Gå til innhold

Hvilket verktøy til en hobbyentusiast?

Bjerknez

Anbefalte innlegg

Siden jeg fortsatt er på befaring av forskjellige verktøyvogner med innhold så tillater jeg meg selv og fortsette denne tråden litt til.

Kanskje greit for å lese for dere i som er ute etter det samme og vil ha noen tilbakemeldinger angående mine konklusjoner rundt de forskjellige settene...

Har vert innom tre Tools butikker og sett på Teng Tools skap og jeg må innrømme at jo mer jeg ser på dem skapene med innhold jo mindre lyst får jeg til å kjøpe dem.

Det 1001-delers settet er jo rett og slett så og si humbugg spør du meg. Det er fire fem skuffer med verktøy man trenger (JEG trenger) og resten ser det ut til at dem har fylt opp kun for å få opp antallet.

Jeg nevner i fleng:

- Kabelsko

- forstørrelsesglass etc......

- 5(!) forskjellige gripetenger

- En haug med bits man ikke trenger

- Tommeverktøy

etc etc.

Jeg spurte om en pris uten alle disse tingene jeg trengte og da ble det faktisk DYRERE, fordi kampanjen gjeller kun ett ferdig sett. Altså jeg tok bort rundt 300 deler samt ett overskap og settet ble dyrere(!)

Plastinnleggene i skapet 8som verktøyet ligger i) virker også veldig kjipt og mange av skuffene er så trange at verktøyet som ligger i dem subber litt oppi skuffen over.

Jeg blir bare mer og mer oppgitt av Teng Tools og markedsføringen dem driver med egentlig.

Må da være mye bedre å sette sammen ett sett verktøy man faktisk trenger enn å kjøpe et gigantisk skap med 1001 deler hvorav minst 300 av dem aldri noensinne vil bli brukt?

Uansett hvor mye jeg leter etter alternativer, så faller jeg tilbake på Fosen Tools. Det blir dyrere der også hvis man avviker fra kampanje settene, men poenget er at dem settene Fosen Tools har og da spesielt KC Auto vognen har nøyaktig det JEG trenger.

Dessuten så er selve vognene fra Fosen Tools av bedre opplevd kvalitet, samt innleggene som dem har kaldt HDFI.

Å prisen er så vidt meg bekjent så langt stort sett den samme som Teng Tools.

Poenget er at Fosen Tools ikke har fylt opp vognene sine med dilldall bare for å øke antallet på verktøyet.

Verktøyskapene fra TengTools oppleves nsten litt som lekeskap i forhold til Fosen Tool sine, og dette er ikke engang overdrivelse.

Det er smak og behag så klart, men de beste løsningene så langt hvis man ser bort fra pris er:

Fosen Tools

Polar fra Tess

Kamasa

Dæven... ser jeg virket litt arg og grinete når jeg leser det jeg skrev over, men det er ikke helt tillfelle. Blir bare så lett revet med og noen ganger kan jeg gå VELDIG inn for ting. Om det alltid er en god egenskap vet jeg ikke, men jeg liker ikke å kjøpe katta i sekken :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder kvaliteten på verktøy er det ikke kun bruddstykke det handler om men like mye presisjon. Ta en fastnøkkel fra f.eks Sthalwille og sammenlign med de fleste andre merker så vil du se at den er slankerer i godset(kommer bedre til på trange plasser)pluss at den "sitter bedre på mutteren/skruen. I tilleg er den laget av mye høyere kvalitet på stålet. Stahlwille er fortsatt produsert i Tyskland, mens f.eks Biltema og andre handelsnavn er produsert i Taiwan/kina. Der er det mange fabrikker som "spyr ut" verktøy som hvem som helst kan få sin logo/navn på. Skal du ha bra tenger så kjøp tysk/amerikansk produserte, de holder en mye høyere kvalitet en de fra østen. Likeså når det gjelder skrujern kjøp Wera,Felo,Whia. Best kvalitet og ikke minst passform, samt gode håndtak.Hverken Biltema,Tengtools,Kamasa,KCtools etc produserer verktøy selv. De kjøper fra andre produsenter og setter sitt navn på. Det er årsaken til at mye av verktøyet ser likt ut.

Lenke til kommentar

Det er jeg fullt klar over, og istede for å poste dette på nytt, så viser jeg heller til en post jeg skrev på bilforumet for litt siden:

http://www.bilforumet.no/andre_forum/lakk-og-karosseri/verktoy/266556-verktoyvogn-m-verktoy-fra-fosen-tools-vs-merker.html#post2796789

Men selv om man ikke produserer verktøy selv, så kan man fortsatt selge verktøy som andre har produsert som er bra.

Tviler ikke på at Stahlwille er bra saker, men hva koster ett lignende sett fra Stahlwille og er Stahlwille tengene fesk. bedre enn Knipex tengene?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bør vel kanskje komme med en liten oppdatering i denne tråden, for dem som skulle lure på hvordan det ligger ann...

Det ble da altså skapet fra Fosen Tools valget falt på og det var vel kanskje ingen hemmelighet at det var dette skapet som hele tiden lå best ann i mitt hode...

Skapet blir levert på døren min i dag, og neste lille invistering blir å kjøpe ett overskap med 3-6 skuffer som skal inneholde momenttenger/elektroverktøy. Men dette blir ikke ennå.

Fikk også med en Fosen Tools kjørestol:

http://www.fosen-tools.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=412_6&products_id=1403

Denne kan være kjekk og bruke når man polerer bil også. Koster jo tross alt over 1000-lappen, så den bør jo være av grei kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...