Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i hodet, Hjelp!

TheRocky

Anbefalte innlegg

Hey

Jeg har ganske vondt i hodet, jeg har aldri hatt hodepine, dette er min første gang jeg har vondt i hodet. Jeg har ikke klart å gå på skolen heller fra mandag til idag. Når jeg beveger hode så får jeg vondt i hodet, når jeg blunker får jeg også vondt i hodet. Jeg har også vondt i halsen og har fått herpes av det tror jeg. Jeg hoster også mye. Men det er hoden som er verst av alle. Jeg har mista matlysten og er kvalm nesten helle tiden.

Er det noen som vet hva det feiler meg? Jeg får vondt i hode når jeg reiser meg fra senga, snur hode og det gjør litt vondt når jeg lokker øyene. Noen som veit hva som feiler meg?

når jeg rister på hodet eller gjør en kjapp bevegelse med hodet, så får jeg en intens smerte som varer i ca 2sekunder inne i hodet. Litt vanskelig å si hvor i hodet smerten er men det er sykt vondt, og vis jeg f. eks skulle riste på hodet i et par minutter så føles det ut som hodet skal eksplodere.

Innsendt av en gutt på 15 år

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rart det der med hodepine.

Som regel skyldes det 3 ting. Stress, for lite veske (VANN) eller for lite mat.

Man kan også få hodepine av for mye tv titting og data spilling osv.

Jeg har skjelden hodepine, men tar aldri paracet for det.IBUX og PARACET er gift, det er FAKTA. Det eneste som hjelper er å få hvile og søvn. Drikk mye vann og spis noe lett sunn mat med næring.

Cola hjelper faktisk mot hodepine er sant det. Cola er egentlig veldig fin drikke hvis man er litt uggen og kvalm. Akkurat som den smører systemet

Lenke til kommentar

Hey

Jeg har ganske vondt i hodet, jeg har aldri hatt hodepine, dette er min første gang jeg har vondt i hodet. Jeg har ikke klart å gå på skolen heller fra mandag til idag. Når jeg beveger hode så får jeg vondt i hodet, når jeg blunker får jeg også vondt i hodet. Jeg har også vondt i halsen og har fått herpes av det tror jeg. Jeg hoster også mye. Men det er hoden som er verst av alle. Jeg har mista matlysten og er kvalm nesten helle tiden.

Er det noen som vet hva det feiler meg? Jeg får vondt i hode når jeg reiser meg fra senga, snur hode og det gjør litt vondt når jeg lokker øyene. Noen som veit hva som feiler meg?

når jeg rister på hodet eller gjør en kjapp bevegelse med hodet, så får jeg en intens smerte som varer i ca 2sekunder inne i hodet. Litt vanskelig å si hvor i hodet smerten er men det er sykt vondt, og vis jeg f. eks skulle riste på hodet i et par minutter så føles det ut som hodet skal eksplodere.

Innsendt av en gutt på 15 år

Kan høres ut som migrene. Merket du noe med synet før du plutselig fikk hodepine (vanlig at man ser uklart, og at enkelte områder i synsfeltet har svarte flekker)?

Lenke til kommentar

Jeg har skjelden hodepine, men tar aldri paracet for det.IBUX og PARACET er gift, det er FAKTA.

Cola hjelper faktisk mot hodepine er sant det. Cola er egentlig veldig fin drikke hvis man er litt uggen og kvalm. Akkurat som den smører systemet

Du sier Paracet er gift, og så anbefaler du Cola istedenfor?!? "Sjokolade er usunt, jeg spiser heller en bæsj!"

Lenke til kommentar

Nei, jeg merket ikke noe med synet, men jeg har svakt syn om det har noe å si?

Problemer med synet er og en viktig faktor for hodepine ja. Jeg har gått med hodeverk "konstant" på tredje uken nå, en tur til optiker bekreftet at jeg har blitt langsynt og dermed må ha briller. Nå jobber øynene hardt (ubevist) for å holde fokuset på teksten, noe som igjen medfører hodepine etterhvert.

Anbefales ikke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...