Sleggefett Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Heisann! Skal erstatte min HTC Tattoo, og som dere sikkert skjønner av emnetittel er jeg ikke så veldig fornøyd med den. Hvorfor? Treig, hakker, registrer trykk opptil 0.7ish cm fra der jeg faktisk trykker med fingra, må bruke penn eller lignende for å kunne få nogenlunde hastighet på skriving o.l., batterilevetid som varier fra 6 timer ved lite bruk til 16 timer ved kraftig bruk osv. Derfor tenkte jeg å kjøpe meg en ny/rimelig og pent brukt mobiltelefon. Spørsmålet er hvilken? Så derfor litt på Samsung Galaxy 5(test av amobil: http://www.amobil.no/artikler/samsung_i5500_galaxy_5/79284/1 ). Men, er denne samme søppla som tattoo i annen innpakning eller er den mye bedre? Og det spørsmålet blir spurt mens jeg er fullt klar over at tattoo kjører 1.6(?) og Galaxy 5 kjører 2.1 av android. Eller er det en annen billigtelefon jeg burde vurdere? Ikke noe krav om Android-telefon, men det er ønskelig. Har ikke prøvd meg på å roote eller hva det nå kalles, men kan jeg få noe ut av det og er det vanskelig? Har sånn nogenlunde tekniske kunnskaper, får til det jeg vil, så skal ikke stå på det. Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Ville sett på LG Optimus One (P500) og Huawei Titan (U8800). LG P500 har etter min mening vært det beste kjøpet til under 3000 kr (legger mest vekt på batterikapasitet, skjermoppløsning, multitouch og ytelse), og kostet 1800 da jeg kjøpte den. Dette er jo et veldig bra kjøp i den prisklassen. De største manglene med den synes jeg er - Kameraet - Prosessoren (ARMv6 som ikke har full flash-støtte, men etter det jeg kan se er Huawei U8800 den billigste telefonen med ARMv7 (full flashstøtte)) - Dårlig multitouch, men det er få telefoner i denne prisklassen som er bedre på det. Huawei U8800 her det ikke kommet noen tester av enda som jeg kan se, men den ser ut til å ha imponerende spesifikasjoner i forhold til prisen. Selv har jeg LG P500, men jeg får lyst til å selge den når jeg ser Huawei U8800 til 1700 kr med kontantkort (2700 kr uten operatørlås). Denne telefonen har tilsvarende spesifikasjoner som HTC Desire Z (om vi ser bort ifra fulltastatur og HTC Sense) som er en telefon som normalt koster 4000 kr uten abonement. Endret 25. januar 2011 av Kongeskipet Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Samsung Galaxy S er en svært god telefon. Den har hatt problemer med programvaren en stund men Samsung slapp for få dager siden en oppdatering (2.2.1 IIRC) som har gjort den mye bedre. Har en kamerat som nylig oppgraderte og sa det var som en drøm. Per i dag finner du mange gode tilbud på Samsung Galaxy S. Har faktisk sett den med en totalpris på under 2000 kr, ny!! (Tele2 facebookkampanje IIRC). Ellers ville jeg sett på billigere modeller som Kongeskipet anbefalte samt HTC Desire som ble kåret til årets telefon i Norge anno 2010 Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Har lest litt om LG P500 nå, og de problemene som blir nevnt i forbindelse med den er trivielle for meg. Kameraet brukes bare til facebookbilder i ny og ne og slikt uansett(bortsett fra når jeg hadde Nokia N95 8GB - topp kamera på den!). Så med mindre noen kommer med en overraskelse blir det nok den! Har aldri vurdert LG heller, da jeg kun har hørt negative ting.. Lenke til kommentar
Sleggefett Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Vurderte Galaxy S og HTC Desire, men så fant jeg ut at jeg skal kjøpe en telefon uten abonnement, og da ble dem automatisk valgt bort. Har nå kjøpt en LG P500, storfornøyd hittil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå