Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble til stasjonær pc via en bærbar pc.

Anbefalte innlegg

Hallo.

No har nerverkskorte mitt blacka ut på stasjonære pcen og lurer på om det går ann å koble meg til internett på den stasjnære vis min bærbare pc. Denne har et netverktkort.

Også om noen kan forklare meg hvordan jeg gjør det?

Mvh Nibo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går ann og lage bru mellom pcene med en Nettkabel (rj42), har aldri prøvd det i praksis, men en venn av meg lagde en bru mellom en "koffort pc" og en laptop ved hjelp av en nettkabel!

Google litt rundt så finner du svaret!

You

Lenke til kommentar

Det går ann og lage bru mellom pcene med en Nettkabel (rj42), har aldri prøvd det i praksis, men en venn av meg lagde en bru mellom en "koffort pc" og en laptop ved hjelp av en nettkabel!

You

Vel, uansett, siden nettverkskortet i den stasjonære er defekt nytter det nok ikke. Siden et nettverkskort koster en slikk og ingenting er det like greit å kjøpe seg et nytt.

By the way. RJ42-kabel? Regner med at du sikter til RJ45 som er en pluggstandard som hovedsaklig brukes på nettverksabler.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

You

Jeg gjorde dette før jeg fikk tak i et skikkelig nettverks adapter. Veldig ustabilt..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg gjorde dette før jeg fikk tak i et skikkelig nettverks adapter.

Hva pokker er "nettverks adapter", en switch ?

Det er så enkelt som dette å lage bru, i mitt tilfelle så får jeg internett ut av nettverks ingangen på pc'n.

809298.jpeg

Sikker kjekt for trådstarter å vite siden "nettverks inngangen" (nettverkskortet) hans ikke virker.

@trådstarter:

Ut å handle nettverkskort!

(men sjekk typen på de slottene du har ledig i maskina)

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...