larschaos Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hei! Har hatt en komplett-gamer pc en liten stund nå, men mens jeg gamet Call of Duty modern warfare 2 idag, så klikket plutselig skjermen. Og når jeg prøvde å restarte pcn, så skjedde det ingenting. Pcn fungerer altså, men det kommer ingenting opp på skjermen. Jeg har lagt med en video der jeg viser hva som skjer under oppstart. Og jeg setter stor pris på om noen vet om en måte jeg kan fikse dette selv på så jeg slepper å sende den inn til komplett. http://www.speedyshare.com/files/26459991/MOV00840.MP4 - takk pf. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Send en mail til komplett. De har finfin service, så de hjelper deg om noe har gått galt. Bedre å høre med dem før du begynner å rote inni boksen selv Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Er det slik at skjermen ikke detekterer at pc'n din blir satt på i det hele tatt? Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Argh!! Kansje det er grafikortet som har tatt kvelden. Det beste er at du har noen venner som du kan skjekke del for del med. Men jeg tror det kan være grafikkortet ditt. Tror ikke det er noe annet siden du ikke får noen pipesignaler fra hovedkortet på at noe er galt. Du får prøve et annet kort i pcen for å skjekke. Så får du skjekke kontakter og andre deler etter hvert. Da kan du eleminere deg frem til kilden for fustrasjonene.. Lenke til kommentar
larschaos Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Ja. Var grafikkkortet jeg også trodde var dødt. Fordi når jeg tar ut kabelen fra pcn, så kommer det opp på skjermen at det ikke er signal. Så den er koblet til, men skjermen er helt svart. Ganske sikker på at det er skjermkortet ja Lenke til kommentar
marbek Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Når skjermkort ikke fungerer vil du jo få pipelyd så vidt jeg vet da? Mulig jeg tar feil, men jeg hadde testet ny skjerm! Har skjermen din en "meny" tast du kan trykke på, kommer det opp noe da? Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Hei. Du har ikke et annet kort du kan skjekke det med vel? Eller kansje du kan låne et kort!! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Låne hardware er veldig kjekt. Så får du eliminert. Ved svart bilde på skjermen har jeg følgende rekkefølge på sjekklista: 1. Kabler/kontakter 2. Skjerm 3. RAM 4. Grafikkort 5. CPU Hvis ingen av de overnevnte er problemkilden kan det være hovedkort som er trøblete, eller at komponentene rett og slett ikke er kompatible. Sistnevnte er ikke tilfellet her, siden det har fungert tidligere. Lenke til kommentar
larschaos Skrevet 25. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2011 Marbek: Ja, har fått opp menyen noen ganger, men nå kommer ikke den heller opp lenger. Så vet ikke hva som skjer. Og ja! Testet 2 andre skjermer også. (Her kom ikke menyen opp engang) Den kom bare opp noen ganger i på den jeg bruker til vanlig. Alu-Tech: har dessverre ikke noe ekstra skjermkort som jeg kan sette i og teste, og vet heller ikke om noen som har et til låns. Ser ut som det blir at jeg må sende den inn til komplett, eneste er at jeg prøver å finne ut at dette er en feil som ikke er noen innstillinger slik at jeg må betale for porto og testing av pc. Takker for alle svar. Uansett hva dere tror det er, kom gjerne med teorier som jeg kan sjekke ut. Lenke til kommentar
BIM-Tech Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Hei Vist du hadde bodd i nærheten av sarpsborg så kunne jeg ha hjulpet deg.. Endret 25. januar 2011 av Alu-Tech Lenke til kommentar
Kennet1985 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Prøv å hold inne "Del" mens du booter opp. i mange tilfeller er det biosen som fucker opp. ved å holde "Del" inne vil den gå tilbake til standar instillninger. Kan være skjermkortet ditt som har tatt kvelden også. men jeg ville testet ett par ting først. 1 : Sjekk om strømkablene som er koblet til skjermkortet sitter skikkelig fast. 2 : prøv å ta ut skjermkortet av slottten det sitter i og plasser det i den andre slotten 3 : prøv å ta ut bios batteriet med strømmen ute av pcen, så sett det inn igjen og start opp 4 : prøv å ta ut 1 og 1 ram brikke og ha 1 av gangen i pcen din 5 : Ring komplett og få reklamasjon Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Får du skjermbilde hvis du booter opp i safe mode? Lenke til kommentar
larschaos Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Nei Vinterulv. får ikke opp noenting. Alt er svart fra pcn starter til jeg skrur den av(tar av strømmen) Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Hadde samme feil på min forrige pc kjøpt fra komplett. Bootet den noen ganger før den tok kveld. Sendte maskinen inn til komplett. Fikk beskjed tilbake at hovedkortet var defekt. Fikk tilsendt nytt hovedkort sammen med maskinen. Er bare å ringe komplett, kundeservice er greie og hjelpsomme. Lenke til kommentar
larschaos Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Takker for alle svar. Siden ingenting av dette har funket skal jeg sende den inn til komplett til service. Må legge til at komplett.no har en utrolig bra kundeservice, og de fortjener virkelig all den rosen de får. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå