Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Drivere til Zepto PC

Anbefalte innlegg

Hei. Legger inn et desperat spørsmål i dette forumet i håp om at det er noen som vet råd.

Min Zepto PC har et WLAN kort av typen "Zpro2 BGN". Normalt skulle denne driveren være mulig å laste ned på følgende nettadresse:

ftp://ftp.zepto.dk/WirelessLanCards/Zepto_ZPro2_BGN_-_300mbit/

Problemet er at denne ftp'en ikke fungerer lenger. Zepto som er produsenten har gått konkurs, og jeg tror det kan ha sammenheng med den ubrukelige lenken.

For at jeg skal få internett på PC'en som jeg så sårt trenger til skolearbeid er jeg derfor nødt til å få tak i denne driveren. Er det noen som kanskje kan hjelpe i dette øyemed?

Thanks!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket ut denne siden : http://www.zeptodrivers.com/

Ser ut til å være en speiling av ftp.zepto.dk fra før siden ble lagt ned..

Lykke til! :)

Har sjekket ut denne siden. Den gir en del drivere til Zepto, men i WLAN mappen er det kun en tekstfil som refererer til ftp://ftp.zepto.dk/WirelessLanCards/Zepto_ZPro2_BGN_-_300mbit/

Det ser mao. ikke ut som at det er mulighet til å laste ned WLAN driveren fra denne siden

Hvilken Zepto modell er det snakk om? Det er en liten mulighet for at du kan bruke drivere fra Azurewave eller Ralink, men da må vi nesten vite hvilken Zepto modell det er du har.

Det er en Zepto 6625WD. Jeg kjører nå Vista x64.

Lenke til kommentar

Jeg har snoket enda mer på Internett, og det viser seg at Zepto sitt WLan kort i mange tilfeller er et Atheros AR5008 WLan kort. Zepto har visst brukt 2-3 forskjellige leverandører av WLan kortene: Atheros, Intel og Ralink selv om det siste ikke er helt sikkert.

Kan du laste ned PC Wizard og se om den programmet finner ut hvilket WLan kort det er snakk om?

Lenke til kommentar

Jeg har snoket enda mer på Internett, og det viser seg at Zepto sitt WLan kort i mange tilfeller er et Atheros AR5008 WLan kort. Zepto har visst brukt 2-3 forskjellige leverandører av WLan kortene: Atheros, Intel og Ralink selv om det siste ikke er helt sikkert.

Kan du laste ned PC Wizard og se om den programmet finner ut hvilket WLan kort det er snakk om?

Genial, Chavalito - din løsning funket!

Til andre som sliter med samme problem; dette er hva jeg gjorde:

Lastet ned PC Wizard etter tips fra Chavalito. Den vil navngi WLAN kortet under hovedgruppen "Hardware" -> "Network Card" -> I mitt tilfelle hadde jeg Ralink RT2860.

Denne driveren kan lastes ned her:

http://www.ralinktech.com/support.php

Filen er en installfil, som for min del fikset biffen av seg selv. Husk å ta en RS etter installasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...