komh Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hei Jeg har problem med å få kontakt mellom min GIGABYTE GN-BR32L-RH wireless adapter og min Speedtough 546i v6. Jeg driver og sette opp trådløst hjemmenetverk. Alt gikk fint med ruterkonfigureringen. Jeg får kontakt med GIGABYTE ruteren både trådløst og med kabel. Derimot får jeg ingen nettilgang med GIGABYTE ruteren koblet til Speedtouch boksen som er koblet til modemet (håper dere forstår mitt lite datakyndige språk). Jeg får derimot tilgang til internett ved å koble meg direkte til speedtouch boksen. Jeg har selv kommet til konklusjonen at det er et problem mellom GIGABYTE trådløs-ruteren og speedtouch modem-boksen, men der står jeg fast og vet ikke hva jeg kan gjøre. Har noen noen gode ideer/løsninger? på forhånd takk Knut Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 "Derimot får jeg ingen nettilgang med GIGABYTE ruteren koblet til Speedtouch boksen som er koblet til modemet" Har du 2 eller 3 bokser? Er Speedtouch ditt eneste modem? Prøv å sett denne i bridge (Veiledning ligger i forumet f.eks) og sett opp Gigabyte routeren til å eventuelt fikse ppp eller hva den nå enn er du har for tilkoblingsprotokoll. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Det bør jo være plug and play dette. Har du koblet nettverkskabel mellom Speedtouch og Gigabyte-routeren? I routeren skal nettverkskabel være koblet i internettport (WAN). Klarer du å koble deg til Gigabyte-routeren http://192.168.1.254 Lenke til kommentar
komh Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Til Youcef: Jeg har to bokser. Speedtouch er modemet mitt. Beklager det forvirrende språket. Jeg har PPPoA eller hva det nå heter som internett protokoll. Til la7dfa.com: Gigabyte og speedtouch er koblet sammen med en nettverkskabel, port til WAN. Jeg klarer å koble meg til http://192.168.1.254 Lenke til kommentar
komh Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 sånn ser det ut Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Logg inn på routeren igjen og sjekk hvilken IP den har på internettporten (WAN). Prøv å forny IP dersom den er 0.0.0.0. Lenke til kommentar
komh Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Det er tydelig at det er et problem med WAN. Jeg finner ingen menyvalg som gjør at jeg kan stille inn IPen men fant følgende data/info (vedlegg) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Du må endre internetttilgangen i Gigabyte til DHCP (hent IP automatisk). Den skal trolig ikke bruke PPPoE. Har du derimot et rent modem eller bridgemodus i routermodem, så kan det hende at PPPoE med bruker & passord skal brukes. Lenke til kommentar
komh Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 det skal jeg prøve Lenke til kommentar
komh Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Det gjorde susen! tusen takk du! nå reddet tu meg fra dagevis med fortvilelse og riving i hår osv osv Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Kjipt uten nett ja :-) Satte du den i DHCP? Klikk på LØST! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå