Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5

jevel

132 stemmer

1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

• Ja
      100
    • Nei
      32

Anbefalte innlegg

Ble plaget med market på oxygen, og telefonen begynte å reboote hver gang jeg prøvde å instalere det på nytt..

Så jeg tok en format og la inn MIUI for å teste, og sitter med bob-bob følelser.. :p Ligner alt for mye på iphone, men musikkspilleren, lockscreen og diverse annet er jo genialt.

Får jo bare engelsk språk på telefonen da, og det er jo greit, men er det mulig å få bort bindestrekene fra telefonummerene på noe vis?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kjøpt meg en Huawei u8800 men jeg har problem med dårlig batteritid. Det kan være så kort som 1-2 dager og så er den nesten tom, selv om jeg ikke bruker den stort. Det er heller ikke mange applikasjoner som kjører og jeg har skrudd av synkronisering. Er dette ett vanlig problem? Burde jeg klage?

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg en Huawei u8800 men jeg har problem med dårlig batteritid. Det kan være så kort som 1-2 dager og så er den nesten tom, selv om jeg ikke bruker den stort. Det er heller ikke manDuge applikasjoner som kjører og jeg har skrudd av synkronisering. Er dette ett vanlig problem? Burde jeg klage?

Du skal være fornøyd om du kan bruke telefonen 2 dager i strekk. Må lade min hver natt (bruker den dog ganske aktiv i forhold til deg.)

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt meg en Huawei u8800 men jeg har problem med dårlig batteritid. Det kan være så kort som 1-2 dager og så er den nesten tom, selv om jeg ikke bruker den stort. Det er heller ikke mange applikasjoner som kjører og jeg har skrudd av synkronisering. Er dette ett vanlig problem? Burde jeg klage?

Høres rimelig normalt ut med stock ROM. Jeg fikk en god del bedre batteritid med MIUI fra XDA, så hvis du tør roote, installere custom recovery og tar en nandroid backup av den ROMen du har nå så kan du bare teste ut ny ROM og gå tilbake til stock igjen om du ikke liker den nye.

Vær oppmerksom på at det ikke finnes norsk språk til alle utgavene av MIUI, f.eks.

-KJ

Lenke til kommentar

Du sier selv at den ikke er i standby.

Nei, ikke i standby hele tiden. Men mitt daglige mobilbruk kan komme ned i 5-0 minutt. Standby er når man trykker ned avknappen så skjermen blir svart, sant? (Er helt ny med smarttelefoner, forrige var z530i som varte i ukevis)

Jeg fikk en god del bedre batteritid med MIUI fra XDA, så hvis du tør roote, installere custom recovery og tar en nandroid backup av den ROMen du har nå så kan du bare teste ut ny ROM og gå tilbake til stock igjen om du ikke liker den nye.

-KJ

Jeg har ikke peiling (enda) på hva du snakker om, annet enn såvidt hva rooting er, men takk for alikavel tips :). Jeg skal vurdere å roote telefonen for å få bedre batteritid, men først bruke den noen måneder, for sikkerhets skyld, for

rooting fjerner garantien, gjør den ikke?

Lenke til kommentar

Standby er når man slår av alt av bakgrunnsfunksjoner, WiFi, GPS og data og ikke bruker telefonen overhodet.

Men det virker som om det er noe i stock ROM som hindrer telefonen fra å gå i dyp søvn slik det kreves for å oppnå de tallene Huawei oppgir. Etter å ha installert MIUI på min ble min batteritid drastisk forbedret når jeg slår av alle trådløstjenester og bakgrunnsynk. Har nå 75 % batteri etter å ha brukt telefonen i to dager til å motta meldinger med. (Ca. 60 meldinger per dag...)

-KJ

Lenke til kommentar

Klare for et muligens dumt spørsmål?

Jeg bare lurte på ang gps'en til u8800'en. Vet ikke om det er forskjell på telefonleverandørene jeg, men jeg ville bare forsikre meg om at gps'en fungerer like bra som andre telefoner og helst også som en valig bil-gps :) Does it?

Synes forresten det er en utrolig bra telefon, har hatt den en stund nå og er fornøyd :) Har ikke hatt andre smart telefoner, så kan ikke sammenligne, men fungerer for en uteknologisk fyr som meg :p

Takk for svar : )

Lenke til kommentar

Klare for et muligens dumt spørsmål?

Jeg bare lurte på ang gps'en til u8800'en. Vet ikke om det er forskjell på telefonleverandørene jeg, men jeg ville bare forsikre meg om at gps'en fungerer like bra som andre telefoner og helst også som en valig bil-gps :) Does it?

Synes forresten det er en utrolig bra telefon, har hatt den en stund nå og er fornøyd :) Har ikke hatt andre smart telefoner, så kan ikke sammenligne, men fungerer for en uteknologisk fyr som meg :p

Takk for svar : )

Jeg har brukt den til bilnavigering i oslo uten problemer.

Lenke til kommentar

Ok:) har brukt den noen ganger som gps, fungert veldig bra egentlig. Men etter den nye google maps oppdateringen har den slitt 2 av 2 ganger med å lokalisere meg. Kan det være software istede for hardware? Kanskje jeg burde kjøpe navigon sin app;)

Uansett, takk for svar: D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...