IceHeim Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Heisann, Kommer til å holde meg i Sverige i minst et års tid og lurer på om noen har kjennskap til hvilke operatører som pisker hardest på lommeboken. Mitt inntrykk etter å ha skummet litt gjennom tilbudene til noen av de større som Telenor Sverige, Telia og Tele 2, er at prisene er relativt greie om en bare skal ringe og sms:e innad i landet. Derimot koster det stort sett 2+ kroner å ta imot samtaler fra Norge, og 3+ å ringe til Norge. Det er jo å forvente at det koster en del mer å bryte en slik usynlig barriere, men jeg synes det er merkelig at det koster så mye å ta imot? Altså, når jeg ringer et svenskt nummer fra Norge regner jeg med at jeg som utringer må betale for hele den samtalen og at taksten er en del høyere. Per i dag har jeg OneCall Faktura og med mitt ringemønster pleier jeg ligge under 100 kroner i måneden, og med 0 i månedsavgift vil det omtrent være gratis for meg å beholde nummeret mens jeg er i Sverige. Som en kuriositet kan jeg nevne at jeg hittil har tilgode å finne et svenskt abbonnement med 0 i månedsavgift. Så er det noen som har tanker om et abbonnement med vennlige utlandspriser, eller må jeg ta til takke med skype og slikt? Kanskje er et vanlig abbonnement med ubegrenset/mye inkludert data et bra alternativ for å ringe ved f.eks. skype, men har ikke sjekket mulighetene, eller hva nåværende telefon HTC Hero takler enda. Nettilgangen er i kveld usikker så ikke sikkert jeg får besvart eventuelle poster før i morgen. Takk på forhånd for hjelp! Lenke til kommentar
pixl Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Sjekk denne (Tele2 Union) Månedsavgift 49,- Minuttpris til alle i Norge og Sverige 0,49 SMS til alle i Norge og Sverige 0,49 MMS til alle i Norge og Sverige 1,89 Startavgift 0,89 Etablering 0,- Nytt nummer 0,- Må vel være blink Lenke til kommentar
IceHeim Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Takk for svar. Sjekket selv bare svenske tele2 nettsiden og der er jo ikke denne varianten nevnt. Ser jo ut til å være et genialt abbonnement for den som har det. Spesifikt nevner de både Norge til Norge 0,49 og Norge til Sverige 0,49. Sverige til Sverige står ikke nevnt spesifikt, men antar det også går under samme prisen. Virker dog som en bare kan få det med norskt nummer og det eneste minuset jeg da ser er at svensker må ringe til utlandet, noe som gir dem en høyere takst. Det gir jo ikke meg noe direkte tap, men indirekte kan det hende folk vegrer seg mer for å ringe meg. Lenke til kommentar
pixl Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Det har du rett i, surra litt og tolka det som om du ville beholde det norske nr ditt jeg MEN,"Derimot koster det stort sett 2+ kroner å ta imot samtaler fra Norge". Der er jeg enig med deg i at du stusser litt, hvor så du det? Har aldri hørt om at du må betale for å motta samtaler (innen/utlands) hvis du har abb. i fra landet du befinner deg i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå