Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5

jevel

132 stemmer

1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

• Ja
      100
    • Nei
      32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å bare ha akseptert at mobilen originalt har dårlig batteritid så installerte jeg "cpu Spy 0.3.0" som viser hvor lenge cpu er i diverse Mhz states.

MIn mobil er så og si aldri i "sleep mode". Den klarer kun det rett etter restart, så nå har den vært på i to dager og da er det kun den første timen den har vært i sleep mode. Etter det har den surret og gått 41t på 122MHz...blir seff ladet på jobb og om natten. Når den klarer å gå i sleepmode er batterigrafene nydelig flate.

Er det bare å gi opp standard kernels o.l og gå hardcore tilverks her eller finnes det apper som finner ut hva som gjør deep sleep så og si umulig? (jeg har seff testet flest mulig widgets o.l jeg har gående og satt de til minimum av oppdatering og at de ikke får vekke telefonen fra deep sleep, men problemet er altså at den knapt får lov til å gå i deep sleep.

Å søke på "deep sleep" på market gir bare masse søvn-app treff....

Lenke til kommentar

Ehhh, hvordan gjør man en så lett som å skifte ringetone på denne mobilen? går på innstillinger-lydinnstillinger-innkommende anrop-ringetone , men her er det jo listen med toner som følger med av laber variant og ser ikke noe option for å importere ringetone selv.

EDIT: glem det, var bare denne super raske telefonen som ikke ville reagere på meny knappen inni musikkavspiller programmet, etter et par hundre taps på knappen så kom alternativet "bruk som ringetone opp"

Endret av Høybusk
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man får mer plass på meldingsminnet og hvorfor det evnt er fullt før det skal?

Vet ikke dette sikkert, men kanskje fordi det ikke er nok minne generelt. Alt av apps osv tar minne, og jeg tror ikke det er noe dedikert "meldingsminne". På stock firmware har man 512 MB tilgjengelig + internt minne. Du kan frigjøre minne ved å flytte noen apps til minnekortet ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan dårlig dekning skyldes SW/FW? Hvordan opplever dere dekningen? Jeg syns den er litt laber, spesielt i 3g-nettet - er stadig nede på -107db > -113db.. Kan dette bedres ved å å oppdatere noe, eller er det HW-issue?

Hadde samme problem selv. Kan selvfølgelig skyldes HW, men selv fikk jeg byttet antenne uten resultat, Etter at jeg la inn MIUI og Franco kernel ligger imidlertid dekningen mellom - 75 dbm og - 85 dbm :)

Lenke til kommentar

OK, det høres lovende ut. Vil etter all sannsynlighet den offisielle oppdateringen til 2.3 også inneholde nyere kernel? Isåfall venter jeg og prøver den først, og om ikke den hjelper er det vel tiden for å begi meg ut i ROM-sirkuset.

Lenke til kommentar

Vurderer en slik da skjermen på xperia mini pro er litt i minste laget for xbmc appen.

Følger med på xda når en rootet mini mobilen + roms.

Hva er det første en bør gjøre med denne tlf. med tanke på root, roms etc. Hva er best og mest stabilt?

Lenke til kommentar

Vurderer en slik da skjermen på xperia mini pro er litt i minste laget for xbmc appen.

Følger med på xda når en rootet mini mobilen + roms.

Hva er det første en bør gjøre med denne tlf. med tanke på root, roms etc. Hva er best og mest stabilt?

Minus ustabil wifi er oppsettet jeg har ovenfor det mest stabile jeg har prøvd til nå.

Lenke til kommentar

så: z4root for å roote og l CWM Recovery 5.0.2.3 for å installere rom? Litt uklar instruks på xda.

Miui rom var vel problem med wifi:

Wifi apparently does not work with networks that use 802.1x EAP with phase 2 authentication.

Wifi may dropout on networks with very long IP address lease times.

Lenke til kommentar

Kan ikke huske jeg installerte noe før cmw recovery. Men franco kernel før romen.

Ja, tror det er det problemet jeg har med wifien. Skal besøke foreldene mine, og se om det er forskjell på den og wifien i leiligheten.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

så: z4root for å roote og l CWM Recovery 5.0.2.3 for å installere rom? Litt uklar instruks på xda.

Hvis det var x10 mini pro du hadde, så er det nesten helt lik prosedyre, bare lettere å få CWM her ;) root, CWM, rom, kernel

Kan ikke huske jeg installerte noe før cmw recovery. Men franco kernel før romen.

Du mener vel etter? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...