Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5

jevel

132 stemmer

1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

• Ja
      100
    • Nei
      32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående den wifi-patchen:

Hvis jeg kjøpte telefonen uten abonnement, men bruker telenor-abonnement (som jeg hadde fra før), skal jeg da laste ned "Bruk denne dersom du har kjøpt telefonen fra andre enn Telenor" eller "Bruk denne kun dersom du har kjøpt telefonen din fra Telenor" ?

Lenke til kommentar

Isåfall kan vi nok være enige. Slik jeg først oppfattet innlegget ditt, virket det som om de som har router "riktig" satt opp, skulle måtte finne seg i å endre instillingene pga telefonen. Hvor feilen skyldes at bruker ikke har satt opp router riktig i utgangspunktet, eller hvor vedkommende har rotet til instillingene et sted underveis, er jeg selvfølgelig enig med deg om at en ikke kan klandre telefonen :)

Jeg har INGEN problemer med min tlf.

INGEN wifi problemer! Ikke før oppdatering og ikke etter.

Den kræsjer IKKE og oppfører seg på ingen måter merkelig!

Derfor kan jeg ikke annet enn å være MEGET fornøyd med min Huawei.

Hva andre vil gjøre/ikke gjøre får være opp til dem. Hadde jeg hatt problemer hadde jeg hevet kjøpet på dagen!

Lenke til kommentar

Sitter å skriver på telefonen nå, og jeg er kjempefornøyd med den! Wifi funker som regel knirefritt og alt av apps og spill funker som det skal. En ting jeg har lagt merke til og lurer på er at det er en sånn suse/summelyd i høytaleren når jeg spiller(kommer kun når jeg er inne på spill) og den blir borte når jeg plugger i headsett. Altså selv om den er på lydløs. Noen idéer om hva dette er?

Lenke til kommentar

Startet opp telefonen etter steg 4 av oppdateringen nå. Endte opp på bildet av den grønne android'en som hoppet ut av boksen, og "Formatting DATA... Formatting CACHE... File backup successful". Og nå har det ikke skjedd noen ting på ei halvtime. Hvor mange timer skal jeg liksom vente på dette? Går ikke an å gjøre en hard reboot..

Spør her fordi jeg antar en del her har erfaring med denne wifi-oppdateringen.

EDIT: Tok ut batteriet og startet på nytt, og det gikk forhåpentligvis bra.

Endret av Rexen
Lenke til kommentar

Noen her som eier u8800 og sitter på mac? Hvordan er det å sync'e u8800 med mac (tenker da på kontakter, evernote, ical osv)? Lurer også på hvordan det er med mail; bruker gmail konto i mail på mac'en. Hvordan blir det om jeg bruker samme konto til u8800, vil det skape noen problemer eller vil de begge være i sync?

takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Hm, etter wifi-patchen har telefonen prestert å ha blitt enda dårligere enn den var fra før. Jeg har stabil wifi (på denne routeren ihvertfall) ifølge ikonet øverst, men det hjelper ikke når INGEN applikasjoner får nett tilgang. Er det mulig at alle applikasjoner har mistet nett-rettigheter på en eller annen måte? Isåfall hvordan fikser man det?

EDIT: Hm, nei telefonen påstar at de har full nett-tilgang.

EDIT: Applikasjonene har ikke noe problem med å få tilgang til internett over 3g. De bare nekter å bruke wifi'en. Bortsett fra et lite øyeblikk rett etter tilkobling...

Endret av Rexen
Lenke til kommentar

Og så er det de av oss som har hatt telefonen en stund og ikke hatt antydning til noe trøbbel overhodet... bare sånn i tilfelle noen lurer på om de nevnte problemene gjelder ALLE modeller.

Min funker på samtlige trådløse nettverk jeg har forsøkt, dønn stabil hele tiden.

Har ikke verken rootet eller kjørt wi-fi oppdateringen som kom fra Huawei. Soveinstillingene var også fint satt opp "by default" og det var tut og kjør fra første stund :)

Er meget fornøyd, forlenget abonnementet mitt hos Netcom og fikk den da for 499,-

--

Glenn

Slenger meg på denne.

Jeg har aldri hatt androide før og var litt spent da jeg kjøpte 2 stk u8800 til gutta mine på 7 og 9 år. men alt har gått over all forventning her, absolutt ingen problemer av noe slag på noen av telefonene, ingen av dem har slått seg av eller hoppet ut av wifi en eneste gang. Jeg har ikke kjørt noe som helst root eller oppdateringer på dem heller. Dem bare virker.. :)

Så da oppgraderte jeg min gamle og trofaste nokia 6233 og kjøpte meg en LG optimus 2x som skal være i en helt annen klasse enn den "billige" u8800 men her har jeg opplevd at den har låst seg eller hengt seg opp et par ganger..

Så til dere som er bekymret for og kjøpe en u8800 fordi den er "billig" så tror jeg det er en uberettiget bekymring.

Kunsten er vel med androide som med all annen bruk av data, ikke trykk på og last ned alt mulig rart om du ikke vet hvordan du kan rette opp etter deg.. :)

Lenke til kommentar

Angående den wifi-patchen:

Hvis jeg kjøpte telefonen uten abonnement, men bruker telenor-abonnement (som jeg hadde fra før), skal jeg da laste ned "Bruk denne dersom du har kjøpt telefonen fra andre enn Telenor" eller "Bruk denne kun dersom du har kjøpt telefonen din fra Telenor" ?

Etter som jeg leste inne på Huawei tråden på facebook, så gjelder telenor oppdateringen kun telefoner kjøpt av telenor, da dem har lagt til enkelte prog selv, altså har ingen ting med selve linjen du bruker, men hva prog som er i tillegg.. :)

Lenke til kommentar

Måtte rett og slett levere den inn for service jeg, siden wifi-patchen bare introduserte flere problemer. Får håpe det ender i at jeg får en ny en som ikke er fra feilvare-partiet.

Heldig dere som fikk en telefon helt uten feil, for det er jo ellers et veldig godt kjøp. Men jeg kan ikke med god samvittighet gjøre noe annet enn å fraråde alle fra å kjøpe denne telefonen, da du i praksis må snurre et ruletthjul med (tilsynelatende) temmelig god sannsynlighet for at du får et vrak..

Lenke til kommentar

Hm, etter wifi-patchen har telefonen prestert å ha blitt enda dårligere enn den var fra før. Jeg har stabil wifi (på denne routeren ihvertfall) ifølge ikonet øverst, men det hjelper ikke når INGEN applikasjoner får nett tilgang. Er det mulig at alle applikasjoner har mistet nett-rettigheter på en eller annen måte? Isåfall hvordan fikser man det?

EDIT: Applikasjonene har ikke noe problem med å få tilgang til internett over 3g. De bare nekter å bruke wifi'en. Bortsett fra et lite øyeblikk rett etter tilkobling...

Du har ikke skrevet inn feil wifi passord da? F. eks startet ned stor bokstav når det skal være liten?

Lenke til kommentar

Måtte rett og slett levere den inn for service jeg, siden wifi-patchen bare introduserte flere problemer. Får håpe det ender i at jeg får en ny en som ikke er fra feilvare-partiet.

Er det ett feilvareparti ute og går?

Det har ikke falt deg inn at dette kan ha noe å gjøre med at oppdateringen "tryna" for deg og du "håper det gikk bra"?

Endret av Tropetor
Lenke til kommentar

Og så er det de av oss som har hatt telefonen en stund og ikke hatt antydning til noe trøbbel overhodet... bare sånn i tilfelle noen lurer på om de nevnte problemene gjelder ALLE modeller.

Min funker på samtlige trådløse nettverk jeg har forsøkt, dønn stabil hele tiden.

Har ikke verken rootet eller kjørt wi-fi oppdateringen som kom fra Huawei. Soveinstillingene var også fint satt opp "by default" og det var tut og kjør fra første stund :)

Er meget fornøyd, forlenget abonnementet mitt hos Netcom og fikk den da for 499,-

--

Glenn

Slenger meg på denne.

Jeg har aldri hatt androide før og var litt spent da jeg kjøpte 2 stk u8800 til gutta mine på 7 og 9 år. men alt har gått over all forventning her, absolutt ingen problemer av noe slag på noen av telefonene, ingen av dem har slått seg av eller hoppet ut av wifi en eneste gang. Jeg har ikke kjørt noe som helst root eller oppdateringer på dem heller. Dem bare virker.. :)

Så da oppgraderte jeg min gamle og trofaste nokia 6233 og kjøpte meg en LG optimus 2x som skal være i en helt annen klasse enn den "billige" u8800 men her har jeg opplevd at den har låst seg eller hengt seg opp et par ganger..

Så til dere som er bekymret for og kjøpe en u8800 fordi den er "billig" så tror jeg det er en uberettiget bekymring.

Kunsten er vel med androide som med all annen bruk av data, ikke trykk på og last ned alt mulig rart om du ikke vet hvordan du kan rette opp etter deg.. :)

Veldig enig! Har kun positive erfaringer med denne telefonen.

Enten så eksisterer det er dårlig parti av denne telefonen, eller så er det et dårlig "parti" med brukere :)

Etter å ha jobbet noen år i data bransjen å sett hvor utrolig mye rart folk klarer å gjøre/ikke gjøre vil jeg tippe at det er feil på enkelt produkter (noe det er uansett pris og merke) men at veldig mye feil og problemer er bruker relaterte...

Lenke til kommentar

Du har ikke skrevet inn feil wifi passord da? F. eks startet ned stor bokstav når det skal være liten?

Nei fordi jeg fikk jo nett først. Problemet var at etter 5 minutter så begynte alle applikasjoner å oppføre seg som om jeg ikke hadde nett, selv om telefonen (via statusen øverst) sa at jeg hadde det.

Er det ett feilvareparti ute og går?

To grunner til at jeg tror det:

-Veldig mange har wifi-problemer. (Flere enn andelen tullete brukere tror jeg.)

-Det var noen som hadde to telefoner på samme sted under samme omstendigheter, og bare den ene hadde problemer. Hvordan kan DET bortforklares med dumme brukere eller dårlige routerinnstillinger.

Noen ganger er det riktig å skylde på brukere, men jeg tror ikke at det er tilfellet her altså. Hvis jeg er en sånn dum bruker så ser ikke jeg hva mer jeg skulle ha gjort. Jo jeg kunne kanskje ha tweaket innstillingene på routeren min hjemme til det fungerte her, men det ville jo bare ha løst en brøkdel av problemet..

Hva med alle nettverkene hvor jeg ikke har mulighet til å knote med innstillingene? Med det mener jeg wifi på skole, jobb, kafe, flyplass etc. Jeg kan ikke be dem endre nettverket sitt fordi jeg har en kresen telefon.

Altså, om brukeren er dum eller flink til å konfigurere routere hjelper bare på hjemmenettverket. Det må da være lov til å forvente at man kan bruke wifi andre steder også, uten å bli kalt en dum bruker.

Det det er sagt så håper jeg virkelig at jeg får det fikset (eller får en ny en uten feil), for ellers så liker jeg telefonen veldig godt :)

Lenke til kommentar

Jeg påstår på ingen måte at DU er en dum bruker!

Men må vel innrømme at jeg blir litt betenkt når jeg først ser du skriver det nedenfor etter å ha oppdatert:

"EDIT: Tok ut batteriet og startet på nytt, og det gikk forhåpentligvis bra."

Og etter det har du masse problemer...

Hva med å prøve og kjøre hele oppdateringen på nytt?

Bare ett tips! Det kan jo hende det løser problemene.

Om ikke, ber man om å få telefonen reparert, eller hever kjøpet.

Regner med at de som har problemer med denne telefonen, og har kjøpt den på nett benytter seg av 14 dagers angrerett.

Gjør man ikke det vil jeg ikke påstå at man er en dum bruker, men en dum kunde.

Endret av Tropetor
Lenke til kommentar

Veldig enig! Har kun positive erfaringer med denne telefonen.

Enten så eksisterer det er dårlig parti av denne telefonen, eller så er det et dårlig "parti" med brukere :)

Etter å ha jobbet noen år i data bransjen å sett hvor utrolig mye rart folk klarer å gjøre/ikke gjøre vil jeg tippe at det er feil på enkelt produkter (noe det er uansett pris og merke) men at veldig mye feil og problemer er bruker relaterte...

Det at det kan være et parti med harware/software feil er jo alltid en mulighet. (Dette gjelder ALL elektronikk)

Men jeg er like overbevisst at brukere av elektronikken står for like stor andel av feil som oppstår. Vil så absolutt ikke påstå at den ene eller andre har eneansvaret for alle feil.. :)

Men når det gjelder akkurat dette produktet så vil jeg tro at mange av kjøperne bruker denne modellen som en inngang til androide, med alle dens glimrende muligheter og like glimrende fallgruver for og rote det til for seg med bare få taste trykk.. hehe..

Hvor mange nye (og gamle) androide brukere sjekker feks hva dem laster ned fra marked??

Tror ingen her inne med hånden på hjertet kan si dem sjekker samtlige applikasjoner dem laster ned, om hva den enkelte applikasjonen krever tilgang til og om det faktisk er en applikasjon som kan gjøre ting vondt verre, selv om kanskje "alle" anmeldere roser applikasjonen opp i skyene.. :)

Men som jeg alltid har sagt når jeg har kjøpt meg en ny duppeditt: Man lærer ikke noe av og ikke tørre bruke den.. ;)

Endret av Kabe111
Lenke til kommentar

Men må vel innrømme at jeg blir litt betenkt når jeg først ser du skriver det nedenfor etter å ha oppdatert:

Akkurat dette vil jeg si at var Huawei sin feil. Jeg hadde bokstavelig talt ikke noe valg, siden telefonen sluttet å reagere (ikke en gang på å holde inn strømknappen).

Alternativet hadde vært å la batteriet lade seg ut for å få til en reboot, men det ville ha hatt samme effekt på telefonen som å ta ut batteriet.

Jeg gjentok også siste steg av oppdateringen, uten at ting ble noe bedre av det.

Uansett, så var problemene der fra starten av, og hos mange forskjellige brukere, så det har nok ikke kommet av ufornuftig app-nedlasting eller sånt. Og det er ingen ting en smartere bruker enn meg kunne ha gjort for å fikse trådløstilkoblingen til nettverk som jeg selv ikke administrerer.

Dere sier hele tiden at det er brukernes feil, men hva er det dere mener at smarte brukere gjør riktig da? Er det en hemmelig "fix wifi"-knapp i android som dumme brukere ikke vet om? Og ikke si at man må konfigurere routeren sin riktig, fordi det må være lov å forvente at telefonen skal kunne la være å krasje når man skal koble til forskjellige standard wifi nettverk som man ikke administrerer selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat dette vil jeg si at var Huawei sin feil. Jeg hadde bokstavelig talt ikke noe valg, siden telefonen sluttet å reagere (ikke en gang på å holde inn strømknappen).

Alternativet hadde vært å la batteriet lade seg ut for å få til en reboot, men det ville ha hatt samme effekt på telefonen som å ta ut batteriet.

Jeg gjentok også siste steg av oppdateringen, uten at ting ble noe bedre av det.

Uansett, så var problemene der fra starten av, og hos mange forskjellige brukere, så det har nok ikke kommet av ufornuftig app-nedlasting eller sånt. Og det er ingen ting en smartere bruker enn meg kunne ha gjort for å fikse trådløstilkoblingen til nettverk som jeg selv ikke administrerer.

Dere sier hele tiden at det er brukernes feil, men hva er det dere mener at smarte brukere gjør riktig da? Er det en hemmelig "fix wifi"-knapp i android som dumme brukere ikke vet om? Og ikke si at man må konfigurere routeren sin riktig, fordi det må være lov å forvente at telefonen skal kunne la være å krasje når man skal koble til forskjellige standard wifi nettverk som man ikke administrerer selv.

Håper ikke du regner meg som en av "dem" hehe..

Men kom bare på noe her, den ene tlf her hadde faktisk problem en gang på og komme på hjemme nettet, men det var pga jeg hadde lagret 2 nett som jeg hadde dekning på samtidig.

Det jeg gjorde var og slette nettverket til leieboeren på tlf (som var den andre)Og da var alt i orden igjen.

Vet ikke om dette kan være til noe hjelp hos deg? :)

Edit: Hvilken oppdatering tok du forresten? Telenor versjonen eller den andre? :)

Endret av Kabe111
Lenke til kommentar

@Rexen

Dette blir bare for dumt. Det som har blitt antydet av meg (og andre...?) er at man mistenker at pga. mange førstegangsbrukere av smart telefon/android/telefon med wifi (Grunnet den lave prisen) så er det stor sannsynlighet for at en del av problemene skyldes brukere, og at telefonen derfor fremstår som en problem telefon.

At noen føler seg tråkket på tærne av slike uttalelser får så være.

Ærlig talt så tror jeg ikke det er mer problemer med denne telefonen enn med andre telefoner. Er det derimot en feil med telefonen som skaper problemer, gjør det enkelt, bytt den!

At wifi på denne telefonen ikke har fungert optimalt er det vel liten tvil om. Huawei slipper jo ikke en oppdatering som skal fikse wifi problemer uten grunn. Det trenger man ikke være rakettforsker for å forstå.

Endret av Tropetor
Lenke til kommentar

Min andre dag med Ideos x5, og im lovin it!

Wifi datt ut engang, men etter det har det funket fint.

(Satt og så på flash videoer i nettleseren 4 timer i natt :p)

Byttet fra en Nokia 5800, og det er en STOR forbedring,

telefon anbefales på det varmeste!

Endret av Pius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...