Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5

jevel

132 stemmer

1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

• Ja
      100
    • Nei
      32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå nærmer det seg ettersigende offisiell 2.3-update.

I forkant av dette, er det noen som kan anbefale fungerende backup-metode/apps for å få backupet mest mulig med/uten root? Jeg tenker da på backup av innstillinger, apps, og ellers innhold på tlf(det være seg kontakter, bilder, sms, mailkontoer osv osv)?

Lenke til kommentar

Nå nærmer det seg ettersigende offisiell 2.3-update.

I forkant av dette, er det noen som kan anbefale fungerende backup-metode/apps for å få backupet mest mulig med/uten root? Jeg tenker da på backup av innstillinger, apps, og ellers innhold på tlf(det være seg kontakter, bilder, sms, mailkontoer osv osv)?

To ord: Titanium Backup. Tar backup av det aller meste men krever root :)

Om du ikke har root kan kanskje denne applikasjonen være løsningen? (Vet dog ikke hvor bra den fungerer).

Lenke til kommentar

angående 2.3

U8800 + versjon 2.3.5 vil støtte slutten av oktober, er den tidligere salg av den gamle U8800 forventes å være rundt slutten av november for å støtte 2.3.5.  Tomme og alle støtter OTA oppgradering, slik at kundene kan direkte plass i en WiFi trådløs dekning direkte oppgradering.  I "Settings" innsiden "Om telefonen" delen der du kan velge å oppgradere.  Noen kunder bringe dette produktet for å be om unnskyldning for det inntrufne.  Tillit til produktkvalitet fra Honor tilbake, versjon og gjøre en god jobb på kundens opplevelse!

Lenke til kommentar

OK, men kan jeg roote og ta backup, og likevel få innstallert den offisielle updaten, og deretter kjøre recovery? Eller må jeg evt unroote mellom backup og update, for så å re-roote og recovery?

For å være helt ærlig så er jeg ikke sikker.

I utgangspunktet vil jeg tro at det er uproblematisk å installere oppdateringen med root. Du må nok imidlertid roote på nytt etter oppdateringen for å gjenopprette apps o.l. Samtidig er det alltids en risiko for at ting kan gå galt, så gjør det på eget ansvar.

Da jeg installerte MIUI oppvede jeg at backupen min fra Titanium ikke fungerte optimalt (kunne ikke gjenopprette en "batch" men måtte gjenopprette hver app enkeltvis, noe som tok lengre tid enn å sette opp alt manuelt)

Når det er sagt - dersom du likevel er villig til å roote, bør du absolutt vurdere MIUI eller Oxygen ROM. Begge disse har nå kommet med støtte for Rom manager, slik at prosessen med å roote, ta backup og installere ny ROM nå kan gjøres på ca 10 min, da man slipper å flashe CWM-recovery og installere ROMs manuelt, alt gjøres gjennom ROM manager :)

Siste utgave av MIUI har en del snedige funksjoner som gir bedre lyd i høyttaler, oppdatert kernel med støtte for over/underklokking, bedre batteritid (for meg ca 36 t med sync på, lysstyrke 100 % og aktiv bruk til surfing/spilling), godt signalmottak på WIFI og 2G/3G, innebygget brannmur som hindrer apps i å bruke mobildata etter ønske, mulighet til å deaktivere belysning i de kapasitive knappene, samt hyppige oppdateringer OTA og en mengde ulike temaer :)

Endret av CptAwesome
Lenke til kommentar

Ok, da støtte jeg for første gang på lenge på et lite problem med MIUI; etter å ha satt CPU governor til smartass v2, 1,8 Ghz krasjet telefonen og jeg ble sittende og se på en evigvarende bootloop. Endte med at jeg dro ut batteriet og startet på nytt i recovery.

Forsøkte først å gjenopprette en backup; telefonen starter opp, Huawei-logoen titter frem, men deretter blir skjermen sort(dog ikke avslått) uten at det skjer noe videre.

Forsøker på nytt; gjentar stegene, men tar nå i tillegg en factory reset, samt sletter data og dalvik cache - same resultat.

Sitter nå og laster ned MIUI på nytt i håp om at en clean installasjon skal fungere. Om ikke dette fungerer tester jeg ut Oxygen for å se om dette hjelper.

Endret av CptAwesome
Lenke til kommentar

Ok, da støtte jeg for første gang på lenge på et lite problem med MIUI; etter å ha satt CPU governor til smartass v2, 1,8 Ghz krasjet telefonen og jeg ble sittende og se på en evigvarende bootloop. Endte med at jeg dro ut batteriet og startet på nytt i recovery.

Forsøkte først å gjenopprette en backup; telefonen starter opp, Huawei-logoen titter frem, men deretter blir skjermen sort(dog ikke avslått) uten at det skjer noe videre.

Forsøker på nytt; gjentar stegene, men tar nå i tillegg en factory reset, samt sletter data og dalvik cache - same resultat.

Sitter nå og laster ned MIUI på nytt i håp om at en clean installasjon skal fungere. Om ikke dette fungerer tester jeg ut Oxygen for å se om dette hjelper.

Har hatt samme problem hver eneste gang jeg setter den til 1.8ghz med SmartassV2

jeg har måttet installere Oxygen også MIUI igjen...

Lenke til kommentar

Har hatt samme problem hver eneste gang jeg setter den til 1.8ghz med SmartassV2

jeg har måttet installere Oxygen også MIUI igjen...

Viste seg å være litt mer problematisk enn jeg trodde ja.

Jeg forsøkte først å gjenopprette fra backup, uten at dette var til hjelp. Prøvde så å reinstallere fra .zip-filen jeg alt hadde på kortet, men heller ikke dette fungerte (telefonen fungerte i ca 2 min før bootloop tok til igjen).

Til slutt lastet jeg ned MIUI på nytt og kjørte en clean installasjon enda en gang. Telefonen fungerte nå fint, men av en eller anen grunn klarte den ikke bruke mer enn ca 300 Mb minne. Lastet da ROMen ned på nytt, men nå gjennom ROM-manager, og installerte gjennom RM og nå ser alt ut til å fungere strålende :)

Hvorfor jeg fikk så mange problemer har jeg dog ikke snøring på, bl.a. stusser jeg over hva minneproblemet jeg opplevde skyldes iom at jeg brukte samme utgave av ROM med samme kernel :hmm:

Det får meg dog til å lure på hvor mye som egentlig skal til for at man skal klare å bricke telefonen, iom at man alltids klarer seg så lenge man kommer inn i recovery (og man kan vel alltids installere et nytt recovery img. om man har problemer med det man alt har? - rett meg om jeg tar feil).

Lenke til kommentar

Jeg har oppgradert min U8800 med det som ligger på support sidene til Huawei Norge sin Facebook profil.

Nå sliter jeg litt med å sette opp telefonen igjen. Har noen ringelyder på SD kortet i telefonen som jeg vil brukle som ringetoner men finner dem ikke i innstillingene lenger. Hadde dem som ringelyds før oppgradering.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Installerte oxygen rom, men når jeg skulle starte telefonen kom jeg bare til pin-koden, så kom det opp android-prosess har avsluttet(tror jeg), så kom oxygen logoen opp igjen. Det skjedde hele tida, men nå vil den ikke lenger enn til huawei logoen når jeg starter den. Noen som har en løsning på problemet så jeg får starta telefonen? Takker på forhånd!

Lenke til kommentar

Installerte oxygen rom, men når jeg skulle starte telefonen kom jeg bare til pin-koden, så kom det opp android-prosess har avsluttet(tror jeg), så kom oxygen logoen opp igjen. Det skjedde hele tida, men nå vil den ikke lenger enn til huawei logoen når jeg starter den. Noen som har en løsning på problemet så jeg får starta telefonen? Takker på forhånd!

Høres ut som du ikke har kjørt en "Wipe" av telefonen før du la inn rom-en?

Lenke til kommentar

Høres ut som du ikke har kjørt en "Wipe" av telefonen før du la inn rom-en?

Stemmer nok det. Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...