Gå til innhold

Sony med radioopptaker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det vel strengt tatt ikke lovlig å ta opp musikk fra radio uten avtale med rettighetshaver.

 

Jeg regner med TONO, FONO, GRAMO og IFPI får bannlyst og forbudt dette produktet her i landet.

 

Egentlig er jeg ganske overrasket over at Sony kommer med et slikt produkt. De er jo dypt sympatiserende med musikkbransjen (Sony BMG) og rettighetsorganisasjoner over hele verden.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Utstyret i seg selv er så vidt jeg kan se bare en enhet som kombinerer radio, opptaker og en avspillingsenhet, noe som har eksistert siden i allefall 80-tallet allerede i diverse former (kassettspillere/-opptakere med radio f.eks). Synes derfor det er merkelig dersom denne boksen skal forbys, når løsninger med tilsvarende funksjonalitet har vært på markedet i flere tiår allerede.

 

Det som kan anses som tvilsomt rent juridisk er vel egentlig bruken av utstyret, avhengig av hva man velger å ta opptak av, dermed havner vel ansvaret hos den enkelte forbruker, og ikke hos produsenten/distributøren av selve utstyret?

Lenke til kommentar

Nå er det vel strengt tatt ikke lovlig å ta opp musikk fra radio uten avtale med rettighetshaver.

 

Jeg regner med TONO, FONO, GRAMO og IFPI får bannlyst og forbudt dette produktet her i landet.

 

Egentlig er jeg ganske overrasket over at Sony kommer med et slikt produkt. De er jo dypt sympatiserende med musikkbransjen (Sony BMG) og rettighetsorganisasjoner over hele verden.

 

"Opptak av radio- og TV-program for andre formål enn privat bruk, krever samtykke fra kringkastingsselskapet og fra øvrige rettighetshavere til programinnholdet."

(kilde: http://www.norwaco.no/Undervisning)

 

Regner med at denne enheten selges mot privatmarkedet, så det går nok fint for Tono m.fl.

Endret av diZrupt0r
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...