KarlRoger Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hva har du til grunnlag for din religiøse tro som det store flertall av verdens befolkning ikke har? Hva baserer du din tro på? Hva slags ritualer utfører du med grunnlag i din tro? Hvis du mener at det må være en gud som står bak alt, fordi uten så gir ikke verden mening, vet du faktisk noe om denne guden? Hvis ikke, hvorfor føler du noe behov for å forholde deg til religiøse tekster? Hvorfor tar du del i religiøse miljøer hvor de påstår at de vet noe om denne guden, når du vet at det ikke er mulig å vite noe? Tilber du den kristne Gud fordi du frykter Helvete? Hvordan vet du at det ikke finnes en annen gud som vil sende deg til et lignende sted, fordi du tilba den kristne Gud? Ønsker du at den kristne Gud skal eksistere for at det skal finnes rettferdighet i døden? På hvilken måte er evig tortur rettferdig? På hvilken måte er dette en gud som gir deg en følelse av trygghet og mening med livet? Tror du at innholdet i Bibelen var inspirert av Gud? Hvorfor? Hvorfor tror du at Bibelen er mer korrekt enn Koranen? Har du faktisk lest Bibelen? Synes du fortsatt Gud er god? Mener du at Bibelen viser oss en god Gud, bare vi tolker den riktig? Hvordan tolker du deg ut av slaveri, voldtekt, undertrykking av kvinner, undertrykking av fremmede raser, vold mot barn, å drepe barn for å straffe voksne, tortur og drap på de som benytter sin frie vilje til å ikke tro? Hvorfor utfører Gud så enormt mye mer ondskap enn Satan? Hvis du tror at Bibelen er bare enda en eventyrbok, men likevel tror på den kristne Gud, hvorfor gjør du det? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Tilber du den kristne Gud fordi du frykter Helvete? Nei, helvete er her og nå. Årsaken til at de kristne ber, er at de har innsett at de ikke greier alt selv og trenger Guds hjelp. Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Tilber du den kristne Gud fordi du frykter Helvete? Nei, helvete er her og nå. Årsaken til at de kristne ber, er at de har innsett at de ikke greier alt selv og trenger Guds hjelp. Hvis dette er helvete er det ingenting å frykte Ingen grunn til å bli kristen. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Meg for 10 år siden: Jeg VET på Gud. Sånn er det bare. Innser nå at det er ganske tåpelig.. men.. jeg var oppdratt slik Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Tilber du den kristne Gud fordi du frykter Helvete? Nei, helvete er her og nå. Årsaken til at de kristne ber, er at de har innsett at de ikke greier alt selv og trenger Guds hjelp. Feil, eg innser at eg ikke klarer å fly selv, men tror ikke å gud derfor. Lenke til kommentar
Bonnskij Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Tilber du den kristne Gud fordi du frykter Helvete? Nei, helvete er her og nå. Årsaken til at de kristne ber, er at de har innsett at de ikke greier alt selv og trenger Guds hjelp. Aaah. Helvete er i sanning ein fantastisk deilig og interessant stad :!: Eller meiner du med det at du har eit dårleg liv på jorda? Det er jo i tilfelle litt trist, men har du nokon gong fått hjelp av "gud"? (Då meiner eg sjølvsagt heilt konkret. Ikkje noko så vagt som "Gud hjalp meg gjennom ein vanskeleg depresjon" Anyways. Eg skal vertfall nyte mi tid i helvete. Og viss det her er eit helvete, ja så send meg lukt i kjelleren på ny når krampa tek meg. Sex, drugs and rock'n roll er langt å foretrekke framfor sølibat, lovprising og englebasunar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå