Biltyven Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Hei, jeg holder på med særemne på skolen. Bøkene jeg har valgt å lese er "Bukken til havresekken" av Gunnar Stålesen og "Kakerlakkene" av Jo Nesbø. Problemstillingen min er å sammenligne de to hovedpersonene i disse kriminalromanene (Varg Veum og Harry Hole.) Det er nesten ingen ting å finne på nettet angående sammenligning av disse to. Noen som har lest bøkene eller som eventuelt kan hjelpe meg? Svært takknemlig for svar Endret 25. januar 2011 av Biltyven Lenke til kommentar
leonthine Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hardkokt kriminalsjanger. Lenke til kommentar
Erratum Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Både Varg og Harry er såklalte "anti-helter", de drikker og har ikke livet alltid helt på stell. Gjerne litt på kanten med loven. De har mange likheter og ulikheter. Kanskje du kan trekke inn sammenligner mellom norsk og skandinavisk film (krim-sjangeren)? Endret 25. januar 2011 av Erratum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå