Snofus Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hei! Jeg har nylig gått fullstendig over til å bruke Linux (ubuntu 10.10), og maskinen går som ei klokke. Det er bare et problem, jeg er avhengi av å kunne kjøre ganske store dukument i openoffice spreadsheet. Når jeg åpner et av disse dokumentene (som forsåvidt inneholder veldig mange makroer), får jeg en feilmeldig om at jeg må tillate makroer, jeg har gått inn i instillingene å tilatt makroene og får da en ny pop-up beskjed som sier;"Husk Adams" og all tekst i dokumentet blir borte.Jeg har gått tom for idèer på hvordan jeg kan fiske det.. Noen som har noen forslag? På forhånd takk! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Kan jo være at makroen er laget sånn som du beskriver. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hva skjer hvis du åpner og ikke tillater makroer? Prøv. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Snofus Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Når makroene er slått av ser jeg fortsatt ikke teksen.. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Er dette ewtetr at du hadde makroer aktivert? Du må benytte originaldokumenter før makroen ble kjørt. Lenke til kommentar
Snofus Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 ok, nå har jeg prøvd alt. Det var over 100 makroer, jeg har prøvd å aktivere alle manuelt (både før og etter jeg åpnet dokumentet. Kjørt det fra originaldokumentet osv osv.. Men det som "løste" problemet var å laste ned et programm som heter Gnumeric, og kjøre dokumentet gjennom dette programmet. Jeg vet at det ikke er noen god løsning på problemet, men det ser ut til at problemet mitt rett og slett var en bugg det ikke var mulig å fikse. Jeg har ikke testet om Gnumeric kan kjøres på windows/mac, men det er hvertfall hvordan jeg løste det i linux. Håper dette kan være til hjelp hvis andre kommer over samme problem. Takk for alle tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå