Epleskrell Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hei Jeg håper det er noen kunnskapsrike hoder som kan hjelpe meg litt. Jeg holder på å sette opp en student utstilling. Her skal jeg blandt annet ha opp en prosjektor som skal vise fram et interaktiv prosjekt. Det er tilnermet likt en dvd meny, med enkle valg som blir etterfulgt av små animasjoner og informasjon. Det jeg håper og kunne få til er at denne animasjonen enten overføres uten PC til prosjektoren, enten som en DVD, USB eller at den overføres tråløst (blåtann?) til prosjektoren. I tillegg er det også begrenset avstand fra vegg til vegg. Bare 2m og ønsker å få mest mulig bilde ut av det. En siste faktor er at rommet ikke kommer til og være mørklagt. Riktig nok vil det være endel mindre lys i akkurat dette område, men absolutt ikke optimalt. Noen som har forslag på type prosjektor, type løsning jeg kunne ha tatt ibruk for dette formålet?? Alle forslag/innspill settes stor pris på.. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Ser for meg problemer her. 2 meter veg til veg? Så projektoren må stå inntil veggen, også skal folk stå foran den for å kunne delta i utstilling. Dette vil fort føre til seg at bildet/projektoren blir blokkert. Epson har gode plasserings muligheter der linsjen kan vinkles ned ganske kraftig. Så du kan plassere den høyt oppe i et forsøk å minske "blokkering" av bildet. Og de er gode i pris. Men helt seriøst ville jeg si at en TV ville vært en bedre løysning. Budjet tenkte du å bruke? Endret 25. januar 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
Epleskrell Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Ser for meg problemer her. 2 meter veg til veg? Så projektoren må stå inntil veggen, også skal folk stå foran den for å kunne delta i utstilling. Dette vil fort føre til seg at bildet/projektoren blir blokkert. Epson har gode plasserings muligheter der linsjen kan vinkles ned ganske kraftig. Så du kan plassere den høyt oppe i et forsøk å minske "blokkering" av bildet. Og de er gode i pris. Men helt seriøst ville jeg si at en TV ville vært en bedre løysning. Budjet tenkte du å bruke? vel prosjektoren kan stå nærmere, men folk skal stå foran/under.. Så det å plasere nærmere men mer ovenfra er ikke dumt. Men har ikke så veldig mye takhøyde.. er vel 2.5m i det området til muligheter for feste. Tv hadde vert optimalt (og vi skal bruke det andre steder.) men blir ikke mulig da grunnen til at det skal projiseres på fler mindre elemeter. Dvs det er 5 separate flater som skal dele på bildet, interaksjonen skjer over disse fem flatene. områdene rundt blir masket ut. Men takk for godt inspill. SKal se nærmere på epson sine prosjektorer Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Okay, husk å se på betegnelser som f.eks "2600ANSI Lumen". Jo høyere den er jo bedre er de i lyse omgivelser. Avshop.no er en god plass å handle. Endret 25. januar 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå