Gå til innhold

Noen her som har utført en volt mod på Asus A7N8X Deluxe?


Anbefalte innlegg

jeg vil gjerne stille CPU volten lengre opp en 1.85 (som jeg kan nå).

jeg har forstått at jeg blir nødt til å utføre en volt mod for å kunne gjøre dette.

 

er det noen her som har gjort det og kan fortelle meg hvordan det gikk?

 

har lest denne guiden, men ble ikke særlig mye klokere av det (selv om jeg ble litt da :wink: ).

 

takker for alle svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme kort selv, men trodde dette var enklere enn dette. Ser jo ganske vilt ut det der volt mod prosjektet. Tror jeg klarer meg med maskinen som den er nå! Kan kjøre den på 2500MHz, uten å stresse noe ekstremt. Med en XP2400+, så det er jo ikke så vanvittig gale.

 

-Chief-

Lenke til kommentar
Har samme kort selv, men trodde dette var enklere enn dette. Ser jo ganske vilt ut det der volt mod prosjektet. Tror jeg klarer meg med maskinen som den er nå! Kan kjøre den på 2500MHz, uten å stresse noe ekstremt.

 

-Chief-

 

hvilke instillinger er det du har da?

fsb og multiplier?

Lenke til kommentar
Vurderer voltmod selv, eller å bytte til NF7-S.

Hvor høy spenning man kan ha etter en voltmod avhenger av verdien(e) på motstanden(e) man bruker.

 

Kan du ikke stille V-Core til 2.1 på Abit? OM du kan det, så trenger du ikke mod. Kjører du over 2.1 så smeller du core på CPU'en. AMD tåler 2.1V. Tviler på at de holder mye over det.

 

-Chief- blink.gif

Lenke til kommentar
Vurderer voltmod selv, eller å bytte til NF7-S.

Hvor høy spenning man kan ha etter en voltmod avhenger av verdien(e) på motstanden(e) man bruker.

 

Kan du ikke stille V-Core til 2.1 på Abit? OM du kan det, så trenger du ikke mod. Kjører du over 2.1 så smeller du core på CPU'en. AMD tåler 2.1V. Tviler på at de holder mye over det.

 

-Chief- blink.gif

 

jeg skjønte det han sa slik: han har A7N8X Deluxe nå, men han bytter kanskje til NF7-S... :shrug:

Lenke til kommentar
Har samme kort selv, men trodde dette var enklere enn dette. Ser jo ganske vilt ut det der volt mod prosjektet. Tror jeg klarer meg med maskinen som den er nå! Kan kjøre den på 2500MHz, uten å stresse noe ekstremt.

 

-Chief-

 

hvilke instillinger er det du har da?

fsb og multiplier?

 

For å få den hastigheten kjører jeg MP@17 og FSB@147 - grunnet møkkaminne.

 

Litt synd at FSB ikke lar seg sette høyere enn dette. På mitt A7V8X gå FSB til 22. Det hadde vært vilt! Da kunne jeg kjørt den på nesten 3GHz uten å øke FSB! Men det beste er å få tak i skapelig minne som takler høye hastigheter.

 

-Chief-

Lenke til kommentar
Har samme kort selv, men trodde dette var enklere enn dette. Ser jo ganske vilt ut det der volt mod prosjektet. Tror jeg klarer meg med maskinen som den er nå! Kan kjøre den på 2500MHz, uten å stresse noe ekstremt.

 

-Chief-

 

hvilke instillinger er det du har da?

fsb og multiplier?

 

For å få den hastigheten kjører jeg MP@17 og FSB@147 - grunnet møkkaminne.

 

Litt synd at FSB ikke lar seg sette høyere enn dette. På mitt A7V8X gå FSB til 22. Det hadde vært vilt! Da kunne jeg kjørt den på nesten 3GHz uten å øke FSB! Men det beste er å få tak i skapelig minne som takler høye hastigheter.

 

-Chief-

 

på mitt A7N8X Deluxe kan jeg ikke stille multiplier legre enn til 12.5. noen som vet hvordan jeg kan forandre på dette? slik at jeg kan f.eks. kjøre mp på 14?

Lenke til kommentar
Kan du ikke stille den eller fungerer det ikke når du stiller den?

 

Thoroughbred er opplåst og man kan stille FSB. Trodde Barton og var dette, men det kan jo virke som om den ikke er det.

 

-Chief- blink.gif

 

jeg kan stille både fsb og multiplier. men når jeg stiller multiplieren på over 12.5, fungerer den bare som 5. kjedli!

 

noen tips? anyone?

Lenke til kommentar
Kan du ikke stille den eller fungerer det ikke når du stiller den?

 

Thoroughbred er opplåst og man kan stille FSB. Trodde Barton og var dette, men det kan jo virke som om den ikke er det.

 

-Chief- blink.gif

 

jeg kan stille både fsb og multiplier. men når jeg stiller multiplieren på over 12.5, fungerer den bare som 5. kjedli!

 

noen tips? anyone?

 

Om du kutter den siste L3 broen så kan du velge 13-22 istedenfor 5-12.5

Lenke til kommentar

jeg har utført den voltmoden (samt voltmod på ram og chipsett) på Asus A7N8X.

 

Er egentlig veldig selvforklarende.

 

betweenportsandcpu_labeled.jpg

 

dette bildet er tatt av chippen til venstre for cpu socketen (sett med cpu socketen øverst til venstre på kortet). Lodd en variabel motstand (potmeter) til den pinnen der, til potmeter og fra andre pinnen på potmeter til jord. Til jord kan du bruke jordingen på en av viftekontaktene, det har jeg gjort. potmetre kjøpes på elfa.no

 

 

men vær oppmerksom på at den chipset voltmoden som er vist på den siden der er feil.

det funker, men denne funker bedre: http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic....ghlight=voltmod

 

vcore og vmem modden er riktig, dog

 

etter denne modden kan du stille til rundt 2.1V, da blacker det ut pga overspenningsbeskyttelse.

 

edit: må legge til at selv om det blacker ut ved omtrent 2.1v så er det ikke farlig. bare still litt tilbake så funker det. ingenting ødelegges

Lenke til kommentar
jeg har utført den voltmoden (samt voltmod på ram og chipsett) på Asus A7N8X.

 

Er egentlig veldig selvforklarende.

 

Ikke vits å quote bilder

 

dette bildet er tatt av chippen til venstre for cpu socketen (sett med cpu socketen øverst til venstre på kortet). Lodd en variabel motstand (potmeter) til den pinnen der, til potmeter og fra andre pinnen på potmeter til jord. Til jord kan du bruke jordingen på en av viftekontaktene, det har jeg gjort. potmetre kjøpes på elfa.no

 

 

men vær oppmerksom på at den chipset voltmoden som er vist på den siden der er feil.

det funker, men denne funker bedre: http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic....ghlight=voltmod

 

vcore og vmem modden er riktig, dog

 

etter denne modden kan du stille til rundt 2.1V, da blacker det ut pga overspenningsbeskyttelse.

 

edit: må legge til at selv om det blacker ut ved omtrent 2.1v så er det ikke farlig. bare still litt tilbake så funker det. ingenting ødelegges

Hva har du ellers av utstyr?

Hvordan gikk klokkinga etter du modda?

Lenke til kommentar

http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/2012590.htm

 

velg type der, samme hvilken, de har bare litt forskjellig utforming.

 

før mod hadde jeg 1800mhz på en xp1800 palomino på 1.85 med alpha 8045 pal. etter hadde jeg rundt 1870-80 tror jeg.

 

husker ikke helt (fikk ikke testet ordentlig med den kjøleren nå har jeg bare en svakere i påvente av vannkjøling pga stress å montere 8045pal)

 

det er bare en 20k potmeter du får, det holder. hvis du vil kan du jo ta en 5k motstand i serie. men som sagt er det ikke nødvendig

 

ellers av utstyr? tja, hadde en loddebolt med tinn, ikkenoe mer enn det. trenger ikke voltmeter, biosen gir info, man dreier på potmeteret mens pcen er på og ser i bios.

Lenke til kommentar

64-743-40

 

og noen tynne "elektronikk-ledninger". hvis du ikke har det kan du bare gjøre som jeg:

 

ta en Cat5 (eller hvilkensomhelst annen data/tele kabel) kabel og stripp et par ledninger derfra. ikke ta telefonkabelen din, den er sannsynligvis flertrådet (men det funker sikkert det og)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...