leelo Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Sjekket pris på en service på bilen vår - der det blant annet må gjøres en stor jobb på bremsene. Bilen er verdt ca 50-60 000, og prisestimat for reparasjon er 27 000,-. Dette var vesentlig mer enn vi hadde både regnet med og fryktet. Vi planlegger å selge bilen, men vi er veldig usikre på hva vi skal gjøre nå. Er det noen som har forslag? Er det evt lønnsomt å selge bilen med feilene den har, eller bør den fikses på forhånd? Jeg har ikke peiling, så unnskylder på forhånd for dumme spørsmål.. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hva slags bil er det, hvilket verksted dreier det seg om, hva er feilene og hvor langt unna Sverige bor du? 1 Lenke til kommentar
leelo Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 En mazda 323, omtrent alt som har med bremser å gjøre må fikses, såvidt jeg forstod. Det er Snap Drive som har kommet med prisoverslag. Bor i Oslo, så Sverige er forsåvidt ikke helt uaktuelt. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Det første du gjør er å innhente tilbud fra andre verksteder. 1 Lenke til kommentar
leelo Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Ja, tanken var å shoppe litt rundt. Har du/dere konkrete forslag til steder i Oslo det kan lønne seg å kontakte? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Mekonomen kan være et alternativ. Og BilExtra. Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Sjekk ut Sverige. Har noen kamerater i Oslo som nesten alltid kjører over grensa for å fikse opp bilene sine, i alle fall hvis litt større ting skal tas. Forrige gang bandbilen deres trengte storservice sparte de over 4000,- på turen (da var bensin og slikt tatt med i regningen). Han ene av dem har en Saab 9-5 2003-modell privat der han sparte 7000,- i Sverige på noen reperasjoner. Nesten halv pris i forhold til det lokale verksteder i Oslo kunne tilby. Service og pris. Når service nevnes, han med Saaben fikk lunschbuffet på et hotell rett ved siden av verkstedet mens han ventet, det var vanlig at "norrbaggarna" fikk slik oppfølging ifølge verkstedet. Tydeligvis er dette god butikk for dem også. I tillegg kan du få kjøpt billig mat og diverse. Jeg hadde ikke vært i tvil hvis jeg hadde bodd i Oslo og ikke likte å gjøre ting selv 1 Lenke til kommentar
leelo Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Tusen takk for gode forslag og eksempler. Jeg sjekker rundt, mulig dere sparte meg for en del tusenlapper. Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Ved siden av prisforskjellen er svenske verksteder vanligvis mye mer kundevennlige. F.eks. gjør de ting til avtalt tid, noe som ville vært uhørt her til lands. Anbefaler å finne et merkeverksted rett over grensen Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hvilken årsmodell er den mazdaen din da? og åssen motor her den? Jeg har funnet bremseskiver het ned i 229kr til 323, så det er fullt mulig å få gjort dette billigere, vil tro det burde gå ann å få dette fikset for 10k, men da må jeg vite modell og eksakt hva som skal byttes av bremser. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 kjøp delene selv, så sparer du noe der og hør med flere verksteder for pris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå