Gå til innhold

SGI O2, gøy?

Anbefalte innlegg

Hei

I mangel på et fornuftig forum å poste dette i.....

Jeg får straks kloa i en SGI O2 maskin.

Er det noen her på forumet som har erfaring med disse? Vet den er gammel, men slikt er jo ikke så enkelt å få tak i, og i alle fall ikke gratis, så jeg tar imot den med åpne armer.

Har såvidt lest litt manual, FAQ'er og forum, og dette blir spennende. Men er det noen som har noe godt tips på hva den kan brukes til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en kul maskin!

Har ingen O2, men jeg har en Fuel og en Indy. Stedet for å treffe andre mennesker som synes gamle SGI maskiner er morsomme, er forumet på Nekochan.net. Ofte så er det jo litt tynt med programmer som følger med en gammel SGI maskin (ikke så rart, de komersielle programmene der ligger høyt i pris), men heldigvis finnes Nekoware, en samling open source programmer til maskiner som kjører IRIX 6.5.21 eller nyere. Se for ekesmpel det svenske speilet.

Uheldigvis er grafikk-kortet på Fuel'en min ikke helt friskt, så jeg får bare kjørt X som remote sessions foreløpig. Driver og følger med på eBay, men det er sjelden at det dukker opp et VPro V12 eller V10 for Fuel til en akseptabel pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...