Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Går i søvne: Tror lyspæra er bombe, naken indianer på verandaen!

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Heisann. En bekjent av meg går av og til i sövne på natta. Han og dama hans har fortalt om noen episoder der han har gått i sövne:

- Hun våknet på natta og hörte noe romstering på kjökkenet. Han sto på en stol mitt på kjökkengulvet och skruet ut lyspära i taket. Han åpnet vinduet, kastet ut lyspära, var helt hysterisk og trodde det var ei bombe.

- Hun våknet på natta av at det var kaldt i soverommet. Han var vekk. Hun letet og fant han ute på verandaen. Der satt han splitter naken med beina i kryss og speidet. Og sa "jeg er en indianer, jeg er en indianer". Hun vekket han og fikk han med seg inn i varmen igjen.

- Hun våknet midt på natta av at noen prövde å kvele henne. Det var han. Han hadde tatt et skikkelig strypetak rundt halsen hennes, og hun fikk vekket han med et spark mellom beina. Når han våknet forklarte han at han "skulle kvele hesten" Han hadde altså i sövne trodd at dama hans var en hest som han skulle kvele, da hesten hade angrepet han.

- Vi har jobbet ilag utendörs og sov i koja som vi bodde i. Jeg våknet mitt på natta til et smell og "AAAUUUWWW SATAN I FAEN"

Han hadde sparket rett inn i veggen med full kraft og våknet av det. Jeg spurte hvorfor. Han hadde drömt at en tyv hade brutt seg inn og at han skulle sparke tyven i räva. Han sparket faktisk såpass hardt at han mistet tåneglen etterpå :p

Det har skjedd flere episoder også.

Det må jo väre noe galt med mannen? Noen slags sövnparalyse eller hva faen? Dette er jo ikke normalt.

Takk for svar! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han burde å få hjelp av en skiklig spesialist fortast mulig for en eller anna dag kan det faktisk gå gale spesielt om kveling er inni bildet og andre stumpgjenstander for man veit ikke ka man gjer i søvne og det er farlig å vekke søvngjengere!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han burde å få hjelp av en skiklig spesialist fortast mulig for en eller anna dag kan det faktisk gå gale spesielt om kveling er inni bildet og andre stumpgjenstander for man veit ikke ka man gjer i søvne og det er farlig å vekke søvngjengere!

Hvorfor er det farlig å vekke søvngjengere?

Lenke til kommentar

Når de våkner opp kan de være virkelig forvirrede/redde, ettersom de kanskje ikke skjønner hvor de er. De kan jo ha forflyttet seg. Dermed kan de reagere instinktivt ved å prøve å angripe vedkommende de ser foran seg.

Et av de mest tragiske eksemplene på dette var en amerikansk mann som hadde stått opp av senga si, kjørt til svigerfaren og svigermora hans, tatt seg inn i huset deres, og begynt å kvele en av dem. De skjønte at han ikke var helt seg selv, og da de greide å vekke ham, fikk han panikk, og tok livet av stefaren. Han ble faktisk frikjent for drapet, ettersom han hadde hatt store problemer med søvngjengeri før, og dessuten tok kontakt med politiet da han først ble seg selv.

Historien kan ha vært litt anderledes, men det skal ha vært i hovedtrekk slik den gikk for seg...

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er ganske sjukt har faktisk sett filmen sleepwalkers ikkej den gammle fra 1992 ,men den realistiske som kom etterpå husker ikke nøyaktig årstallet den kom ,men det er basert på en sann historie om en fyr som drakk alkhol før han la seg og deretter går i søvne og oppdager at familien er vekk ,og når han våkner så tror han han har drept dem pga han finner klærne deres i en brønn + blod osv ganske syk film :o

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan stoppe hjerte dem sitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spørs hva slags farlig det er. Veit om flere som har død av dette her at kroppen får så sjokk at kroppen deaktiverer seg og hjerte stopper osv. Er faktisk veldig farlig, eller at de angriper deg så du dør. Er ikke noe å leke med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...