offside Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hei. det har seg sånn at jeg trenger penger i løpet av et par dager. bor enda hjemme, men å spørre mamma og pappa er uaktuellt pga diverse grunner. Så; hva er den letteste måten å låne disse pengene på? Det er ikke snakk om store summen, og jeg får betalt tilbake "lånet" innen 20 dager, da det er lønningstid. Gir bankene ut forbrukslån til alle, eller er det en mulighet å få lov til å dra bankkortet i minus? jobber deltid og har sparebanken. Hvor lang tid tar det å skaffe seg mastercard? Andre måter jeg ikke har nevnt som jeg kan skaffe disse pengene på i løpet av et par dager? Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 hvis det bare er snakk om noen hundrelapper, så har du nok både klær/spill/filmer etc til overs som du ikke bruker. Kan selges på finn.no og gi deg litt kjappe cash. Sikkert noen eldre som trenger snømåkking etc som du kan få noen små slanter for. Bare å være kreativ! Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Bli gigolo, torpedo, eller du kan be banken om et minilån, jeg har fått det hvis lønninger har vært forsinket, (glemte å levere timeliste), fikk låne det jeg ville fått i lønning med 0,- i rente men et 500 kr's gebyr hvis jeg betalte innen 30 dager. var mindre enn 15000. Hva i all verden trenger du penger til så kjapt? Lenke til kommentar
offside Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Er snakk om ca. 4000, så ikke så store summen! må måke mye for å skrape inn 4k og gigolo/torpedodelen står jeg over ass! Pengene er rett og slett til en reise jeg må betale innen et par dager og grunnen til at jeg ikke har penger er noe av det samme som din grunn, frankhaugen. har glemt å levere timelista! Men om jeg kan gå til banken å få et lån der, mot et gebyr, så burde det fikse problemet, selvom jeg ikke har den mest stabilen økonomien. men sjekker de mye hva du har brukt penger på/økonomien din generelt når de skal gi deg et såpass lite lån? har ingen betalingsanmerkninger og aldri fått en purring.. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Be om forskudd på lønn. Det enkleste i dette tilfellet er å skaffe seg et kredittkort, betale med det og sørge for at regningen som kommer etter 30dager blir betalt. 0kr i renter 0kr i gebyrer. Høres ut som du er ganske surrete. 0kr i oppsparte midler og klarer ikke levere timelister. Dette er ting som normalt ville fått meg til å si at du IKKE burde ta opp kortsiktige lån fordi du fort ender opp med å misbruke dem. Det beste rådet jeg har er å droppe reisen og ta det som en lærepenge om at man burde ha litt oppsparte midler og være nøye med alt som har med penger å gjøre (f.eks timelister). Endret 25. januar 2011 av blackbrrd 1 Lenke til kommentar
valentino Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Bli gigolo, torpedo, eller du kan be banken om et minilån, jeg har fått det hvis lønninger har vært forsinket, (glemte å levere timeliste), fikk låne det jeg ville fått i lønning med 0,- i rente men et 500 kr's gebyr hvis jeg betalte innen 30 dager. var mindre enn 15000. Som du sier er det 0,- kr. i nominell rente, men på grunn av gebyret blir det en skyhøy effektiv årlig rente. Dette er med andre ord ikke et tilbud du bør benytte ofte. Regneeksempel: Lån 15000 Gebyr 500 Dager kredittid 30 Effektiv rente pr. 30 dager 3 % Effektiv rente pr. År 41 % Selv dårlige kredittkort har bedre rente enn dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå