Gå til innhold

Noen her som har utført en volt mod på Asus A7N8X Deluxe?


Anbefalte innlegg

så det jeg gjør er:

 

jeg lodder fast en ledning til den nevnte pinne og lodder fast andre enden til en pinne på motstanden (har aldri sett eller vert borti en motstand)?

 

så lodder jeg fast en annen ledning til en av de andre pinnene på motstanden og lodder andre enden av ledningen til en jordet pinne på en viftekontakt (sitter disse på hovedkortet? hvilken av de tre er det jeg skal lodde til?)

 

takker for hjelpen så langt forresten :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

yep. når du får potmeteret er det TRE pinner, en av de skal du klippe vekk (den til venstre, motsatt side av justeringsskruen) og lodde på de to andre. spiller ingen rolle hvilken du lodder jord til og hvilken du lodder til punktet.

 

 

loddes videre til de viftekontaktene med tre pinner. hvis du ser på kontakten er det en plastikkpinne bak de.

 


 __

| | |

 

pinnen til høyre er jord.

 

lykke til :D

 

edit: når du voltmodder er det lurt å kjøle mosfets. de fire svarte firkantene som står bak usb kontaktene på hovedkortet. lag noen metallbiter, evt kjøp http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet550.htm

 

northpole_pllsinks.jpg

 

hvis du skal ha en fet chipkjøler kan du kjøpe microcool northpole der du får med chipsink.

Lenke til kommentar

ok. takker! :woot::D

 

jeg har bestilt vannkjølingsblokk til Chipsettet (la oss håpe den passer!), så jeg tror bare at jeg trenger å kjøpe disse kjølebrikkene til mofsets (?).

 

takker for hjelpen.

 

viss jeg skal bestille denne motsanden fra Elfa, er det noe annet bør kjøpe? ledninger?

Lenke til kommentar
Om du kutter den siste L3 broen så kan du velge 13-22 istedenfor 5-12.5

 

og helt nøyaktig, hvordan kutter jeg den? aldri gjort det før...

 

Enten så skjærer du mellom punktene med en skalpell eller stanlykniv, eller så bruker du 5v fra psu til å kortslutte den, og dermed svi den av. Det funker nok fint med et 9v batteri også.

Lenke til kommentar
Om du kutter den siste L3 broen så kan du velge 13-22 istedenfor 5-12.5

 

og helt nøyaktig, hvordan kutter jeg den? aldri gjort det før...

 

Enten så skjærer du mellom punktene med en skalpell eller stanlykniv, eller så bruker du 5v fra psu til å kortslutte den, og dermed svi den av. Det funker nok fint med et 9v batteri også.

 

har du noen guide til dette? skjønte ikke helt hva du mente. helst den enkleste og minst risky metoden.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Insomniac: ok. nå har jeg endelig bestemt meg for å utføre volt modden for cpu. kjøpte lodde utstyr fra Clas Ohlson på vei hjem fra ferie.

Her er bilde av dem. 15W er de. jeg kjøpte også noen ekstra endestykker. et flatt og et rundt ende. hva er best å bruke? den runde eller den flate?

 

skal bestille motstanden fra elfa straks.

 

ang. ledningene: skal jeg bare ta en av de små ledningene inne i en cat5 nettverkskabel og ta vekk isolasjonen på endene der jeg skal lodde de fast og bruke de? eller er det bedre om jeg kjøper noen fra elfa.

jeg gjør det som er enklest.

 

ang. loddingen: det er vel en god ide å øve seg på å lodde litt med noen ledninger før jeg begynner, i og med at jeg aldri har gjort det før?

 

takker for all hjelp :woot:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

men ang. MOSFET: er det et must? jeg har bestilt det fra 3dfxcool nå i dag, men når jeg kjenner på der jeg skal putte de, så kjennes det ikke så veldig varmt ut. så trenger jeg virkelig de nå med en gang, eller holder det i en uke?

 

bare for å vere helt sikker. det de brikkene på dette bilde det er snakk om sant? de rett under cpu socketen og ved siden av chipsettet?

mosfets1.jpg

 

har komt godt i gang med loddingen.

Lenke til kommentar

holder helt fint i en uke ja, ingen fare i det hele tatt. de kunne sikkert i teorien ha kjørt lenge og vel uten kjøling i det hele tatt og

 

men hvis du har mulighet ville jeg heller limt dem på med termisk lim.

 

tok nemlig av mine her forleden, og når jeg tok de av så jeg at de bare hadde fått kontakt helt i kantene, kan umulig ha kjølt særlig godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...