Lego Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Jeg fikk ADSL i dag men har et problem. Jeg får ikke tilgang til enkelte internett sider som feks. http://www.Virtual-hideout.net , http://www.cdcovers.cc Jeg har nemlig en server som deler adslèt, og fra serveren får jeg tilgang til alle sidene. Serveren kjører 2000 advanced server, og de andre XP (3stk). Jeg har full bånbredde fra de andre maskinene men kan ikke få tilgang til enkelte sider. Men jeg får pinget dem?? Har foresten telenor adsl 704/128 , og har ikke installert firewall o.l Kan noen hjelpe meg med dette problemet. Takker for alle svar Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 slike tråder postes under nettverk/internett takk Lenke til kommentar
Gakk Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Du er ikke den eneste med dette problemet. Jeg kjenner flere med ADSL og samtlige har det samme problemet. Enkelte sider kommer ikke opp eller bare delvis. Felles for disse sidene er i våre tilfeller at det er asp-sider (Microsoft Active Server Pages). Vi har også alle sammen Windows XP på maskinene. Hovedmaskinen (den som kobler opp ADSL-linja) får imidlertid tilgang til alle sider. Jeg gjetter på at problemet ditt (og mitt) ligger i XP. Har snakket med Win2K-brukere som ikke har dette problemet. - Gakk Lenke til kommentar
Lego Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 Takker kansje jeg får prøve dualboot, med et annet os. Lenke til kommentar
Prox Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Jeg LOVER deg at det er proxy du bør sette opp! proxy.online.no port: 8080 Lenke til kommentar
Mio Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 jeg kommer inn på de sidene. Kjører XP Mio Lenke til kommentar
Lego Skrevet 1. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2002 Quote: On 2002-02-01 23:58, Prox skrev:Jeg LOVER deg at det er proxy du bør sette opp!proxy.online.noport: 8080 Takker bukker og neier...... Det funker så det suser. Lenke til kommentar
slakken Skrevet 2. februar 2002 Del Skrevet 2. februar 2002 Sliter med det samme problemet. Hvor legger jeg inn dette proxy-greiene? Lenke til kommentar
Lego Skrevet 2. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2002 Åpne internett explorer gå deretter på tools-internett options-connection-lan settings-proxy settings: Skriv proxy.online.no port: 8080 og ok Dette funket utmerket hos meg. NB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå