kilik Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hm, vanskelig valg mellom dette og HD 6950 2 GB. Får se hvor bra priskuttet til AMD slår ut hos de norske forhandlerne. Det blir nok tunga på vektskåla for min del. Korta er jo totalt sett veldig like. Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Hm, vanskelig valg mellom dette og HD 6950 2 GB. Får se hvor bra priskuttet til AMD slår ut hos de norske forhandlerne. Det blir nok tunga på vektskåla for min del. Korta er jo totalt sett veldig like. Tror nesten du må hjelpe meg med å forstå hva du mener her, for disse kortene er ikke veldig like. 6950 1/2 gb er, ifølge en lang rekke internasjonale tester, et lkraftigere kort med en liten premium vs. 560-kortet. Men like fullt et 560 et godt kort og i mange tilfeller tilstrekkelig avhengig av skjerm Endret 26. januar 2011 av Stool Sample Lenke til kommentar
Kraa Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Hm, vanskelig valg mellom dette og HD 6950 2 GB. Får se hvor bra priskuttet til AMD slår ut hos de norske forhandlerne. Det blir nok tunga på vektskåla for min del. Korta er jo totalt sett veldig like. Tror nesten du må hjelpe meg med å forstå hva du mener her, for disse kortene er ikke veldig like. 6950 1/2 gb er, ifølge en lang rekke internasjonale tester, et lkraftigere kort med en liten premium vs. 560-kortet. Men like fullt et 560 et godt kort og i mange tilfeller tilstrekkelig avhengig av skjerm Det er feil det du sier se her på disse testene. Her har du tester med ATI 6950 2GB OC vs Geforce Gtx 560 Ti 1GB OC. Som jeg sa i høyere oppløsninger 2560x1600 og oppover så yter 6950 litt bedre mens oppløsninger 1920x1200 og lavere så yter gtx 560 bedre. 2GB minne hjelper bare i høye oppløsninger for de som lurer på det. GIGABYTE GeForce GTX 560 Ti SOC er faktisk minimalt raskere en gtx 570 tror det eller ei For de som ikke har eller skal skaffe seg flere skjermer og koble de sammen så velg gtx 560. Denne MSI R6950 Twin Frozr II koster 2600kr og MSI Gtx 560 Ti Twin Frozr II koster 2095kr så man sparer 500kr. 300kr hvis man velger GIGABYTE GeForce GTX 560 Ti SOC som er ferdig oc rimelig bra http://www.guru3d.com/article/gigabyte-gtx-560-ti-soc-review/20 http://www.guru3d.com/article/msi-r6950-twin-frozr-ii-oc-review/22 http://www.tweaktown.com/reviews/3796/gigabyte_geforce_gtx_560_ti_1gb_soc_video_card/index12.html Endret 27. januar 2011 av Kraa Lenke til kommentar
Gorguss Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Hm, vanskelig valg mellom dette og HD 6950 2 GB. Får se hvor bra priskuttet til AMD slår ut hos de norske forhandlerne. Det blir nok tunga på vektskåla for min del. Korta er jo totalt sett veldig like. Tror nesten du må hjelpe meg med å forstå hva du mener her, for disse kortene er ikke veldig like. 6950 1/2 gb er, ifølge en lang rekke internasjonale tester, et lkraftigere kort med en liten premium vs. 560-kortet. Men like fullt et 560 et godt kort og i mange tilfeller tilstrekkelig avhengig av skjerm Det er feil det du sier se her på disse testene. Her har du tester med ATI 6950 2GB OC vs Geforce Gtx 560 Ti 1GB OC. Som jeg sa i høyere oppløsninger 2560x1600 og oppover så yter 6950 litt bedre mens oppløsninger 1920x1200 og lavere så yter gtx 560 bedre. 2GB minne hjelper bare i høye oppløsninger for de som lurer på det. GIGABYTE GeForce GTX 560 Ti SOC er faktisk minimalt raskere en gtx 570 tror det eller ei For de som ikke har eller skal skaffe seg flere skjermer og koble de sammen så velg gtx 560. Denne MSI R6950 Twin Frozr II koster 2600kr og MSI Gtx 560 Ti Twin Frozr II koster 2095kr så man sparer 500kr. 300kr hvis man velger GIGABYTE GeForce GTX 560 Ti SOC som er ferdig oc rimelig bra http://www.guru3d.com/article/gigabyte-gtx-560-ti-soc-review/20 http://www.guru3d.com/article/msi-r6950-twin-frozr-ii-oc-review/22 http://www.tweaktown.com/reviews/3796/gigabyte_geforce_gtx_560_ti_1gb_soc_video_card/index12.html MSI Gtx 560 Ti Twin Frozr II støtter at du endrer på viftehastighet, vet ikke om du også kan det på GIGABYTE GeForce GTX 560 Ti SOC. Det betyr at muligens MSI kan levere ett mindre støyende kort totalt sett. Lenke til kommentar
Kraa Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) MSI Gtx 560 Ti Twin Frozr II støtter at du endrer på viftehastighet, vet ikke om du også kan det på GIGABYTE GeForce GTX 560 Ti SOC. Det betyr at muligens MSI kan levere ett mindre støyende kort totalt sett. Hva er det du mener ? Man trenger ikke å justere på viftehastigheten manuelt. Disse kjøleløsningene fra MSI og Gigabyte kjører folk bare på auto vifte hastighet med mye lavere temperatur en de andre produsentene og er nermest lydløse som du kan se. Nå fins det 2GB minne fra Gainward. Gainward Phantom GeForce GTX 560Ti 2GB er for de som har flere skjermer og spiller i oppløsninger 2560x1600 og oppover. Tror når det er oc så slår den ATI 6950 i høye oppløsninger også. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623816 http://www.tweaktown.com/pressrelease/4932/gainward_first_released_4_models_of_geforce_gainward_gtx_560_ti/index.html Endret 27. januar 2011 av Kraa Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Når man sammeligner kort med OC mot hverandre, så er det selvsagt helt på det rene at disse kortene skal ha forholdsvis lik OC i prosent. Man sammenligner ikke ett med 1% OC med et annet med 30%, det er håpløst.. Når man tar med i regnestykket at disse ekstrem fabrikk OC variantene koster mer, aldri kommer, eller kommer sent i få antall, så blir det enda mer håpløst.. Man sammenligner vanilla vs vanilla, og klokke/tweake egenskaper på disse mot hverandre, og man skal være snøblind eller "grønnblind" om man ikke skjønner at dagens HD6950 2GB og dens nåværende tweakability er en soleklar vinner i denne priskategorien, uansett hvor mye fartstriper, bjeller, farger eller kjølere man ikler 560... På Eyeinfinity type tech, med flerskjermsoppsett, så er det jeg har sett fra nV patetisk i bestefall, og bør ikke være med i vurderingen engang.. Endret 27. januar 2011 av Ourasi 3 Lenke til kommentar
Gorguss Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) MSI Gtx 560 Ti Twin Frozr II støtter at du endrer på viftehastighet, vet ikke om du også kan det på GIGABYTE GeForce GTX 560 Ti SOC. Det betyr at muligens MSI kan levere ett mindre støyende kort totalt sett. Hva er det du mener ? Man trenger ikke å justere på viftehastigheten manuelt. Disse kjøleløsningene fra MSI og Gigabyte kjører folk bare på auto vifte hastighet med mye lavere temperatur en de andre produsentene og er nermest lydløse som du kan se. Nå fins det 2GB minne fra Gainward. Gainward Phantom GeForce GTX 560Ti 2GB er for de som har flere skjermer og spiller i oppløsninger 2560x1600 og oppover. Tror når det er oc så slår den ATI 6950 i høye oppløsninger også. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623816 http://www.tweaktown.com/pressrelease/4932/gainward_first_released_4_models_of_geforce_gainward_gtx_560_ti/index.html Jeg mener at man kan justere hvordan viften på skjermkortet skal arbeide. Ved hvilke temperaturer den skal gå fortere osv. Eksempelvis så har jeg en vifte til CPUen min, den har jeg justert til å ikke gå fortere enn 12,5 % så sant temp ikke overstiger 60c. Dermed så blir den mer stillegående. Kjøleribba er såpass god at viften aldri går fortere enn 12,5 %, til tross for overklokking. Endret 28. januar 2011 av Gorguss Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Når man sammeligner kort med OC mot hverandre, så er det selvsagt helt på det rene at disse kortene skal ha forholdsvis lik OC i prosent. Man sammenligner ikke ett med 1% OC med et annet med 30%, det er håpløst.. Når man tar med i regnestykket at disse ekstrem fabrikk OC variantene koster mer, aldri kommer, eller kommer sent i få antall, så blir det enda mer håpløst.. Man sammenligner vanilla vs vanilla, og klokke/tweake egenskaper på disse mot hverandre, og man skal være snøblind eller "grønnblind" om man ikke skjønner at dagens HD6950 2GB og dens nåværende tweakability er en soleklar vinner i denne priskategorien, uansett hvor mye fartstriper, bjeller, farger eller kjølere man ikler 560... På Eyeinfinity type tech, med flerskjermsoppsett, så er det jeg har sett fra nV patetisk i bestefall, og bør ikke være med i vurderingen engang.. Helt enig, hardt fabrikkoc. kort er nå ikke helt relevant å teste å bruke som sammenligning mot mer eller mindre stock kort fra andre kort. Som du sier koster de som oftest ganske mye mer siden de ofte bruker bedre kjøler, bedre komponenter osv. Har selv hatt noen fabrikkoverklokka skjermkort selv og det har ikke vært verdt å betale ekstra for ettersom man ofte klarer å klokke vel så mye selv på konvensjonell kjøling som luft og vann. Lenke til kommentar
Kraa Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Helt enig, hardt fabrikkoc. kort er nå ikke helt relevant å teste å bruke som sammenligning mot mer eller mindre stock kort fra andre kort. Som du sier koster de som oftest ganske mye mer siden de ofte bruker bedre kjøler, bedre komponenter osv. Har selv hatt noen fabrikkoverklokka skjermkort selv og det har ikke vært verdt å betale ekstra for ettersom man ofte klarer å klokke vel så mye selv på konvensjonell kjøling som luft og vann. Hvis dere ser på testen som jeg har linket på MSI 6950 så har de oc den max som de kan sammen med Gigabyte GTX 560 kortet og når begge er oc max så vinner Gigabyte GTX 560. Se her heller da som de har oc begge kortene fra samme produsent MSI http://www.guru3d.com/article/msi-n560gtx-ti-twin-frozer-ii-review/20 http://www.guru3d.com/article/msi-r6950-twin-frozr-ii-oc-review/22 Her er MSI GTX 560 600kr rimeligere en MSI 6950 og ytelsen er veldig jevnt som dere ser. Hvis man velger å kjøpe Gigabyte GeForce GTX 560 SOC som er 300kr billigere en MSI 6950 så får man bedre ytelse. http://www.guru3d.com/article/gigabyte-gtx-560-ti-soc-review/20 MSI GeForce GTX 560 koster 2095kr og Gigabyte GeForce GTX 560 Soc koster 2295kr så Gigabyte sin oc version koster 200kr mere. Hvis dere syns det er ganske mye mere som dere skriver da er det ingen håp. Gigabyte selger også en vanlig version som MSI for 2095kr. Det er verdt å betale 200kr mere for Gigabyte Soc versionen for jeg har sett at de fleste andre GTX 560 skjermkortene greier ikke å oc til gpu 1000mhz og ivhertfall ikke høyere en gpu 1044mhz og 4950mhz på minne. Endret 28. januar 2011 av Kraa Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Er ikke dere enige i det ? Folka sier at Geforce har bedre drivere og nå kan man velge clean install så man slipper å bruke driver sweeper, restarte pcen flere ganger osv. ahhahahaha den var god. Det eneste nvidia har fordel over ATI er: individuelle profilinnstilling for 3d applikasjoner. Thats it, ellers er begge like dritt/bra drivere alt ettersom hvilke oppsett du har. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 MSI GeForce GTX 560 koster 2095kr og Gigabyte GeForce GTX 560 Soc koster 2295kr så Gigabyte sin oc version koster 200kr mere. Hvis dere syns det er ganske mye mere som dere skriver da er det ingen håp. Gigabyte selger også en vanlig version som MSI for 2095kr. Det er verdt å betale 200kr mere for Gigabyte Soc versionen for jeg har sett at de fleste andre GTX 560 skjermkortene greier ikke å oc til gpu 1000mhz og ivhertfall ikke høyere en gpu 1044mhz og 4950mhz på minne. Gigabyte's SOC versjon er vaporware, og er underlagt den vanlige regelen "Pris, klokkefrekvenser, utseende og detaljer kan forandres før endelig produkt dukker opp", noe mange optimistiske produsenter benytter seg av... Og, selv om den er klokket hinsides, så ligger den bak et makset MSI HD6950 i høyeste oppløsning, der den største forskjellen er 1280x720 performancescore i 3dm11 med 10%+. Dette er da FØR man har brukt den beste tweakability HD6950 har tilgjengelig, shader unlock... Vanilla vs. vanilla er HD6950 2gb til 2212,- et betydelig bedre valg enn GTX560, som sagt tidligere, og er uforandret selv om nV produsentene pimper OC kort i alle farger og former, så koster dette penger.. OC kort med standard kjøler er verdiløse imho, da kan man liksegodt kjøpe et standard og ta klokkingen selv.. 2 Lenke til kommentar
Kraa Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Gigabyte's SOC versjon er vaporware, og er underlagt den vanlige regelen "Pris, klokkefrekvenser, utseende og detaljer kan forandres før endelig produkt dukker opp", noe mange optimistiske produsenter benytter seg av... Og, selv om den er klokket hinsides, så ligger den bak et makset MSI HD6950 i høyeste oppløsning, der den største forskjellen er 1280x720 performancescore i 3dm11 med 10%+. Dette er da FØR man har brukt den beste tweakability HD6950 har tilgjengelig, shader unlock... Vanilla vs. vanilla er HD6950 2gb til 2212,- et betydelig bedre valg enn GTX560, som sagt tidligere, og er uforandret selv om nV produsentene pimper OC kort i alle farger og former, så koster dette penger.. OC kort med standard kjøler er verdiløse imho, da kan man liksegodt kjøpe et standard og ta klokkingen selv.. Har jo sakt at 6950 er bedre i høyere oppløsning 2560x1200 og oppover siden den har 2GB minne. 6950 2GB kan man få for 2000kr på netonnet men jeg er en av de som ikke er innteressert i stock kjøleren til ATI fordi den støyer mer og man får høyere temperatur og da koster 6950 mer hvis man ønsker å kjøpe 6950 med produsentens kjøler. 3Dmark 11 testen vet jeg at GTX 560 suger men 3Dmark Vantage så slår jo Geforce GTX 560 ATI6950 lett som dere kan se på linken, Så noe må være feil med selve driveren for husk at dette kortet er jo helt nytt og driveren har ikke modnet enda. Man må jo se på selve spill testene og ikke benchmark programmer for de aller fleste bruker jo skjermkort til å spille med og der har Geforce 560 bedre ytelse en ATI 6950 http://www.tweaktown.com/reviews/3796/gigabyte_geforce_gtx_560_ti_1gb_soc_video_card/index4.html Endret 28. januar 2011 av Kraa Lenke til kommentar
Kraa Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 ahhahahaha den var god. Det eneste nvidia har fordel over ATI er: individuelle profilinnstilling for 3d applikasjoner. Thats it, ellers er begge like dritt/bra drivere alt ettersom hvilke oppsett du har. Det er faktisk de som uninstallere skjermkort driveren og restarte pcen i windows safe mode og kjører drivesweeper for å fjerne alle filene som hører til driveren for og så innstallere den nye driveren. Syns jeg har lest at Geforce kortene så kan man velge coustom 32x den anti grafikk greia på spilla og ATI har maks 16x. Så noe mere forskjell er det mellom Geforce og ATI. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Det må man må begge parter, men er evigheter siden jeg har gjort det Måtte gjøre det med Nvidia også. Og bare for og ha sagt det, jeg liker begge like godt Og det at man kan velge 32 på custom AF på nvidia og x16 på Ati ser jeg ingen pluss med siden i de nyeste spillene kan du glemme og sette 32x på.( de har fått kritikk for at de 32x ikke er ekte siden man ikke ser så veldig stor forskjell ) Og du har andre ting man kan stille på. Så forstår ikke helt de argumentene dine egentlig Edit: INGEN av de tingene der påvirker hva jeg kjøper ihvertfall. Siden innstillingsmuligheten jeg har på 3D når det gjelder ATi-driverne er mer enn bra nok( samme har jeg følt med Nvidia. Makse de og nye spill...GLEM DET:P Men driverne er like gode\like ræva på begge sider:) Den siste der vet de som har hatt begge delene. PLUSS det faktumet at noen sliter og andre ikke...som det alltid er. SÅ mitt råd er til deg: Kjøp 560 hvis det er det du vil ha...de gir knallytelse Men ikke dra inn bedre drivere, bedre innstillinger osv....for det er feil. Endret 28. januar 2011 av Amanita Muscaria 1 Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 ahhahahaha den var god. Det eneste nvidia har fordel over ATI er: individuelle profilinnstilling for 3d applikasjoner. Thats it, ellers er begge like dritt/bra drivere alt ettersom hvilke oppsett du har. Det er faktisk de som uninstallere skjermkort driveren og restarte pcen i windows safe mode og kjører drivesweeper for å fjerne alle