Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Har enda ikke fått bestemt meg for om jeg skal takke ja til U8800, og bruke angreretten på min LG P500.

 

Grunner for å beholde LG P500:

- WiFi hotspot (viktig for meg)

- Egen kategori for telefonen på xda-developers

- Løfte om Gingerbread oppdatering

- Kanskje litt bedre batteritid

- Stabil WLAN

 

Grunner for bytte til U8800:

- Rask prosessor

- Mye internminne

- Større skjerm med høyere oppløsning

- Bedre multitouch

- Mer responsiv skjerm

- Kameralys, og sannsynligvis noe bedre kamera.

 

Noen meninger om hva jeg bør velge? Hva mener dere er mest fremtidsrettet: løfte om Gingerbread og forumkategori på xda-developers, eller mye bedre specs?

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min hovedgrunn for å velge bort P500 var at cpu'en er noe spesiell og mange spill som ikke vil kjøre på den. Det er også grunnen til at den ikke støtter Flash i browser (ihvertfall det jeg har lest).

 

Jeg satt en god stund i tenkeboksen, spesielt Gingerbread og stabilt wlan var fristeende, men cpu'ens begresninger var det som fikk meg over på u8800. CPU'en er rask nok osv, men mangler støtte.

Lenke til kommentar

Ja maskinvaren er klart best på U8800, utenom WLAN-chipen som ikke støtter tethering. P500 har ikke så spesiell CPU, men den støtter ikke instruksjoner som krever minimum ARMv7, noe U8800 gjør. I tillegg er det nok flere spill som støtter oppløsningen til U8800, enn den P500 har.

 

Gingerbread er vel ikke så stor oppdatering, men nødvendig for å fikse problemet med høy CPU-bruk når man tar på skjermen på P500. Det er ikke like stort problem på U8800 grunnet raskere CPU.

 

Pga P500 er en populær telefon med egen kategori på xda-developers, så tror jeg den vil få uoffisielle oppdateringer så langt maskinvaren klarer det. Men maskinvaren blir mye fortere en begrensning enn på U8800. Spørsmålet er hvor mange offisielle og uoffisielle oppdateringer man får til U8800.

 

Så det jeg ender vel opp med at Wifi hotspot blir det største problemet. Når det er en PC med windows jeg skal koble til så virker jo det som en enkel sak å gjøre. Men når flere skal dele tilkoblingen blir det mye styr med routing/bridge, eller finne PC med WLAN-kort som støtter master mode i linux.

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett noen mulighet til å låse opp disse enda. Regner med at det kommer, men enn så lenge er jeg redd for at Telenor er eneste mulighet til denne prisen.

 

-KJ

 

Hva med Ludo? De bruker jo Telenor.

 

 

Jeg har Ludo, og bestilte denne med djuice Phone 175. Betalte da 1kr for selveste telefonen :). Funker fjell!

Bestilte den Torsdag og fikk den lørdag. Konge telefon! Bittelitt skuffet over batteribruket, men har lest at dette er noe som går igjen i samtlige androidtelefoner. Er bare å skru av wifi, 3g og gps når du ikke trenger det.

Lenke til kommentar

Får min imorgen hvis Posten følger vanlig rutine. Ser Djuice har satt opp prisen med en hundrings, men fortsatt ganske billig.

 

Damn. En hundrings ut av vinduet. Sånn går det når man sitter på gjerdet for lenge :cry:

 

Ja, ja. Fremdeles et godt kjøp og nå er den hvertfall bestilt i tilfelle de setter den opp enda mer. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...