Grautmaum84 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hei! jeg vurderer å gå til innkjøp av 2 stk Speedlite 460 II (eller Speedlite 460) hva er forskjellen sånn i det store? Jeg skal også skaffe en trådløst utløser til disse, da har jeg sett litt på denne: Min lenke med en ekstra reviver. Fra før har jeg en 7D med kit-objektiv og en sigma 150mm Macro Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Det er jo innebygd trådløs utløser for blitz i 7Den. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Speedlite 460? Mener du 430 EX? Lenke til kommentar
Grautmaum84 Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Se dær ja, som du sikkert skjønner, så er jeg rimelig grønn på 7D'n enda. Men da fikk jeg fort ett spørsmål til! hva trenger jeg da for å få fyrt av to eksterne blitz? regner med jeg må ha no slags reciver på blitzen. mente speedlight 460 ja? Min lenke Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Han mener nok Yongnuo 460 eller 460 II. Jeg vet ikke forskjellen på disse, men jeg har to stykk av den første versjonen og de fungerer veldig bra (sett i forhold til prisen). Jeg har også Yongnuo RF-602 for å trigge dem trådløst. Disse fungerer også veldig bra. Jeg ville imidlertid kikket litt på ebay. Jeg kjøpte begge blitzene, RF-602 sender og tre mottakere for 1000 kr til sammen. Regner forresten med at du er klar over at det ikke er noe TTL å hente her?!? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Slik å forstå. Jeg har kun kjøpt original-blitser, så her er det lite jeg kan bidra med. Lenke til kommentar
Grautmaum84 Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 skal ikke påstå at jeg viste hva TTL var, men etter litt kjapp lesing, så forsto jeg det som at jeg må stille inn styrke på blitz manuellt? noe som egentlig virket litt kult, upraktisk men kult. 1000kr for den pakka dær hørtes forresten ut som noe lommeboka mi ville likt Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 skal ikke påstå at jeg viste hva TTL var, men etter litt kjapp lesing, så forsto jeg det som at jeg må stille inn styrke på blitz manuellt? noe som egentlig virket litt kult, upraktisk men kult. 1000kr for den pakka dær hørtes forresten ut som noe lommeboka mi ville likt Tja, det kommer an på hva du skal fotografere om det er upraktisk eller ikke. Jeg har disse to pluss en TTL blits, men jeg kjører som regel alt manuelt uansett. Jeg syntes uansett at det er så billig at det er verdt å trøble litt for å lære. Lenke til kommentar
Grautmaum84 Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 javist, jeg liker å trøble litt for å lære, og til den prisen, så kan jeg jo alltids kødde litt rundt med de og heller kjøpe en "bedre" en senere. Går for det samma som du hadde Barney. Tusen takk for svar alle sammen Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Se dær ja, som du sikkert skjønner, så er jeg rimelig grønn på 7D'n enda. Men da fikk jeg fort ett spørsmål til! hva trenger jeg da for å få fyrt av to eksterne blitz? regner med jeg må ha no slags reciver på blitzen. mente speedlight 460 ja? Min lenke Om du bruker orginale blitser trenger du iallefall ikke noe ekstra, synest å huske at 7D kan styre 7 blitser samtidig (har ikke sjekket det opp) men to har jeg selv brukt uten problem,det er bare å stille dem inn som slave og fyre løs. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Om du bruker orginale blitser trenger du iallefall ikke noe ekstra, synest å huske at 7D kan styre 7 blitser samtidig (har ikke sjekket det opp) men to har jeg selv brukt uten problem,det er bare å stille dem inn som slave og fyre løs. Kunne sikkert googlet dette, men tar den late løsningen.. Hvordan fungerer egentlig blitsstyringen på 7D? Er det noe IR opplegg? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hvordan fungerer egentlig blitsstyringen på 7D? Er det noe IR opplegg? Er omtrent samme opplegg som Nikon har,den innebygde blitsen sender "kommandoer" til slave-blitsene.Blitsene sender fokuslys mot motivet men målingene skjer i kameraet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå