en annen når du ser på en benchmark som ikke utnytter alt cpuen har å gi.

Mulig du får 1 fps mer i wow med en i5-2500, men i7-2600 er forstatt en mye bedre cpu.

Lenke til kommentar

Sier ikke at den er bedre, du får mer for pengene, du får mye mere en nok ( Med mindre du driver med ripping og videoediting (hdden kommer nok til og bottlenecke før du får alt ut av cpuen)) Den kjører også kjøligere og produserer mindre varme.

Den ligger over alt av amd og i7 9xx prossesorene.

Overall hadde jeg gått for i5 2500k over i7 2600k pga prisen og varmen.

Og vis du skal game , får du mere ut av 2500k'en enn 2600k'en.

You

(Wrote in a hurry :( )

Lenke til kommentar

2500k er mer bang for the bucks og ypperlig for gaming, 2600k med hyperthreadinga si gjør jobben i applikasjoner som faktisk drar nytte av den. Når jobben splittes opp i små biter og fordeles over kjernene til CPU'en (som lyd redigering og tunge video programmer o.l) er hyperthreading finfint.

Forresten, jeg ville ikke anbefalt 6970. Støyer veldig og blir veldig varmt iforhold til GTX 570. Dessuten, går det også ann å vurdere GTX 560 til rundt 2000, som gir lik ytelse som 6950.

Endret av Montseur
Lenke til kommentar

Hvilket kabinett burde jeg ha da? :) ville hellst ha ett litt kult da ^^..

CM 690 Advanced II?

CM Storm Sniper Black Edition?

Fractal Design R3 Black Pearl?

Er ihvertfall de eneste kabinettene jeg synes er kule. CM 690 Advanced II er også veldig billig mtp kvaliteten du får. Cm Storm Sniper Black Edition er ganske dyrt derimot.

Lenke til kommentar

i5 2500k er raskere en i7 2600k en vis du ikke skal klokke de (pga cachen på 2600ken)

Og vis du skal bruke så mye som 14k hadde jeg nok kjørt 2x gtx 560 i sli (Show off og performance!) Og de krever nok bare en 800 watter + !

You

hvem gidder kjøpe en K serie hvis dem IKKE skal klokke? K en står jo for ulåst multiplier.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...