Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for U8800 nå, om bare jeg får pengene tilbake for min P500.

 

Har forstått det som dette er en generell diskusjonstråd for telefonen. Stemmer det?

 

De gangene jeg har testet telefonen kom jeg nesten alltid borti volumknappene som er det er alt for lite motstand i. Vet du om det går å deaktivere de tastene når tastelåsen er på, slik at skjermen ikke går på hele tiden? Tenker da å ha knappen på toppen som eneste tast for få på skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestemt meg for U8800 nå, om bare jeg får pengene tilbake for min P500.

 

Har forstått det som dette er en generell diskusjonstråd for telefonen. Stemmer det?

 

De gangene jeg har testet telefonen kom jeg nesten alltid borti volumknappene som er det er alt for lite motstand i. Vet du om det går å deaktivere de tastene når tastelåsen er på, slik at skjermen ikke går på hele tiden? Tenker da å ha knappen på toppen som eneste tast for få på skjermen.

 

Tror nok du kommer til å bli nøgd. :)

 

Jeg har lagt merke til dette jeg også, men har ikke tenkt videre over det. Eneste som skjer er jo at skjermen våkner og står på i noen sekunder, og så slår seg av igjen. Ikke så nøye, men lite gjennomtenkt, ja.

 

Var nettopp og hentet telefonen isted. Står og lader nå, Telenor sin info booklet sier at jeg bør lade den minst 12 timer, det hører vel til gamledager? Jeg har aldri gjort det på nyere telefoner.

 

Det er det bare å overse. Kan bare bruke den rett ut av eska.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Jepp, volumknappene er litt vel følsomme, men så lenge de ikke faller av telefonen så er det ikke et problem for meg.

 

Kommer tilbake på kvelden med min erfaring av wlan biten. Jevel har jo dekket alt ganske bra uansett.

 

Skal også prøve å overføre alle sms'ene fra HD2'en, sett noen oppskrifter som ser ganske greie ut.

 

Liten update: Overføring av SMS fra Windows telefon gikk smertefritt (1550 meldinger med all historikk på plass :)). Kontakter var temmelig rett fram også. Da gjenstår wlan testing og bluetooth mot bilen.

Endret av Telcontar
Lenke til kommentar

Denne telefonen ser ut til å være en "keeper" så langt. Testet 2 forskjellige wlan (på jobb og hjemme hos bruttern), fungerte veldig bra der, ingen hickups. Får ikke testet mitt eget wlan før imorra kveld dog.

 

Bluetooth mot bil funket utmerket, alle kontakter kom over til bilens navi skjerm.

 

Batteriet ser ut til å vare omtrent like lenge som HD2'en, men idag har det blitt mye surfing, spilling og fikling i innstillinger. Står igjen 50% etter litt over 8 timer i drift.

 

Ellers ikke opplevd noen kræsj av noen slag, den har vært på uten reboot.

 

Angrerett skjema blir neppe brukt :thumbup:

Endret av Telcontar
Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet det, men så på et annet forum at de snakket om at logaritmen i U8800 var forskjellig fra eldre Huawei-håndsett, og at de derfor ikke kunne låse den opp.

 

Dette kan selvfølgelig være riktig, men så kan det og være feil. Jeg har ingen forutsetning for å verifisere det ene eller det andre.

 

-KJ

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var jo veldig typisk, funker perfekt på alle wlan utenom mitt eget. Ekstremt ustabil, kobler av, henger seg opp etter 10-15 sekunder.

 

Har ikke noe spesielt oppsett, WPA2 med AES, kanal 9. Routeren er DIR-655. Ingen av de andre trådløse enhetene i huset har problemer, kun denne telefonen.

 

Noen som har noen tips? Tror det blir retur av denne, kan ikke leve med en så ustabil wlan på denne.

Lenke til kommentar

Jeg hadde WPA/WPA2 +TKIP/AES, så jeg endret det til kun WPA2 og AES. Kan prøve et par varianter til for å se om det hjelper.

