Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Har aldri opplevd lignende på min LG P500 som også kjører Android 2.2. Men betyr det at den ikke nødvendigvis har så mye dårligere batteritid? Lurer på om jeg skal bruke angreretten, men det vil jeg ikke om telefonen har mye dårligere batteritid. Med veldig lite bruk varer min nesten 200 timer (rettelse: ca. 175 timer), tror du U8800 kan klare det?

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare vent... Før eller senere kommer ett eller annet til å henge seg og ta med seg store deler av batteriet dit dit peppern gror... ;)

 

I dag oppførte den seg eksemplarisk. Full dag på jobb (oppe litt sent.. 0600), på kontoret fra 0700 til 1530, rundt 30 samtaler og en del generell bruk (aksjer, epost nyheter etc.) og har nå 47 % igjen.

 

Fikk også oppdatert market i dag.

 

For en generell bruker så behøver man rett og slett ikke kjøpe noe dyrere enn dette. (Så fremt at du kan leve med at du må bruke en del mobildata, da WiFi suger hardt... :p )

 

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg hadde planer om å kjøpe denne, men tror jeg dropper det pga. Wifi problemene. Mulig jeg tester den og ser an hvordan det funker for meg, men angrettskjemaet kommer til å ligge klart i skuffen.... vanskelig å bestemme seg gitt.

 

Tilsvarer jo liksom en telefon til 3-4k fra HTC, Samsung etc.

Endret av Telcontar
Lenke til kommentar

Det er mulig at jeg overdriver WiFi-problemet litt, men jeg har utelukkende brukt telefoner som fungerer "perfekt" tidligere, slik at det er uvant for meg å måtte skru av og på WiFi. Jeg vet ant en del Android-brukere skrur WiFi av og på hele tiden for å spare batteri, men med Android 2.2 skal ikke dette være nødvendig, og jeg har derfor brukt telefonen deretter.

 

Jeg benytter heller ikke noen form for taskkiller eller andre modifikasjoner av standard ressursstyring i Android.

 

Førstepost er oppdatert med en mer inngående omtale av telefonen etter å ha brukt den i tre dager.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Veldig bra test, sitter med en HTC HD2 idag og Windows er rett og slett for tregt og generelt lite med spill og programmer.

 

Wlan er ikke 100% min telefon, men kanskje ikke så ille som u8800. Så jeg er lite lysten til å gå til noe enda mer ustabilt.

 

For min del er det uansett uaktuelt å bruke 3-4k på en mobil, da blir det enten denne eller LG p500.

Lenke til kommentar

Da ville jeg ha ventet noen uker og sett om Huawei klarer å fikse WiFi-problemene.

 

HD2 er jo såpass ny enda at det finnes mye spennende man kan gjøre med den.

 

Du kan for eksempel teste Windows Phone på den eller Android...

 

Gjør oppmerksom på at batteritiden vil bli så som så i andre OS, og med det batteriet HD2 har fra før så vil det si ganske mye. ;)

 

Men spennende er det læll.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Hadde besøk av en i dag som har U8800. Koblet telefonen hans til WLAN og vi brukte det en del til testing og installering av apps uten å oppleve noe problemer. Kan det være noe som bare skjer på noen typer WLAN (eks. en type kryptering, eller kun på 802.11n)?

 

Noe annet jeg la merke til var at Wifi hotspot muligheten var fjernet fra menyen. Er det telefonen som ikke støtter det, eller er det noe sperre av Huawei eller operatør? Kan få en ulåst modell fra jobben, men jeg synes det er en veldig stor ulempe om muligheten er fjernet.

 

Synes telefonen virket veldig bra når jeg testet den. Men jeg har ikke sett så nøye på f.eks. byggekvalitet.

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar

Kongeskipet, vil du si noe om hva slags wlan du har? type kryptering, router og om det var b/g eller n. Jeg har wpa2 og kjører mix mode hvor b/g/n kan kjøres, D-link DIR-655.

 

hmm... tror jeg bare får teste denne. Worst case er at jeg må benytte angreretten. Er lei av spille Angry Birds på kona sin SE Xperia 10 Mini Pro :tease:

 

Skal gi feedback her når jeg får den, men kan hende jeg skal på ferie før jeg får bestilt.

Endret av Telcontar
Lenke til kommentar

Litt data om mitt WLAN:

 

Cnet cwr 854 (H/W Ver.: E)

 

802.11g_only (54 MBps)

Kanal nr. 6

WPA Pre-Shared Key

Authentication Type: Both Open System and Shared Key

Skjult SSID

MAC-adressefiltrering

 

Beacon Interval: 100

RTS Threshold: 2432

Fragmentation Threshold: 2346

DTIM Interval: 1

Preamble Type: Long Preamble

Distribution System: Disable

 

Lenke til kommentar

Hadde besøk av en i dag som har U8800. Koblet telefonen hans til WLAN og vi brukte det en del til testing og installering av apps uten å oppleve noe problemer. Kan det være noe som bare skjer på noen typer WLAN (eks. en type kryptering, eller kun på 802.11n)?

 

Noe annet jeg la merke til var at Wifi hotspot muligheten var fjernet fra menyen. Er det telefonen som ikke støtter det, eller er det noe sperre av Huawei eller operatør? Kan få en ulåst modell fra jobben, men jeg synes det er en veldig stor ulempe om muligheten er fjernet.

 

Synes telefonen virket veldig bra når jeg testet den. Men jeg har ikke sett så nøye på f.eks. byggekvalitet.

 

Dette har nok ikke noe med hvilket nettverk man kjører. Hvis du ser GUI-videoen min, så ser du at den kræsjer før jeg i det hele tatt kobler til nettverket.

 

Men som jeg nevner i den litt fyldigere omtalen min så skjer det ikke veldig ofte at WiFi svikter, men ettersom de siste fire-fem telefonene mine aldri hadde problemer med WiFi så virker det som om det skjer veldig ofte for min del. ;)

 

Jeg har nå hatt telefonen i seks dager snart og det har skjedd tre ganger i løpet av de første to dagene. I ettertid har jeg hatt problemer med å motta IP noen ganger. Dette løser seg som sagt ved å slette nettverket fra lista og legge det til igjen.

 

WiFi hotspot er fjernet, ja. Jeg vet ikke hvorfor, men trekker det frem som negativt i min omtale.

 

Ellers er jeg fortsatt meget fornøyd med den. Jeg bruker den i det daglige til surfing, mail, diverse fora og sosiale nettver, samt til noe av samtaler og SMS. Batteriet ser nå ut til å ha stabilisert seg meget bra. Jeg har ofret 18 kroner på Systempanel som lar meg logge CPU og batteribruk, og så snart jeg får satt opp ADB på en maskin kan jeg lime inn et skjermbilde fra denne. Så lenge mobilen står i kvilemodus bruker den 1 % batteri per to timer ca. Dette må sies å være mer enn godkjent, spesielt når man tenker på pris.

 

Min HTC Desire har dårligere batteri ut av eska enn dette.

 

-KJ

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det er vel noe som kommer til å bli fikset med en software update, om ikke det er dårlig hardware.

 

Med en batteribruk på ca. 0,5%/time er det kanskje litt dårligere enn P500. Hadde 0,3%/time (målt over 10 timer), men det var med WiFi, 3g, GPS, bluetooth og synkronisering avslått. Er jo uansett verdt det med så gode specs ellers.

 

Tror jeg har bestemt meg for telefon nå som batteritiden ikke er så dårlig, og jeg får høre at wifi-problemet ikke er så stort som jeg først trodde. Gjenstår bare å finne ut om en ulåst U8800 fra telehuset også mangler WiFi hotspot.

 

Tusen takk for alt du har testet for meg. Kan ikke komme på noe mer jeg lurer på, annet enn ting som har liten/ingen betydning for om jeg skal velge den (eks. Wifi rekkevidde).

Lenke til kommentar

Det lugger fint lite. Vel så rask som alt annet jeg har prøvd over tid. Hadde en kjapp tafs på en LG X2 her og den var usaklig kjapp, men jeg føler ikke at jeg venter spesielt mye på U8800en heller.

 

Jobbtelefonen min er en iPhone4, og jeg synes at hastighetsopplevelsen er noenlunde lik. Nå skal det sies at iPhonen inneholder meldinger siden 2007, samt at jeg bare har gjenopprettet fra backups ved oppgraderinger, slik at den i all hovedsak har vært i bruk i mange år. Jeg ser at mine kolleger som byttet fra Nokia til iPhone når iPhone4 kom har ytterligere litt dytt i sine når man åpner meldinger og menyer.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Det lugger fint lite. Vel så rask som alt annet jeg har prøvd over tid. Hadde en kjapp tafs på en LG X2 her og den var usaklig kjapp, men jeg føler ikke at jeg venter spesielt mye på U8800en heller.

 

Jobbtelefonen min er en iPhone4, og jeg synes at hastighetsopplevelsen er noenlunde lik. Nå skal det sies at iPhonen inneholder meldinger siden 2007, samt at jeg bare har gjenopprettet fra backups ved oppgraderinger, slik at den i all hovedsak har vært i bruk i mange år. Jeg ser at mine kolleger som byttet fra Nokia til iPhone når iPhone4 kom har ytterligere litt dytt i sine når man åpner meldinger og menyer.

 

-KJ

 

OK takk, da skal jeg ikke bekymre meg mer for det.

 

Tilbudet du fant gjennom Djuice virker jo latterlig billig, men får man fjernet operatørlåsen? Jeg sjekket unlock.no, men den sto ikke på listen over mobiler enda.

Lenke til kommentar

Da er telefonen bestilt, overraskende lav frakt hos Djuice, bare 19kr.

 

Stod at den kommer på lager første uka i februar, så da bør jeg ha den ganske kjapt.

 

Ser fram til å teste den, spesielt wlan stabiliteten.

 

Takk til god testing og hjelp her :thumbup:

 

Jeg bestilte min i dag kl 09:30, fikk nå e-post om at den var på veg til meg, med sporing :thumbup:

Lenke til kommentar

Da er telefonen bestilt, overraskende lav frakt hos Djuice, bare 19kr.

 

Stod at den kommer på lager første uka i februar, så da bør jeg ha den ganske kjapt.

 

Ser fram til å teste den, spesielt wlan stabiliteten.

 

Takk til god testing og hjelp her :thumbup:

 

Jeg bestilte min i dag kl 09:30, fikk nå e-post om at den var på veg til meg, med sporing :thumbup:

 

Samme her :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...