filene som hører til driveren for og så innstallere den nye driveren. Syns jeg har lest at Geforce kortene så kan man velge coustom 32x den anti grafikk greia på spilla og ATI har maks 16x. Så noe mere forskjell er det mellom Geforce og ATI. Unnskyld meg, men det lyser bare så mye nVidia-fanboi på pannen din at jeg måtte bare le :!: . Du kommer med argumenter og parametere som kommer i nVidia i favør, mens andre AMD-fanboi påpeker andre argumenter som gir favør til AMD og så sier du at det ikke er så viktig, fordi du nedpriotere det eller at DU ikke bryr det om den og den funksjonen der. Jeg skjønner ikke hvorfor slike fanboi kommer her å prøver i overhodet på å starte en fanboiwar på en tråd som denne. @Amanita, så du mener at ATI er bedre enn nVidia på drivere? 1 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Greddi da Jeg sier de har sine ting begge sidene. Like gode\ræva og den pakka der INGEN får meg til og si noe er bedre enn det andre før den dagen det er bevist..og slik som det er i dag så ser jeg klager over begge parter. EDIT: Så jeg hadde skrevet Men driverne er ikke like gode\like ræva på begge sider:) Jeg mente Men driverne er like gode\like ræva på begge sider:) Endret 28. januar 2011 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Har jo sakt at 6950 er bedre i høyere oppløsning 2560x1200 og oppover siden den har 2GB minne. 1GB versjonen av 6950 drar også greit ifra GTX560 i 2560x1600 (men ikke riktig så mye som 2GB utgaven selvfølgelig). Noe den også gjør med 8xMSAA. Dette kan vi også se mer av i også lavere oppløsninger i fremtidige spill. Det blir spennede å se Crysis 2 på disse kortene. 2GB video minne kan forøvrig være nyttig i lavere oppløsninger i spill som Metro 2033 og GTA4 samt brukere som liker å bruke en masse mods i spillene sine (high res-texture packs etc). Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) http://www.tweaktown...ard/index4.html Lurt å finne en test som bruker physx på kortet, mao like teit som det kan få blitt.... Du gikk altså fra å pimpe guru3d reviews som du skulle fått betalt for det, for så å dra frem denne saken fordi den viser 5k høyere score pga. en ulovlig funksjon for denne benchen... Gi opp, dagens HD6950 er og forblir et bedre kjøp mtp tweakability og klokking, og fremdeles er og forblir denne SOC saken du drar frem vaporware.... Når det gjelder tillit til en benchmark, så er 3dm11 en mye bedre indikasjon på fremtidig ytelse, da spesiellt i DX11 og DirectCompute, og der er 560 ikke engang i nærheten av 6950 (for å overdrive ørlite)... Endret 28. januar 2011 av Ourasi 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Det må man må begge parter, men er evigheter siden jeg har gjort det Måtte gjøre det med Nvidia også. Og bare for og ha sagt det, jeg liker begge like godt Og det at man kan velge 32 på custom AF på nvidia og x16 på Ati ser jeg ingen pluss med siden i de nyeste spillene kan du glemme og sette 32x på.( de har fått kritikk for at de 32x ikke er ekte siden man ikke ser så veldig stor forskjell ) Og du har andre ting man kan stille på. Så forstår ikke helt de argumentene dine egentlig Edit: INGEN av de tingene der påvirker hva jeg kjøper ihvertfall. Siden innstillingsmuligheten jeg har på 3D når det gjelder ATi-driverne er mer enn bra nok( samme har jeg følt med Nvidia. Makse de og nye spill...GLEM DET:P Men driverne er like gode\like ræva på begge sider:) Den siste der vet de som har hatt begge delene. PLUSS det faktumet at noen sliter og andre ikke...som det alltid er. SÅ mitt råd er til deg: Kjøp 560 hvis det er det du vil ha...de gir knallytelse Men ikke dra inn bedre drivere, bedre innstillinger osv....for det er feil. Hvor ? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) vet ikke mate :!: Er en stund siden jeg har sett inne på driverne til Nvidia:P Så gikk utifra det Kraa sa, men du kan kanskje si hva som er maks?) Nå gikk jeg utifra AF, men på AA så kan jeg sette på maks 24:) Endret 28. januar 2011 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå