Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Oppussing midt på natta i borettslag?

Anbefalte innlegg

For å få ut litt frustrasjon over en nabo som absolutt skulle bore midt på natta, slik at jeg ikke sovnet før klokken 04:15 (skulle på jobb dagen etter), tenkte jeg å dele opplevelsen med dere. Siden jeg naturlig nok var overtrøtt dagen etter, ble det til at jeg komponerte en sang. Teksten er nok ikke verdig nobelprisen i litteratur, men antar at dere skjønner at det er innholdet som skal fremheves her. Dette skjedde i forbindelse med jula, derfor blir det julerelatert melodi. :)

Mel: O helga natt

Oh silent night, hvorhen jeg vil du skal kooooooommmmeeeee,

for da går øya igjen ganske fort…

Har hatt en natt, med veldig lite søøøøøøøøø-øøøøøvn,

jeg ville soooove, men det var ikkeeee leeeeeeeetttttt…

Det var no’n der oppe, som ville puss opp badet

Midt på natta, da andre sku’ sove

Åååååååååå, slemme naaaaaabooooooo’n

Han toooookkkk ikke heeeeeensyyyyyyn

Oh siiiiiiiiiiii-iiiiiiiilent niiiiiiight, du-u skjønne dyyyypppeee søøøøøøøøøøøvn

Oh siiiii-iiiiilent night, du til meg koooooommmm og gjord’ meg glaaaaaaa’

Det må legges til at jeg forsøkte å finne synderen, men tilfeldighetene skulle ha det til at

A) Han boret ikke når jeg var ute i trappeoppgangen og si ifra til synderen

B) I leiligheten min var det "umulig" å høre hvor boringen kom fra, bortsett ifra at det var over meg.

Lapp på utgangsdøra med notis til synderen ble slått opp dagen etter. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BRL'ets vedtekter (samt vanlige støyforaskrifter) regulerer "Oppussing midt på natta i borettslag". Slik du beskriver det er det klart mot både vedtekter og offentlige regler rundt støy. Skriv et brev til styret slik at vedtktene kan innskjerpes og synderen se at det han har gjort er galt.

Lenke til kommentar

Har hatt tilsvarende problem, men ikke med drilling. Naboen min har holdt på med oppussing i 3 års-tid og han bor tydeligvis ikke i leiligheten, og er der bare på kvelden.

I ukene før jul og i romjula var det action ihvertfall frem til 01, og det var ganske slitsomt da han sparklet veggen som ligger mot soverommet mitt. Siden han bor i en annen oppgang er det ikke bare bare å gå ut for så å ringe på, så jeg fikk hjelp av styret til å klage. Så nå holder vedkommende seg ihvertfall innenfor de tidene som står i vedtektene.

Lenke til kommentar

Det jeg synest er så trivelig med sånne folk, er at det finnes ikke fornuft i skallen på de. Finn ut hvem vedkommende er og bank på døra rett over 6. Bank til jævelen har stått opp og gi han ei lekse for hver gang han lager lyd etter klokka 11.

Normale regler sier det skal være stille mellom 23 og 06, så da kan du bedrive helvette med han i andre enden.

NB! Finnes det såre skjeler her som ikke liker banning, gi meg ein pm så skal eg sjå om eg kan tone det ned litt.

Lenke til kommentar

Regner med borettslaget har regler mot slikt. Du burde ha sendt en melding til styret.

Har også slitt med en slik tulling som flyttet inn i huset rett ved siden av. Tror han er førtidspensjonert, men ikke takler pensjonslivet og kjøpte huset for å pusse opp og som en slags "arbeidsplass" , Han kunne like gjerne jobbe kl. 23-24 på en lørdagskveld, og han sto ikke over å bråke på søndags formiddag heller. Problemet er at jeg selv er en av de få som klager, de andre i nabolaget er altfor overbærende og servile. :/

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Problemet er jo at jeg ikke aner hvem det var, men etter lappen på utgangsdøra har det i det minste blitt stille (tilfeldig eller ei).

Kan jo også legge til her at jeg selv skulle banke inn noen spikre i veggen, og hadde ikke sett på klokka. Var visst 5 minutter over "stilletid", så plutselig hørte jeg "dunk dunk dunk" :wallbash: tilbake fra en nabo. Greit nok, da stoppet jeg.

Dagen etter, godt inne i "ikke-stille-tid" satte jeg igang igjen (spikerne måtte inn!). Hørte da også "dunk-dunk-dunk" :wallbash: tilbake, men da satt jeg med regelverket i hånd og bare fortsatte. :devil:

Lenke til kommentar

Naboen min har holdt på med oppussing i 3 års-tid og han bor tydeligvis ikke i leiligheten, og er der bare på kvelden.

http://www.dagbladet.no/2010/12/18/nyheter/innenriks/narkotika/14771502/

— Det var ingen aktivitet der om dagen, og gardinene var allltid trukket for — men mannen kom innom hver kveld. For tre-fire uker siden begynte vi å kjenne ei merkelig lukt, men vi avfeide det med at det sikkert var noe eksotisk matlaging på gang, sier nabokvinnen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...