Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5

jevel

132 stemmer

1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

• Ja
      100
    • Nei
      32

Anbefalte innlegg

Veldig enig! Har kun positive erfaringer med denne telefonen.

Enten så eksisterer det er dårlig parti av denne telefonen, eller så er det et dårlig "parti" med brukere :)

Etter å ha jobbet noen år i data bransjen å sett hvor utrolig mye rart folk klarer å gjøre/ikke gjøre vil jeg tippe at det er feil på enkelt produkter (noe det er uansett pris og merke) men at veldig mye feil og problemer er bruker relaterte...

Det vil alltid være førstegangskjøpere (av Android-telefoner) og andre som ikke har like mye kompetanse der ute, og en andel av disse vil selvfølgelig rote det til for seg selv. Imidlertid synes jeg det begynner å bli rimelig klart av denne tråden at U8800-serien antageligvis har utfordringer knyttet til trådløstilkoblingen litt utover den vanlige feilmarginen.

Endret av jeezes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig enig! Har kun positive erfaringer med denne telefonen.

Enten så eksisterer det er dårlig parti av denne telefonen, eller så er det et dårlig "parti" med brukere :)

Etter å ha jobbet noen år i data bransjen å sett hvor utrolig mye rart folk klarer å gjøre/ikke gjøre vil jeg tippe at det er feil på enkelt produkter (noe det er uansett pris og merke) men at veldig mye feil og problemer er bruker relaterte...

Det vil alltid være førstegangskjøpere (av Android-telefoner) og andre som ikke har like mye kompetanse der ute, og en andel av disse vil selvfølgelig rote det til for seg selv. Imidlertid synes jeg det begynner å bli rimelig klart av denne tråden at U8800-serien antageligvis har utfordringer knyttet til trådløstilkoblingen litt utover den vanlige feilmarginen.

At u8800 har en feil på Wifi må være en fakta, ellers hadde dem ikke laget en egen oppdatering til den.. ;)

Men at alle som opplever problemer med wifi kan spores tilbake til samme hard/software feilen, har jeg ingen tro på.. :)

Det er veldig enkelt og skylde på en kjent feil, selv om det ikke alltid stemmer.. :)

Lenke til kommentar

At u8800 har en feil på Wifi må være en fakta, ellers hadde dem ikke laget en egen oppdatering til den.. ;)

Men at alle som opplever problemer med wifi kan spores tilbake til samme hard/software feilen, har jeg ingen tro på.. :)

Det er veldig enkelt og skylde på en kjent feil, selv om det ikke alltid stemmer.. :)

Det er problemer med wifi også ETTER at oppdateringen er installert, og jeg tror det er disse folk har diskutert i de senere innleggene (ser ut til at oppdateringen har fungert for noen, men langtfra alle).

Som sagt er jeg enig i at folk opplever wifi-problemer av forskjellig årsak, men jeg tror samtidig det er noe med U8800-serien som gjør at flere opplever wifi-problemer med denne enn med andre modeller (det betyr ikke dermed at samme årsak ligger bak alle wifi-problemer på modellen).

Jeg tror ikke problemene skyldes nedlasting av "usunne" applikasjoner fra Android Market eller andre steder; den typiske bruker vil nok prøve å koble til trådløst FØR han/hun laster ned slike apps.

Jeg tror heller ikke dette kan forklares med at telefonen er så billig at horder med folk uten peiling på Android, wifi, etc. kommer løpende og kjøper den (og deretter sliter med å koble til). Tilkobling på Android er faktisk veldig enkelt (min subjektive mening som førstegangskjper av Android-telefon), minst like enkelt som Symbian og andre plattformer. Dessuten sliter de aller fleste (inkludert meg selv) med at telefonen gjerne faller ut etter at man allerede HAR koblet til.

Uansett er telefonen sendt inn til reklamasjon, blir spennende å se hva de finner ut av!

Endret av jeezes
Lenke til kommentar

Synes telefonen er helt forferdelig å skrive med i forhold til Desire og iPhone. Vurderer å selge den snart pga det! :ph34r:

Husk at du kan installere og prøve så mange forskjellige tastaturer du vil. DET tror jeg ikke en iPhone lar deg gjøre. ;)

Til spørsmålet litt ovenfor: Jeg brukte ikke-telenor oppdateringen, siden jeg fant ut at det bare var for de som kjøpte telefonen fra telenor, og ikke hvis man bare hadde telenor-abonnement.