 

Den kobler seg alltid til og funker fint i starten, men kobler seg av eller bare nekter fungere. Merkelige greier, kan godt hende den ikke liker D-link routeren.

Endret av Telcontar
Lenke til kommentar

Jeg hadde WPA/WPA2 +TKIP/AES, så jeg endret det til kun WPA2 og AES. Kan prøve et par varianter til for å se om det hjelper.

 

Den kobler seg alltid til og funker fint i starten, men kobler seg av eller bare nekter fungere. Merkelige greier, kan godt hende den ikke liker D-link routeren.

 

Jeg kjører en Liksys WRT610n med DD-WRT hjemme, og dette ser ut til å fungere stort sett OK. Koblet over på mobilnett et par ganger, men har fastpris på data, så betyr lite.

 

Hvordan synes trådstarter batteritiden er i forhold til Desire etter å ha hatt telefonene en stund?

 

Marginalt bedre.

 

Fortsatt Android sin ene av to akilleshæler, men jeg kan bruke den nesten en hel travel arbeidsdag hvis jeg lader den om natta. Det kunne jeg ikke med Desire. (Snakker litt for mye i tlf... ;) )

 

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg hadde WPA/WPA2 +TKIP/AES, så jeg endret det til kun WPA2 og AES. Kan prøve et par varianter til for å se om det hjelper.

 

Den kobler seg alltid til og funker fint i starten, men kobler seg av eller bare nekter fungere. Merkelige greier, kan godt hende den ikke liker D-link routeren.

 

Jeg kjører en Liksys WRT610n med DD-WRT hjemme, og dette ser ut til å fungere stort sett OK. Koblet over på mobilnett et par ganger, men har fastpris på data, så betyr lite.

 

-KJ

 

Skal hente en Jensen router hos Elkjøp senere ikveld for å teste om det løser problemet. Var faktisk litt ustabil på jobben idag også, men må bare prøve ut og se det blir mer stabilt med annen router.

 

Update: Prøvd litt forskjellige innstillinger på min d-link nå og telefonen ser ut til å like kombinasjonen WPA2 +TKIP. Har vært dønn stabil i 5-10 minutter nå, har ikke opplevd det så langt hjemme. Så dette ser bra ut foreløpig...

Endret av Telcontar
Lenke til kommentar

Noen som vet når ideos x6 kommer til Norge? og evt prisklasse? Skal vist ha samme prossesor som desire HD, 4,1" og HDMI ut.

 

I tillegg synes jeg designet var veldig pent.

 

 

Specs

 

Hentet fra Huawei Norge sin Facebookvegg

 

Thomas Naug Når kommer Huawei U9000 IDEOS X6 ut????

2. februar kl. 16:46

Huawei Norge Hei Thomas! Den kommer nærmere sommeren. Mvh Huawei Norge

3. februar kl. 10:49

 

-KJ

Lenke til kommentar

Noen som vet når ideos x6 kommer til Norge? og evt prisklasse? Skal vist ha samme prossesor som desire HD, 4,1" og HDMI ut.

 

I tillegg synes jeg designet var veldig pent.

 

 

Specs

 

Hentet fra Huawei Norge sin Facebookvegg

 

Thomas Naug Når kommer Huawei U9000 IDEOS X6 ut????

2. februar kl. 16:46

Huawei Norge Hei Thomas! Den kommer nærmere sommeren. Mvh Huawei Norge

3. februar kl. 10:49

 

-KJ

 

Takk. Tror du prisen blir noe lignende som u8800 eller en del høyere? Vits og vente tro?

Lenke til kommentar

Uten å ha noe særlig dekning for gjetning ut over specs så vil jeg tro den havner mellom 3000,- og 3500,- som villedende utsalgspris. Jeg ser U8800 har 2490,- som villedende. Det vil vel bety at man bør kunne få den litt under 3000,- hvis de følger samme logikk som med U8800.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...