John Kr Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Oppdaget på min nye PC at jeg mangler Java, dvs at jeg bl.a ikke kan se tekst TV på TV2 osv. Har prøvd det meste, trenger hjelp. Ønsker ikke å legge inn tilleggsprogram, ønsker å komplettere windows. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Service Pack 1a har ikke java.... Så du må innstalere et java program..... Sun-Java bruker jeg Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Sikker på at java ikke er disablet på grunn av sikkerhetsinnstillingene (Tools -> Internet Options -> Security) ? Kan aldri huske at jeg har installert noe ekstra for å få java til å virke (eller: aldri oppdaget at det ikke har fungert) i XP. Lenke til kommentar
Stream Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 java er ikke med i alle winxp installasjonene lastes ned fra Sun Lenke til kommentar
froebe Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Du kan bruke Microsofts Virtual Machine: http://java-virtual-machine.net/download.html Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 java er ikke med i alle winxp installasjonene Åja - da har jeg sikkert en "pre-Sun-krangling"-utgave av XP tenker jeg Lenke til kommentar
froebe Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Åja - da har jeg sikkert en "pre-Sun-krangling"-utgave av XP tenker jeg Du har nok det, ja. Selv kjøpte jeg XP i vår, og da var disputten mellom de to et faktum. Jeg legger derfor inn MS VM, etter eventuelle formateringer. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 MS sin VM er utdatert. Den bygger på Java slik teknologien var for flere år siden. Jast ned SUN sin, det er den offisielle og eneste som gjelder! Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Jeg har 3 PC'er, alle har samme winxp og samme oppdatteringer. De 2 andre virker Java, de har også 3 konvolutter under java katalogen i windows. Den ny har bare 2 kataloger i windows. Dette betyr at den mangler noe. Jeg har selv lagt in winxp på alle 3 maskinene, så jeg begriper ikke hva jeg har gjort feil. Kan heller ikke huske at jeg fikk noen valg under innstallasjonen. Skal se på Java VM. Lenke til kommentar
froebe Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 MS sin VM er utdatert. Den bygger på Java slik teknologien var for flere år siden. Jast ned SUN sin, det er den offisielle og eneste som gjelder! Takk for tipset! Jeg var ikke klar over dette. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 6. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2003 Ja da innstallerte jeg SUN Java - j2re 1.4.1-03. Da fungerer alt. Takk til dere Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 uansett så skulle xp støtte jave etter installering av sp1. mener jeg har lest noe om det et sted. eller har jeg dagdrømt igjen. Lenke til kommentar
walestr Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Hei SP1 siste verson(sp1a) har ikke viru java integrert. Jeg brukte Sun in java , men det skapte problemer med chat. Søkte og fant den "gamle" som var integrert i windows... instalerte denne og alt funker som det skal. Roger Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 walestr Hvor fant du dette? Det må jo være enklere dette en å insallere et stort program. Lenke til kommentar
walestr Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Hei her kan du finne det du trenger. http://java-virtual-machine.net/download.html Jeg sitter på jobben med begrensninger og kan ikke sende deg den så du får se om du finner den. Roger Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Hei igjen walestr Jeg har vært inne på denne siden flere ganger, men kunne ikke forstå hvilken "downloads" jeg skulle velge. Den jeg trudde det var er denne: Automatic Download and Installation (for Windows XP, Me, NT, 2000, or 98 and Internet Explorer) -- denne virket ikke. Jeg har WinXp Pro SP1 Eng for ordens skyld. Dersom du får anledning utenfor arbeidstiden kan du gi meg en melding på hvilken downloades jeg skal velge. Lenke til kommentar
walestr Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Hei Igjen Jeg sitter offshore og er bak begrensningene i en uke til... Jeg har sett litt på de forskjellige som ligger på denne plassen og ser at denne skulle virke greit. Dette skulle være den som M$ hadde integrert i sin software tidligere tror jeg. http://support.centra.com/downloads/msjavx86.exe Roger Lenke til kommentar
smetho Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Men det endrer fortsatt ikke faktumet at den er GAMMEL! Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 10. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2003 Hei walestr Takk for filen. har lastet den ned men ikke installert den ennå. Kom akkurat hjem fra fisketur -- må ta vare på fisken vet du. Vil dette programmet legge seg der hvor det hører hjemme - i windows katalogen java? Hei smetho Gammel hva betyr det? Betyr det at filene ikke virker eller betyr det at enkelte Java program ikke virker med dette programmet? Takker til dere begge. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg mener at alt som er blitt "lagt til" Java etter MS sin utgave kom ikke er støttet, så jeg vil anta at noe muligens ikke fungerer. Men det meste vil nok fungere uansett. En annen ting er at man behøver MS sin på noen steder, f.eks enkelte nettbanker. Grunnen til det er enten at systemet ble laget da MS sin versjon var gjeldende, eller at utviklerne ikke bryr seg/ikke vet bedre. Det er jo opp til deg Men SUN sin har aldri skapt noe problemer for meg, og den er tross alt nyere og dersom du ikke har noen problemer med den nå så er det vel ikke grunn til å bytte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå