11elikri Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Er det noen som vet hva slags linje man må gå på vidregående for å bli sykepleier? Jeg måå vite det! Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 For å bli sykepleier trenger du generell studiekompetanse. Du må da enten gå på studiespesialisering, eller yrkesfag(f.eks Helse og sosial) + påbygning til generell studiekompetanse. Det finnes noen andre veier også, men det er nok ikke aktuelt for deg. Lenke til kommentar
11elikri Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Så jeg kan ta helse og sosial? Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Ja, det kan du, så lenge du går på påbygning etterpå (eller oppfyller denne regelen, men det vil være en liten omvei). Lenke til kommentar
petterpotet Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Det blir egentlig det samme hva du går. For å kunne bli sykepleier må du gå høyskole. Da trenger du generell studiekompetanse. Det får du hvis du går "vanlige linjer" eller yrkesretta linjer med etter år påbygging med almenfag etterpå. Jeg går påbygg nå. Etter å ha gått 2 år på elektro. Mange i klassen min skal bli sykepleiere, de fleste har gått helsefagarbeider. Noe som er ganske likt. Det siste året er altså felles. Jeg vil anbefale å gå helsefagarbeider eller noe annet du synes er interessant. Da blir skolehverdagen lettere. Går du studiespesialisering kan du jo ta fag som kjemi, biologi og fysikk som gir deg noen ekstra poeng senere. Så er du flink på skolen kan nok dette vere like lurt for å komme inn på en skole hvor studentene har høyere poengsum. Lenke til kommentar
petterpotet Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) x Endret 25. januar 2011 av petterpotet Lenke til kommentar
petterpotet Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Trippelpost fail. Endret 25. januar 2011 av petterpotet Lenke til kommentar
11elikri Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Tusen takk for hjelpen! Er 4,6 i snitt nok til å bli sykepleier? Hva er lønnen? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/sykepleier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå