Vikingspeider Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hei. Har tre eksterne harddisker, to WD og en Maxtor, som ikke svarer på tiltale. De fem laptopene jeg har prøvd, finner at noe blir koblet til, og tre av dem gikk med på å installere driver for harddisken - men etter det fant ikke maskinen frem til harddisken så jeg kunne åpne den. Til orientering ble harddiskene lykkelig nok sendt i posten i forrige uke, av en eller annen grunn IKKE med "handle with care"-stempel på - så de er vel blitt kastet rundt, tenker jeg. I alle fall. De slår seg på, men responderer ikke. Maxtor-disken har et lys som blinker, visstnok en indikator på at karosseriet må byttes (har vel en sammenheng med noen koblingsproblemer som henger fast i skallet). Men, tja.. noen som har noen generell idé om hvordan en får en datamaskin til å ÅPNE en harddisk når den først har funnet den og installert driver? Finner altså ikke harddiskene i "min datamaskin". Hurra. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Du nevner ikke om du har sett i Diskbehandling. Se min signatur. Lenke til kommentar
Vikingspeider Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Jeg tror ikke jeg skjønte helt hva jeg skulle gjøre der, men listen jeg fikk over diskstasjoner gir i alle fall ikke uttrykk for å vite noe om den eksterne harddisken jeg har koblet til. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Grunn til at jeg spurte er at det er en del vanlige situasjoner hvor disker ikke vises i Min Datamaskin. Man kan da finne disken i Diskbehandling, enten uten bokstav eller uten filsystem. Når du ikke finner noe i Diskbehandling kan det tyde på problem med USB kontroller, eller defekt disk. For å finne ut om det er et USB problem kan man ta disken ut av kabinettet og koble den til på annen måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå