bisken123 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hvor har man lov til å kjøre snøscooter? Jeg hvet at det er mange løyper i finnmark, men hvor kan jeg kjøre på østlandet? Hvordan er reglene for scooter kjøring i Sverige? Lenke til kommentar
mixelite Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Har du sjekket om det er noen motorsport-klubber som driver med snøscooter i vintersesongen? Sjekk sidene til Motorsportforbundet f.eks http://www.motorsportforbundet.no/portal/page/portal/motorsport Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 14. februar 2011 Del Skrevet 14. februar 2011 Du kan vel bare glemme å søke om dispenasjon for kjøring ihvertfall. Er jo bortimot totalforbud. Har selv en veldig gammel yamaha stående på hytta i ... trøndelag, men hyttenaboer som har søkt om disp for å kjøre har fått avslag. I nordland har jeg også en snøscooter stående. Har nesten 10 kvadratkilometer eiendomsgrunn (vel, slekta) der (det er så å si bare ødemark) Så der går det an å ta det helt ut Selv om det også er ulovelig, etter hva jeg har forstått. - men jo lengere nord man kommer jo mindre mennesker - og der det er mindre mennesker er det mindre overvåking fra myndighetene. sukk! Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Man er hard kriminell om man kjører snøscooter i Norge dessverre. Heldigvis er det ting som skjer innenfor politikken ang dette tema: http://www.an.no/nyheter/article6022803.ece?ns_campaign=article&ns_mchannel=recommend_button&ns_source=facebook&ns_linkname=facebook&ns_fee=0 Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 men jo lengere nord man kommer jo mindre mennesker - og der det er mindre mennesker er det mindre overvåking fra myndighetene. sukk! Vet ikke om det er helt sant, jeg bor i nord troms og bare her i kommunen jeg bor i har vi værtfall 4stk som omentrent daglig er ute på kontroll Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå