frankhaugen Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Min lillesøster er fullblown goth, (til min fortvilelse), og hun ønsker seg en ekte hodeskalle til bursdagen sin. Jeg, den idioten som jeg er, lovte jeg skulle se om jeg kunne få tak på en. Jeg fant en i Norge som hadde en til salgs men den kostet 25'000 og var litt dyrere enn jeg hadde trodd, fant denne nettsiden i USA, med OK priset hodeskaller, men er det lov å importere slikt? Fant ikke noe når jeg søkte på lovdata, men kanskje noen her vet noe konkret om det er direkte ulovlig. takk for all hjelp! -frank Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Ingenting å være fortvilet over! Ta en kikk på Ebay, men pass opp for fakes! Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Ingenting å være fortvilet over! Ta en kikk på Ebay, men pass opp for fakes! ebay liker jeg ikke, men mente du at det er lovlig å importere?? for jeg har funnet hodeskaller ser du. Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Aner ikke. Så lenge hodeskallene er lovlige, så bør det vel gå greit? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Sjekk evt. lovligheten mot toll.no. Husk at det også kan være eksportforbud (veldig mange land har dette). Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Eg kan ikkje finne noke heller rundt lovlegheita av dette. Ein ting er dette med import, men er det i det heile tatt lovleg å selge menneskelige levninger? Synest forøvrig at det er litt tvilsomt på den amerikanske sida som selger kinesiske hodeskaller, nå las eg ikkje så mykje på sida, men eg lurer jo litt på kvar dei kjem ifrå. Er vel ofte at slike levninger er stjålne fra graver er det ikkje? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Er det virkelig lov å ha dette til privat bruk? Trodde det var kun undervisning eller medisin som fikk kjøpe dette lovlig. Dokumenteres det hva det skal brukes til, og det er lovlig, så har ikke tollen noe i mot det. Finn ut om det er lovlig å kjøpe til privat bruk først du, så er nok ikke tollen noe problem. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg har faktisk av nysgjerrighet lurt på litt av det samme, kan man feks lovlig testamere bort deler av kroppen til en privatperson? AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå