Gå til innhold

Bygg meg gamer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har trekanals minne på tokanals hovedkort. Gå heller for 1-2 sett på 2*2 GB, eller ett sett på 2*4 GB. Og det trenger ikke å koste en tusenlapp.

Fractal R3 sparer deg noen hundringser samtidig som det veier endel mindre.

Å bytte PSU til https://prisguiden.no/produkt/128398 sparer deg drøyt 300 kr (også modulær, 750W). For all del, Corsair er nice, men Chieftec gjør jobben den og.

Og ikke minst sparer du mye på å bytte ut i7-2600K med i5-2500K. I praksis vil du neppe merke forskjell.

Lenke til kommentar

Du har trekanals minne på tokanals hovedkort. Gå heller for 1-2 sett på 2*2 GB, eller ett sett på 2*4 GB. Og det trenger ikke å koste en tusenlapp.

Fractal R3 sparer deg noen hundringser samtidig som det veier endel mindre.

Å bytte PSU til https://prisguiden.no/produkt/128398 sparer deg drøyt 300 kr (også modulær, 750W). For all del, Corsair er nice, men Chieftec gjør jobben den og.

Og ikke minst sparer du mye på å bytte ut i7-2600K med i5-2500K. I praksis vil du neppe merke forskjell.

Kk! Takk for at du påpekte feil og kom med enkle tips! Vel formulert :)

Edit: Er r3 stort nok da? Er veldig redd for plass!

Edit (igjen): Mister... Sabertooth P67 er trekanals hovedkort :p

Endret av interect
Lenke til kommentar

Jeg ønsker meg en R3 selv. Har Antec Three Hundred og ikke-modulær strømforsyning, og et ekstra skjermkort er på vei i posten. Det kan bli tricky å få montert etterhvert.

R3 bør absolutt være stort nok, selv om du skal ha et ekstra skjermkort (edit: sjekk lengden på skjermkortet for å være på den sikre siden). Sideveis harddiskbrønner og bakplate som kan skjule kabler (f.eks. strøm og SATA til harddisker osv).

http://www.hardware.no/artikler/fractal_design_define_r3/80627/3

edit: Sabertooth P67 er tokanals iflg. Komplett ihvertfall :\

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Jeg ønsker meg en R3 selv. Har Antec Three Hundred og ikke-modulær strømforsyning, og et ekstra skjermkort er på vei i posten. Det kan bli tricky å få montert etterhvert.

R3 bør absolutt være stort nok, selv om du skal ha et ekstra skjermkort (edit: sjekk lengden på skjermkortet for å være på den sikre siden). Sideveis harddiskbrønner og bakplate som kan skjule kabler (f.eks. strøm og SATA til harddisker osv).

Fant det :/

Trodde kanalene tilsvarte DDR2 og DDR3.. Er ihvertfall det jeg har hørt! Så når det stod DDR3 begynte jeg og lure! Men har du kunne tatt deg tid til å komme med RAM-brikker som Sabertooth støtter? :)

Lenke til kommentar

Neeei! Ikke intel! DRM! Ikke støtt dem!

Formulere hvorfor? :o

Intel har fått penger av Warner Bros for å legge inn DRM. Det vil si at du må ha de nye CPU'ene for å kunne streame leie-filmer(tror jeg) fra deres side.

Du kommer sikkert aldri til å merke, men jeg er skuffet over intel pga det.

Lenke til kommentar

Trodde kanalene tilsvarte DDR2 og DDR3.. Er ihvertfall det jeg har hørt! Så når det stod DDR3 begynte jeg og lure! Men har du kunne tatt deg tid til å komme med RAM-brikker som Sabertooth støtter? :)

Sabertooth støtter DDR3, trolig alle DDR3-brikker du kommer over. For å få utnyttet dobbelkjernearkitekturen bør du ha parvis like brikker (trippelvis like bikker for trekanalsarkitektur). Se etter brikker hvis totale kapasitet ikke er delelig på 3 :)

Altså, trekanalsminne vil virke på et tokanals hovedkort, men du vil ikke få utnyttet kanalene. Det er ingen fysisk forskjell på to- og trekanalsminne, eneste forskjell er at de selges i pakker på hhv. to eller tre brikker.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Sabertooth støtter DDR3, trolig alle DDR3-brikker du kommer over. For å få utnyttet dobbelkjernearkitekturen bør du ha parvis like brikker (trippelvis like bikker for trekanalsarkitektur). Se etter brikker hvis totale kapasitet ikke er delelig på 3 :)

Altså, trekanalsminne vil virke på et tokanals hovedkort, men du vil ikke få utnyttet kanalene. Det er ingen fysisk forskjell på to- og trekanalsminne, eneste forskjell er at de selges i pakker på hhv. to eller tre brikker.

Skjønte dette absolutt veldig godt! Skjønte akkurat hva du mente! Takk for ny lærdom!

Sjekk listen nå! Litt endringer! Selve pcn er under 12k! Det var det som var målet! Om du vil se oppdateringen; klickie !

Gjerne hjelp meg om jeg valgte feil minnebrikker :)

Lenke til kommentar

Minnebrikkene er nice, og til "vanlig" bruk (non-OC) vil du ihvertfall ikke merke noen forskjell på dem og et 2000MHz CL7 Dominator-sett til dobbel pris pluss. Har dem selv, og de funker bra.

Eneste jeg vil trekke frem i listen din er HK. Dersom du tenker SLI ved en senere anledning, er det et veldig godt valg. Dersom SLI aldri vil være aktuelt kan du gå for et rimeligere HK. Det er et greit forbehold å ta, men valget ditt om GTX 580 tatt i betraktning er det slett ikke sikkert SLI i dette systemet vil bli aktuelt. Dette er dog bare et tips, døm selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...