Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer og kjøpe mobilen, men lurer litt på disse wifi problemene det er snakk om. Da wifi er den eneste måten jeg kobler telefonen min opp på nettet med.

 

Er det et stort problem? Er det noen måte og fikse det på?

Litt kjekt og vite når man skal ha ny telefon :tease:

 

Jeg har testet min på 3 forskjellige wlan så langt. På jobb og hos min bror har det gått helt uten problemer.

 

Hjemme hos meg var det problemer, men etter at jeg forandret kryptering til WPA2+TKIP så har det fungert veldig bra. Hender den kobler seg av, men kobler seg på umiddelbart på igjen av seg selv.

 

 

Venter i spenning på min nå, også den fra Telenor. Er særlig spent på hvordan den er på spill, har en HTC Hero som ikke klarer å kjøre Angry Birds flytende en gang :S

 

Angry Birds går flytende :thumbup:

Lenke til kommentar

Den fortjener virkelig den sekseren den får i testen.

 

Jeg har brukt den en god del i det siste, og den er kjapp og stort sett stabil. (Sammenlignet med HTC Desire så vil jeg si de er like gode når det kommer til stabilitet.)

 

WLAN-biten plager meg stort sett ikke, da jeg bruker mobilnett når WLAN slår krøll på seg. De få gangene det har skjedd så har jeg ikke orket å gjøre noe med det, og det kommer seg stort sett. Det er når man begynner å knote med å skulle slå av og på nettet i det den allerede sliter at ting stokker seg skikkelig.

 

Hastigheten på telefonen er ypperlig. Jeg har lastet opp en kjapp video tatt med telefonen og lastet opp direkte til Facebook fra videoapplikasjonen.

 

 

-KJ

Lenke til kommentar

Nei. Finnes ikke noen tidligere versjon.

 

Den har 2GB intern SD-lagring (håndteres som et SD-kort.) i tillegg til 590ish MB applikasjonslagring.

 

Ut i fra spesifikasjonene på Huawei sine sider ser det ut til at den kommer i to versjoner; U8800 og U8800H. U8800H er versjonen med HSDPA+ som de skryter sånn av på hjemmesidene sine.

 

Om den vi får kjøpt her i Norge er U8800 eller U8800H har jeg ikke den fjerneste anelse om.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Så det er et problem med oppkobling til spesielle krypteringer?

 

Tviler på det egentlig, kan hende den bare ikke likte min D-link DIR-655. Har lest et annet sted også om en som har d-link og den koblet seg av iblant.

 

Hos meg skjer følgende; aktiverer wlan, telfonen henter IP adresse og jeg kan surfe. Noen ganger så kobler den seg av rett etter at jeg har begynt å surfe, noen sekunder senere så er den på igjen og alt er 100% stabilt. Dette skjer altså noen ganger, for det meste så er den helt fin.

Lenke til kommentar

Kjøpte fra djuice / Telenor. Om du kan bruke med operatører som roamer i Telenor sitt nett avhenger vel av om den er operatørlåst eller nettverkslåst. Det må man nesten sjekke ut.

 

Edit: Ser at Tounela tydeligvis bruker den med annen operatør som roamer, så med mindre det er forskjell med Talkmore så er du good to go. ;)

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Sendte spørsmål til Djuice for noen dager siden, fikk dette svaret:

Dette skal vi informere deg om.

 

Telefonen kan brukes med både djuiceabonnement og Telenors abonnement.

 

Kjøper du den med avtaletid, kan du få operatørlåskoden kostnadsfritt fra oss.

 

Kjøper du den uten avtaletid med djuice easy, koster operatørlåskoden kr 600,-. Gebyret går ned kr 40,- hver måned.

 

Du trenger låsekoden ved bruk av andre SIM-kort enn Telenor/djuice.

 

Om du skal ha den uten operatørlås så kan du kjøpe den med totalpris på 1899 kr. Så koster det ca. 200 kroner for et nytt nummer tror jeg.

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...