Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5

jevel

132 stemmer

1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

• Ja
      100
    • Nei
      32

Anbefalte innlegg

Gi det litt tid. Batteriet "blir bedre" etter noen dager. (4-8 ladinger)

Slå av auto sync om du ikke syns det er en stor ulempe.

Autosync slo vi aldri på fra starten av.. Får vel gi den litt tid, men merkelig...

Jeg har foreløpig 1d og 10t oppetid og batteriet er fortsatt på 38%. ( har under denne tiden surfet på wifi og mobilt internett, ringt og sendt meldinger)

Steg jeg har gjort:

- autosync av

-wifi av

-bakgrunnsdata av

-sporingstjenester av ( a la google maps)

dette er steg alle kan gjøre.

Jeg har i tillegg installert titanium backup og "root" tilgang og avinstallert en rekke tjenester/ bloatware som _alltid_ gikk i bakgrunnen og dro strøm, roadsync og det bokprogrammet er de jeg kommer på i slengen. Anbefaler ingen å gå "root" da dette i utgangspunktet gjør garantien ugyldig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Autosync slo vi aldri på fra starten av.. Får vel gi den litt tid, men merkelig...

Som sagt tidligere og i de aller fleste andre tråder der folk sliter med batteriet; installer en batterilogger og sjekk hva det er som bruker batteri.

I tillegg er det en bug i e-postklienten ser det ut til. Jeg har postet om dette tidligere også.

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Heisann!

Skal kjøpe denne mobilen neste uke og gleder meg som en liten unge! :dribble:

En ting som jeg lurer spesielt på, er om det går ann å legge apps inn i mapper? Sann som på iCrap.

Usikker på hva du mener, men det finnes en rekke widgets og launchere som gir deg muligheten til å organisere applikasjoner i mapper på samme måte som i IOS; sjekk ut SiMi folder widget, ultimate favs pro eller Go launcher.

Til dere som sliter med dårlig batteri; hvordan er dekningen på telefonen deres? På det ene eksemplaret mitt opplever jeg til stadighet at dekningen forsvinner hvor andre telefoner har 100 % signal. Dette gir også betydelige utslag på batteritiden.

Kan også være en idé å foreta en kalibrering av batteriet om det ikke allerede er foreslått smile.gif

Lenke til kommentar

Jeg sliter med batteritiden. Om jeg lader mobilen opp 100%, og legger den fra meg på nattbordet når jeg legger meg, så er det bel 6-7t soving. Kan da ikke være normalt?

batteritid.jpg

Her er det knappe 6t en gang på dagen. Dette er ikke de verste tilfellene heller :/

Endret av Talker
Lenke til kommentar

Har nettop kjøpt meg et fint eskemplar av Huawei U8800, leter etter info på hvordan den kan rootes så må gi en takk for henvisning til z4root.

vedr. telefonen er jeg rett og slett sjokkert over hvor mye bedre denne er enn min forrige HTC Legend som jeg betalte ca 4000 kr for. Jeg betalte kun ca tusenlappen for denne og den har mye bedre skjerm, er raskere ut av boksen, samtidig som den kjører ren android som er langt bedre enn sense etter min mening.

Var skeptisk da den var så billig men, jeg angrer ikke et sekund!

Lenke til kommentar

Jeg sliter med batteritiden. Om jeg lader mobilen opp 100%, og legger den fra meg på nattbordet når jeg legger meg, så er det bel 6-7t soving. Kan da ikke være normalt?

http://i941.photobucket.com/albums/ad255/Talker2/batteritid.jpg

Her er det knappe 6t en gang på dagen. Dette er ikke de verste tilfellene heller :/

Hvordan synker du e-post? Det ser ikke ut som min gjorde når jeg slet med synk, men vil sjekke uansett.

-KJ

Lenke til kommentar

Er dette vanlig på lading? 60% opp på første halvtime...

Edit: Etter noen timer med sms, WIFI, spilling:

Synes den ladingen er litt fishy, men utladingen ser mer normal ut. Du har kjørt telefonen med høy CPU mye ser det ut til, og dette spiser batteriet veldig fort.