Til diskusjonen forøvrig: Jeg gir meg ;) Det er feil å kalle det en "problemtelefon". Jeg var bare irritabel fordi oppdateringen som jeg hadde satt mitt håp på ikke fungerte, slik at jeg måtte levere til service. I tillegg ble jeg litt defensiv fordi jeg tolket noen poster i den retning av at alt skulle være MIN feil.

For å oppsummere: Det er IKKE en "problemtelefon". Men den HAR reelle wifi-problemer (i noen tilfeller selv etter patching). Samtidig kan problemet være mindre utbredt enn det ser ut til fordi en del brukere ikke har tålmodighet eller kompetanse til å feilsøke programvaren sin.

Hørtes det ok ut? :)

Endret av Rexen
Lenke til kommentar

Det er problemer med wifi også ETTER at oppdateringen er installert, og jeg tror det er disse folk har diskutert i de senere innleggene (ser ut til at oppdateringen har fungert for noen, men langtfra alle).

Som sagt er jeg enig i at folk opplever wifi-problemer av forskjellig årsak, men jeg tror samtidig det er noe med U8800-serien som gjør at flere opplever wifi-problemer med denne enn med andre modeller (det betyr ikke dermed at samme årsak ligger bak alle wifi-problemer på modellen).

Jeg tror ikke problemene skyldes nedlasting av "usunne" applikasjoner fra Android Market eller andre steder; den typiske bruker vil nok prøve å koble til trådløst FØR han/hun laster ned slike apps.

Jeg tror heller ikke dette kan forklares med at telefonen er så billig at horder med folk uten peiling på Android, wifi, etc. kommer løpende og kjøper den (og deretter sliter med å koble til). Tilkobling på Android er faktisk veldig enkelt (min subjektive mening som førstegangskjper av Android-telefon), minst like enkelt som Symbian og andre plattformer. Dessuten sliter de aller fleste (inkludert meg selv) med at telefonen gjerne faller ut etter at man allerede HAR koblet til.

Uansett er telefonen sendt inn til reklamasjon, blir spennende å se hva de finner ut av!

Får bare krysse fingrene for at den virker slik den skal når du får den igjen da.. :)

Lenke til kommentar

Angående den wifi-patchen:

Hvis jeg kjøpte telefonen uten abonnement, men bruker telenor-abonnement (som jeg hadde fra før), skal jeg da laste ned "Bruk denne dersom du har kjøpt telefonen fra andre enn Telenor" eller "Bruk denne kun dersom du har kjøpt telefonen din fra Telenor" ?

Etter som jeg leste inne på Huawei tråden på facebook, så gjelder telenor oppdateringen kun telefoner kjøpt av telenor, da dem har lagt til enkelte prog selv, altså har ingen ting med selve linjen du bruker, men hva prog som er i tillegg.. :)

Jeg kjøpte telefonen med Telenor, og installerte først den generiske versjonen. Det ødela WiFi'en min. Deretter installerte jeg Telenor-versjonen, og det virker knall! Da lurer jeg på, hva er det store forskjellen på de to versjonene? Det kan da ikke bare være noe gratisprogrammer fra Telenor?

Lenke til kommentar

For å oppsummere: Det er IKKE en "problemtelefon". Men den HAR reelle wifi-problemer (i noen tilfeller selv etter patching). Samtidig kan problemet være mindre utbredt enn det ser ut til fordi en del brukere ikke har tålmodighet eller kompetanse til å feilsøke programvaren sin.

Hvorfor ikke heller bruke energien på å prøve å legge inn HELE oppdateringen på nytt. Det ville jeg gjort siden det feilet underveis.

Fungerer ikke det, prøv den andre oppdateringen. Kanskje det gjør susen...

Ser ut til at det har fungert for andre.

Lenke til kommentar

Hei

jeg lurer på noe og det er hvordan for jeg oppdatert min nye huawei ideos x5 med den nyeste programvare/oppdatering???? jeg har ikke norsk meny/språk på den og prøvde å laste det ned fra google market men for feil melding hver gang( ingen google mobil tilkoblet prøv med en annen konto) hva vil det si?? hvordan få norsk på den på enklest og lettvint måte????

