Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Svindyr reparasjon - hva er alternativene?

leelo

Anbefalte innlegg

Sjekket pris på en service på bilen vår - der det blant annet må gjøres en stor jobb på bremsene. Bilen er verdt ca 50-60 000, og prisestimat for reparasjon er 27 000,-. Dette var vesentlig mer enn vi hadde både regnet med og fryktet.

Vi planlegger å selge bilen, men vi er veldig usikre på hva vi skal gjøre nå. Er det noen som har forslag? Er det evt lønnsomt å selge bilen med feilene den har, eller bør den fikses på forhånd? Jeg har ikke peiling, så unnskylder på forhånd for dumme spørsmål.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk ut Sverige. Har noen kamerater i Oslo som nesten alltid kjører over grensa for å fikse opp bilene sine, i alle fall hvis litt større ting skal tas. Forrige gang bandbilen deres trengte storservice sparte de over 4000,- på turen (da var bensin og slikt tatt med i regningen). Han ene av dem har en Saab 9-5 2003-modell privat der han sparte 7000,- i Sverige på noen reperasjoner. Nesten halv pris i forhold til det lokale verksteder i Oslo kunne tilby. Service og pris.

Når service nevnes, han med Saaben fikk lunschbuffet på et hotell rett ved siden av verkstedet mens han ventet, det var vanlig at "norrbaggarna" fikk slik oppfølging ifølge verkstedet. Tydeligvis er dette god butikk for dem også. I tillegg kan du få kjøpt billig mat og diverse. Jeg hadde ikke vært i tvil hvis jeg hadde bodd i Oslo og ikke likte å gjøre ting selv ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilken årsmodell er den mazdaen din da? og åssen motor her den?

Jeg har funnet bremseskiver het ned i 229kr til 323, så det er fullt mulig å få gjort dette billigere, vil tro det burde gå ann å få dette fikset for 10k, men da må jeg vite modell og eksakt hva som skal byttes av bremser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...