Gå til innhold

Videoene hakker, og ingen HDMI-inngang. Hjelp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har fått endel gode råd her, men du MÅ ikke ha det heftigste som er å oppdrive for å kunne redigere video.

Videoen MÅ konverteres til et midlertidig format uansett, noe som tar tid samme hvor kraftig pc du har.

De aller fleste maskiner i dag kommer med hardware-støtte for hd-avspilling, og det vil hjelpe betraktelig.

Kjøp en så dyr maskin du har råd til, jeg vil nesten anbefale en solid maskin fremfor en voldsomt kraftig en til samme pris, men det kommer jo litt an på bruken.

Jeg har en litt tilårskommen maskin med C2D T7200, 4GB ram og et ATI-kort som ikke støtter hardware-dekoding av HD-video.

Utrolig nok går det helt fint å redigere video på den, litt tregt til tider, men ikke værre enn at jeg kan leve med det.

Avspilling av videoen i Zoombrowser går såvidt, noe hakking av og til.

Etter at videoene er konvertert med Cineform spilles de av uten hakking i både wmp og i Sony Vegas.

Hadde jeg kjent til MPEG Streamclip tidligere hadde jeg nok ikke betalt for Cineform. Det er en flott codec, men et helsikes styr med aktiveringskoder i alle retninger hvis man skal flytte programmet over på en annen maskin.

Vil anbefale deg å prøve ut Sony Vegas Platinum. Det er fantastisk mye enklere å lære seg enn f.eks. Premiere og Final Cut, og så er det jo billig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...