Gå til innhold

Roote Xperia x10i, hvilke muligheter åpner dette for?

Krotus

Anbefalte innlegg

Er helt grønn på dette området, skulle gjerne fått Android 2.2/2.3 og støtte for flash og multitouch. Er dette mulig med rooting av Xperia X10i?

Er klar over at multitouch er en planlagt oppdatering til telefonen men synes det er talentløst at flash ikke er integrert i den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt grønn på dette området, skulle gjerne fått Android 2.2/2.3 og støtte for flash og multitouch. Er dette mulig med rooting av Xperia X10i?

Er klar over at multitouch er en planlagt oppdatering til telefonen men synes det er talentløst at flash ikke er integrert i den.

hei, du kan legge inn multitouch ja..

først må du roote den, så må du kjøpe root explorer.

du må laste ned en fil som heter noe med android.hardware.... touch...., legge denne inn i /etc/permissions/

Inne i /system/ må du inn i prop filen og legge inn to linjer.

Før du får gjort de tingene, må du selvsagt remounte med skrivetilgang.

(husk å mount tilbake).

fremfor å skrive i prop filen via tlf, valgte jeg å koipere den til minnebrikken og redigere den via usb-kabel og textpad. Når det var gjort, bare kopierte jeg den tilbake og overskrev org-filen ved hjelp av root explorer.

ps. touch filen må chmoddes og det kan være du må oppdatere telefonen for å få det til å fungere. Det ligger filer du kan flashe inn på tlf.. generic nordic... all infoen er på xda developers.

Flash er vel ikke inne før android 2.2 tror jeg.

2.2 har blitt portet til den store x10, samt noen har begynt å porte til x10 mini pro.

Dog. ingen port hittil, til x10 mini (non pro).

Jeg tror det er en tidlig port av 2.3 til store x10 også.

Det som gjelder alle de portene, er at de ikke fungerer 100%, ergo. ikke noe man gjør med telefonen man skal bruke.. Greit nok å leke/utforske med, men en ustabil brukstelefon er frustrerendes.

Når det kommer til root, uten å modifisiere, så muliggjør dette:

* Du kan installere tether applikasjon

* Du kan installere app2sd (krever litt mer jobb på 2.1 vs 2.2 der det bare er å installere)

> via app2sd kan du flytte apps ut på minnebrikke og dermed frigjøre det interne minnet, som øker ytelsen og lagringskapasitet for apps.

* Har sett noen legge inn siste versjon av JIT compiler (har ikke testet dette selv)

* Du kan legge inn screenshot app's

* Du kan bruke titanium backup <3 (da kan du også avinstallere edge, etc.)

++++

Du blir i praksis systemadministrator over telefonen din.. Men vær obs.. du kan ødelegge mye når du er root. Man kan dog. kjøre repair via SE sin app (update->repair).

Med siste versjon av superoneclick, rooter nesten telefonen seg selv! (se på xda forums)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...