-KJ

Lenke til kommentar

Bruker setcpu med max 1,2 ondemand, men ser at flere bruker smartass. Hva bruker/ anbefaler du og hva er forskjellen på de to? ;)

E. Jeg bruker appen "screenshot" for å ta skjermbilde (skjønner med ikke på sdk).

Endret av skifyr123
Lenke til kommentar

Heisann, har akkurat rootet min U8800 ved hjelp av Z4Root, men kom til å lure på en ting; Dersom jeg velger å unroote - vil det da være mulig for et verkstedet å se at dette er gjort? (kjekt å vite mht en eventuell reklamasjon)

Jeg kunne tenke meg å fjerne litt bloatware (Hi space og Aldiko), noen som har gjort dette som vet om det er trygt?

Lurer også på hvordan jeg tar backup av ROM på U8800 og om det er noen gode, stabile, custom ROMs til denne telefonen enda.

Takker for svar :)

Edit; fjernet en lang(!) rekke med unødvendige spørsmål :p

Endret av CptAwesome
Lenke til kommentar

Har et problem med å velge mellom Huawei og LG optimus one, noen som kan overtale meg?

Hvordan er batterivarigheten på huaweien? Vet at optimus one har veldig god batterivarighet.

Jeg føler jo at Huawei er en mye bedre telefon en Optimusen. Men prisen er jo ganske forskjellig. For meg som surfer mye, spiller noen enkle spill (angry bird, sudoku, football manager, kanskje NFS etc.), sende meldinger, ta noen enkle feriebilder og slike ting!

Hvordan er Huawei iforhold til ipod? Mange spørsmål...

/Spursjr

Lenke til kommentar

Har et problem med å velge mellom Huawei og LG optimus one, noen som kan overtale meg?

Hvordan er batterivarigheten på huaweien? Vet at optimus one har veldig god batterivarighet.

Jeg føler jo at Huawei er en mye bedre telefon en Optimusen. Men prisen er jo ganske forskjellig. For meg som surfer mye, spiller noen enkle spill (angry bird, sudoku, football manager, kanskje NFS etc.), sende meldinger, ta noen enkle feriebilder og slike ting!

/Spursjr

Regn med å måtte lade U8800 hver kveld om du bruker den mye til spill, film og surfing. Om du skrur av autosync, og bruker 3G/Dataroaming/WIFI/Bluetooth, samt reduserer lysstyrken til 60 %, kan du klare å tyne 3 dager ut av den ved normal til liten bruk. Selv bruker jeg min relativt mye til surfing, samt en del samtaler, og min telefon holder gjerne 24-36 timer av gangen, da med Lysstyrken satt til 100 %.

Var jeg deg ville jeg nok gått for U8800. Ja, du må lade den oftere, men dette følger nok delvis også av at bedre skjerm/CPU/GPU og kamera, gjør at det frister å leke med den i større gradsmile.gif

Skal jeg utsette noe på U8800, må det være at samtalekvaliteten ikke er god (i beste fall gjennomsnittlig) og at Huawei er trege(!) med oppdateringer (de lovet en OTA WIFI-fix for flere måneder siden uten at telefonen min finner noen, samt at 2,3-oppdatering er lagt til oktober).

Vanskelig å sammenligne med iPod da det er to vidt forskjellige OS. Appstore har et bedre spillutvalg, men på android kan du kjøre emulatorer og dermed spille klassikere fra NES, SNES, Gameboy etc. Skjermen på siste generasjons iPod er etter min mening bedre, det samme gjelder batteritiden, dog sistnevnte skyldes nok at iPod ikke har noen telefonfunksjon. Den søker derfor ikke etter signal og bruker da heller ikke batteri når telefonen er låst. iPod touch har imidlertid langt bedre lydkvalitet enn U8800, men den dårlige lydkvaliteten kan til en viss grad avhjelpes gjennom ulike mediespillere som tilbyr avspilling av musikk i looseless-format.

Lenke til kommentar

/Spursjr

Batterimessig har jeg løst min utstrakte wifi-surfing med å kjøpe en usb-kabel til på clas ohlsson. Om du har en hverdag hvor mobilen ligger ved siden av deg på kontoret/skole og like gjerne kan bli ladet da så bør ikke batteriet plage deg.

Derimot en fjelltur ferietur o.l kan gi bekymring, men likevel tar en USB kabel lite plass og det er alltids en pc i nærheten om man ikke har med stikkontaktdelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...