Lenke til kommentar

Hei

jeg lurer på noe og det er hvordan for jeg oppdatert min nye huawei ideos x5 med den nyeste programvare/oppdatering???? jeg har ikke norsk meny/språk på den og prøvde å laste det ned fra google market men for feil melding hver gang( ingen google mobil tilkoblet prøv med en annen konto) hva vil det si?? hvordan få norsk på den på enklest og lettvint måte????

Jeg er ganske sikker på at du vil få norsk språk hvis du laster ned wifi oppdateringen fra Huawei. Link

Det er dessverre ikke kjempe enkelt å oppdatere på denne måten, men følger du guiden til punkt og prikke så bør det gå bra. Eventuelt kan du vente på at samme oppdatering kan lastes ned direkte til mobilen om en liten stund.

Ta gjerne en titt på denne linken også: Punktum

Jeg er ingen rev i norsk selv, men å lese så mye tekst uten punktum er slitsomt.

Lenke til kommentar

Synes telefonen er helt forferdelig å skrive med i forhold til Desire og iPhone. Vurderer å selge den snart pga det! :ph34r:

Husk at du kan installere og prøve så mange forskjellige tastaturer du vil. DET tror jeg ikke en iPhone lar deg gjøre. ;)

Til spørsmålet litt ovenfor: Jeg brukte ikke-telenor oppdateringen, siden jeg fant ut at det bare var for de som kjøpte telefonen fra telenor, og ikke hvis man bare hadde telenor-abonnement.

Til diskusjonen forøvrig: Jeg gir meg ;) Det er feil å kalle det en "problemtelefon". Jeg var bare irritabel fordi oppdateringen som jeg hadde satt mitt håp på ikke fungerte, slik at jeg måtte levere til service. I tillegg ble jeg litt defensiv fordi jeg tolket noen poster i den retning av at alt skulle være MIN feil.

Jeg vet ikke om det er selve telefonen, tastaturet eller android så gjør det vanskelig for meg. Men jeg opplever at tastaturet er treigt, at det ofte kommer to like bokstaver etter hverandre og at det generelt flyter dårlig når jeg skriver. Jeg har prøvd med flere tastaturer... :)!

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke heller bruke energien på å prøve å legge inn HELE oppdateringen på nytt. Det ville jeg gjort siden det feilet underveis.

Fungerer ikke det, prøv den andre oppdateringen. Kanskje det gjør susen...

Ser ut til at det har fungert for andre.

Ja burde kanskje ha gjort det. Men som jeg sa tidligere så har jeg levert den fra meg til service nå.

Lenke til kommentar

Norsk Tipping.

Etter oppdatering av telefonen måtte jeg legge inn Norsk Tipping på nytt. Anbefaler alle som har lagt inn Norsk tipping mobilspill via linken jeg la inn tidligere å legge inn siste versjon (2.0. Forrige var 1.8 om jeg ikke husker feil) Den så mye bedre ut enn forrige versjon

Oppdatering via forrige versjon fungerer tydeligvis ikke. I alle fall ikke for meg, men når jeg la inn på nytt fikk jeg siste versjon.

Jeg brukte samme link som sist:

http://mobil.prod.buypass.no/ams/172/Generic-Android15HVGA.apk

Husk å slå på "ukjente kilder" under applikasjoner før du legger det inn.

Norsk Tipping 2.0 ligger på markedet: https://market.android.com/details?id=no.buypass.mobile&feature=search_result

Lenke til kommentar

Hadde ikke fått med meg det jeg. Før den kom måtte man bruke en egen link, da det ikke lå noen versjon som fungerte med Huawei hos Norsk tipping. Det var jo bra!

Har du testet den på U8800?

Endret av Tropetor
Lenke til kommentar

Hei i starten av tråden står det at man kan roote mobilen med z4root, kan noen lage en norsk video der de forklarer hvordan.

Hvilke skader kan rooting forårsake og hva er sannsynligheten for det?

du kan laste ned apk-filen fra: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=833953 (tror du må lage bruker)

ganske enkelt: last ned, installer, åpne og velg "Root" (skru på usb-debugging) Finito :D

Lenke til kommentar

Har roota telefonen med z4root, og det gikk helt knirkefritt. Meninga med rootinga var først og fremst å få sletta litt overflødige programmer som lå på mobilen som standard. Men jeg finner ikke mappene til f.eks. de spillene (prince of perisia osv.) gjennom root explorer? Noen som har tips om hvordan jeg skal gjøre det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...