System-log.com Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Har laget noen artikler om hvordan spille de gamle gode spillene idag. En del spill fungerer dårlig under Windows 7 (naturlig nok), så derfor er det en del grep en kan ta for å kunne hente ned de gode gamle spillene fra hylla og spille dem på nytt. DOS-spill - DosBOX (ex. spill er Dune 2, Wolfenstein o.l.) Windows 95/98 spill som ikke fungerer under "kompatibel modus" i Windows 7/Vista/XP - VirtualPC 2007 m/Windows 98SE C64 spill - C64 Forever Amiga spill - Amiga Forever (kommer en artikkel på dette straks) Dersom du har lyst å høre på herlig gammel spill-musikk fra Nintendo, Sega, Amiga e.l. kan du konfigurere WinAmp slik jeg har gjort det i artikkelen her : Winamp + Chipamp Så da er det bare å sette igang, leve seg tilbake 15-25 år og nyte en herlig retro-feeling! Holder selv på med Flimbos Quest på Amiga Forever, Dune 2000 virtuelt og Lost Eden i DosBOX! Anbefaler alle tre spillene! Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Sier bare Robocod og Lion King jeg Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Sier bare Robocod og Lion King jeg Har RoboCod på min Nintendo DS Kjempeartig - også for nye generasjoner Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Her kan ein finne gamle minner og spel: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=425628 Emulatorer, DosBox og liknande er genialt. Nostalgien lenge leve! Mange spel lev nok ikkje opp til forventingane, men moro er det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå