Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5

jevel

132 stemmer

1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

• Ja
      100
    • Nei
      32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.huaweidevice.com/worldwide/downloadCenter.do?method=toDownloadFile&flay=software&softid=NDM2NDk=

Føkk yeah! Installerer den as we speak. (Endelig versjon, engelsk)

Edit: Har installert den nå, men får ikke koblet til noe nettverk? Altså mobile nettverk. Får ikke ringt eller noe, selv om det står at jeg har dekning. Noen tips?

Endret av tobias6666
Lenke til kommentar

Eg har hatt mobilen sidan september og har eigentleg hatt kun 1 problem med mobilen: Batteriet. Ellers har den fungert prikkfritt vil eg påstå. Aldri låst seg, alltid kobla til wifi. Einaste er at av og til når eg har restarta manuelt (utan grunn) så har den skrudd av datatilkoblinga 1-2 gonger. Ellers tar den forholdsvis fine bilder, er grei kjapp, bra skjerm. Ein bra mobil til prisen eigentleg. Kom på no at youtube er treig å laste når eg ikkje er på wifi, men veit ikkje om det skuldast mobilen eller nettet. Er eg på wifi så skyt den fart.

Lenke til kommentar

Jeg installerte den offisielle Gingerbread updaten som var lagt ut på huawei-devices, og etter det får jeg ikke noe mobil-nett >.< Leser på XDA at det er flere som sliter med det. Får ikke installert noen annen versjon heller.

Funker det ikke å plassere dload mappen (til en 2.2 firmware) på minnekortet og nedgradere? *Jeg har ikke prøvd seneste 2.3 update og har ikke planer om å gjøre det heller.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd stock 2.3.5 nå i en dag, og er faktisk fornøyd. Sammenlignet med 2.2 er det mye smoothere, vi har fått noen nye apps og fastboot. Det kunne selvfølgelig vært bedre, men jeg har ikke hatt noen problemer med denne. Vedder på at batteritiden også er bedre. Eneste er at Huawei har låst 'rosa skjerm modus', noe som er irriterende. Skjønner egentlig også hvorfor de har gjort det, da de har tapt mye penger på at folk har bricka telefonen.

Lenke til kommentar

Hmm, leste på XDA at Huawei hadde låst bootloaderen i den offisielle oppdateringen - hvordan påvirker dette bruken av custom ROMs? Noen av dere som har brukt den offisielle oppdateringen (ikke beta) og forsøkt å gå tilbake til MIUI/CM//Oxygen?

Om det er tilfellet så mener jeg at Huawei driter på leggen. Folk vil fortsatt ønske å bruke custom ROMs når telefonen ikke fungerer som den skal, ved å låse bootloader gjør de det bare vanskeligere for dem som uansett vil gjøre det, og øker også risikoen for bricking.

Lenke til kommentar

Telenor.no har mobilen til 999KR med Telenor Kontatkort.. Er det jeg bruker.

Vet du om man kan bruke Ludo Mobil sim-kort til desse? Brukte det på min U8800 som jeg kjøpte hos djuice (som nå er kaputt).

Evt. noen andre som vet? :)

Er det andre steder man får kjøpt U8800 for rundt 1000-lappen nå? (Som jeg kan bruke Ludo-sim i)

Endret av kcliff
Lenke til kommentar

Hmm, leste på XDA at Huawei hadde låst bootloaderen i den offisielle oppdateringen.

Jeg lastet ned, og installerte den offisielle oppdateringen fra huaweidevices.com. Dette gjorde sånn at jeg ikke fikk koblet meg en operatør/ikke fikk noe signal, men det gikk helt fint å nedgradere med en eller annen customROM fra XDA.

Vet du om man kan bruke Ludo Mobil sim-kort til desse? Brukte det på min U8800 som jeg kjøpte hos djuice (som nå er kaputt).

Evt. noen andre som vet? :)

Den fra Telenor er nok låst til Telenor Kontant, men kan helt sikkert låses opp. Ulåste U8800 som du kan bruke åssen SIM-kort du vil koster ca15-2000kr.

Endret av tobias6666
Lenke til kommentar

Jeg lastet ned, og installerte den offisielle oppdateringen fra huaweidevices.com. Dette gjorde sånn at jeg ikke fikk koblet meg en operatør/ikke fikk noe signal, men det gikk helt fint å nedgradere med en eller annen customROM fra XDA.

Thx, da må jeg nesten teste den ut selv ;)

Btw; noen som vet om det er mulig å få 50 GB lagring i Dropbox ved å redigere build.prop slik man kan med Box.net, eller er denne funksjonen 100 % avhengig av sense 3.5?

Forsøkte å endre ro.product.model=Huawei Ideos X5, og ro.product.brand=huawei til ro.product.model=HTC Rhyme, og ro.product.brand=HTC, uten at dette var til hjelp.

Lenke til kommentar

Av det lille jeg testet den, så må jeg si jeg er veldig imponert. MYE(!) kjappere boot blant annet, og alt går mye smoothere. Prøvde Quadrant også, fikk over 1600 poeng med standard clock. Fikk vel 12-1300 med offisiell 2.2 ROM og standard clock.

Endret av tobias6666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...